Foto van onze MF 165, beetje onderhoud her en der. Is 1 met Multi Power, loopt 38km op gps.. Foto is geplaatst door lanzkundendienst op 01-08-2024 om 11:07:07, met 21 reacties.

Massey Ferguson 165

224 foto's van @lanzkundendienst

+5
lanzkundendienst
Foto van onze MF 165, beetje onderhoud her en der. Is 1 met Multi Power, loopt 38km op gps.
+1
cyrus-van-gelder
@lanzkundendienst hier valt zeker nog wel wat moois van te maken!!!
+2
MaartenMandemaker
@lanzkundendienst Mooi met originele frontgewichten! Wij hebben dezelfde denk ik. Een mkII met 212 motor en ronde achteras. Loopt ruim 40 op 13.6r36. Pittig trekkertje.
+1
lanzkundendienst
@MaartenMandemaker klopt helemaal, dezelfde uitvoering als jullie. Deze is van 1969.
+1
MaartenMandemaker
@lanzkundendienst Die van ons van 1971. Heb jij ook een extra pomp voor de buitenwerkende hydrauliek?

Reacties

+1
Bauwz
Met 13.6x38?
En hoeveel toeren op de klok?
Ronde achteras zeker?
+1
lanzkundendienst
@Bauwz zit 13.6x36 om, toerenteller werkt niet, klinkt normaal qua toeren en de zegel zit nog op de pomp. Deze is inderdaad met ronde achterbrug (1969)
+1
Hannesman
Nette trekker nog👌
+2
lanzkundendienst
@Hannesman valt inderdaad niet tegen, zelfs de spatborden zijn nog netjes. Komt zo van de boer af, nu bezig om wat achterstallig onderhoud te plegen.
+1
Hannesman
@lanzkundendiensthelemaal weer fris dus. olie en luchtfilter houden ze soms wel bij, maar brandstof en bak.... slurry in de bak en stapel zand opt filter 😅
+1
lanzkundendienst
@Hannesman precies!
wim-rutten
Is het een Franse of Engelse? Heb zelf een Franse met multipower maar die loopt niet zo hard.
lanzkundendienst
@wim-rutten dit is een Engelse
+1
wim-rutten
Weet jij waar het verschil in zit?
+2
Bauwz
Er zijn diverse punten, gewichtendrager van Franse is vaak gietwerk, Engelse altijd gelast frame. Metertjes van Franse zijn van Jaeger en de Engelse hebben Smiths of A-C klokken.
De Franse hebben verlichting in alle metertjes en de Engelse hebben een lampje wat op het dashboard schijnt. Voetgas is van plaatwerk bij de Franse en gietwerk van de Engelse.
De spatborden van de Franse zijn breder en lopen schuin aan de voorzijde en de Engelse spatborden zijn ff smaller en aan de voorzijde lopen ze recht met een handgreep eraan. Verder heeft de Franse gegoten emblemen op de motorkap en de Engelse heeft chromen emblemen met stickers erop.
De koppelingspedaal bij de Franse scharniert bij het koppelingshuis en de Engelse scharniert op de achterbrug.
Heb het over de serie vanaf de 212 motor, en geld ook voor de andere oplopende types.
Bij de 135 zit het een beetje anders.
wim-rutten
@Bauwz dankjewel was er wel benieuwd naar. Weet je toevallig ook waarom de Franse maar 30 loopt en de Engelse tegen de 40 aan loopt. Zit dat in de versnellingsbak of zit dat in het differentieel?
Bauwz
Weet wel dat de Max snelheid maar 25 was in Frankrijk. Vaak hadden ze lagere achterbanden en iets lager toerental. Maar heb ook wel gehoord dat er andere gearing werd gebruikt. Wij hebben een MF188 met MP maar rijdt niet veel sneller dan 25 km. Alle Engelse trekkers met MP lopen wel door.
Hannesman
@Bauwz ik heb een Duitse 135, die loopt 35-36 op 32" inch . De gearing is zoizo anders. Die Engelse lopen 38 op 28 inch . En dat is hard zat, zeker met lading, de term remmen is angst is soms van toepassing 😅
Bauwz
Wij hebben een Duitse 135 en die loopt net niet 25 km. Zit ook een speed limiter opgebouwd. Die geeft een seintje naar de brandstofpomp als je naar zijn hoogste versnelling gaat.
Hannesman
@Bauwz ja aan de zijkant van de bak, bij mij zit daar een blindplug in
MaartenMandemaker
@Bauwz Oh dat heb ik nog nooit gezien. Zo leer je elke keer weer wat bij. Regelt die het maximale toerental naar beneden bij?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 165 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!