Foto van een Ford 7710 morgen keer dit proberen. Foto is geplaatst door stegboer op 10-08-2024 om 16:33:15, met 83 reacties.

Trekkertrek

+1
stegboer
Foto van een Ford 7710 morgen keer dit proberen
goeiedag eem
@stegboer mag je hopen op een betere baan als vorig jaar
stegboer
@goeiedag eem dat is het zo Bie zo al wel
stegboer
@goeiedag eem dat is het zo Bie zo al wel
peter-witvliet
@stegboer mooie trekker

Reacties

Fendt926Driver
Past dit nog in de 4.5 ton??
In de 5.5 de brede banden er weer naast?
stegboer
Kan net zo
stegboer
Mag ma 1 klasse rijden dus alleen 4,5 ton
+2
bart-spies
Je zou voor de grap eens een krik onder de heflatten moeten zetten. Als het goed gaat met die strippen als steiger begrenzing komt de trekker los, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Voor het zicht leuk, maar veiligheid wil ook wat, daar blijft de dag leuk van.
+1
RaHeados
@bart-spies eigenlijk balk hout er onder en die op krikken dan verdeel je nog druk alles op 1 strip is niet eerlijk hè
bart-spies
@RaHeados Ja maar met een krik heb je geen stootfactor, dus dan maar op een strip tillen om daar een factor 2 te halen.
stegboer
@bart-spies 60 maal 12
MF 2725
@stegboer 720. 😀
+1
DANOONTJE POWERR
@MF 2725 🤣
Jij kan ook scherp zijn! 👌🏻
+1
MF 2725
@DANOONTJE POWERR Ik heb soms zo m'n momenten. 😂
roscho
Quote Reactie van @bart-spies:
Je zou voor de grap eens een krik onder de heflatten moeten zetten

Als je de heffing omhoog laat gaan, is ws. al voldoende. Ik verwacht dat die strippen dan al krom gaan.
+1
stegboer
Kan het zat hebben
+1
ford turbo power
Succes met je mooie ford.
+1
Bas1046
Bekende banden!
Mooi dat ze passen! 👌
Ging het naar wens?
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Bas1046:
Ging het naar wens?

Volgens mij had hij de eerste prijs in de 4.5 ton
stegboer
@Fendt926Driver haha van de gemeente ja
+1
stegboer
Was 6 de viel mij niks tegen mijn kameraad rijd met de zelfde trekker en was een pa meter achter mij dus denk dat het wel hielp
+1
goeiedag eem
@stegboer ik zag je 2e sleep, denk dat je haast nog wel 1 harder kon, graafde zich in en toerde weinig af leek me
stegboer
@goeiedag eem klopt ma heb jij de trekker na mij gezien die reed wel versnelling hoger die moest terug en ik denk als mijne dat niet gered had Maja das altijd de gok
+1
goeiedag eem
@stegboer denk het wel dat dat kon omdat jij geen gewicht achterop hebt en hij wel dacht ik. Toen hij terug ging ging hij nog volgas de grond in, kwestie van proberen
+1
stegboer
@goeiedag eem klopt dat deed hij ook. Heb ook al eens gezegd dat terug schakelen niet altijd positief uit pakt en misschien juist in laag te laten staan. Blijft proberen
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @stegboer:
Heb ook al eens gezegd dat terug schakelen niet altijd positief uit pakt en misschien juist in laag te laten staan. Blijft proberen

Daar zitten wij ook mee.
Met de E er bijop zoveel vermogen ineens op de banden dat die gaat graven. Maar steeds op de E rijden halen we de topsnelheid niet.
Elke keer probeer je weer wat anders.
Aanstaande zondag is buurse met een kleibaan. Daar nog maar eens wat ervaring op doen
stegboer
@Fendt926Driver klei is heel wat anders dan gaat dat terug schakelen meestal nog wel goed omdat je dan vaak zoveel grip hebt
goeiedag eem
@Fendt926Driver ik zag het in de 5.5 2e trek, viel hij ineens bijna compleet stil toch, soms moet je al optijd terug als je nog flink snelheid hebt, maar dat is een kwestie van proberen en dan kan het nog wel mis gaan
Fendt926Driver
Quote Reactie van @goeiedag eem:
ik zag het in de 5.5 2e trek, viel hij ineens bijna compleet stil toch

Ja klopt. De E koppeling kunnen we zelf schakelen buiten de computer om.
En dit keer was hij (veel) te laat
goeiedag eem
@Fendt926Driver ja dat was hij zeker
stegboer
@Fendt926Driver te laat hoef ik ook niet te doen dan ben ik het vermogen ook kwijt
stegboer
@Fendt926Driver hij was 4 de geloof ik dus niet slecht gedaan
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @stegboer:
hij was 4 de

Klopt.
Maar 1e keer full pull.
En verloren van de valmet die de eerste trek 97 meter had.
Dus had beter gekund.
Zijn nu aan het kijken of we de 20.8R42 naast de 650 42 kunnen zetten op zand.
En de 710 met cultuur zo laten voor op de klei banen.
+1
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver afgelopen weekend op de zandbaan in Hooghalen heb ik geen trekkers met brede dubbellucht zien winnen. Alleen maar met cultuurs ernaast.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
afgelopen weekend op de zandbaan in Hooghalen heb ik geen trekkers met brede dubbellucht zien winnen.

Welke klasse?
Hier sporadisch 1 zonder maar die komen er meestal net niet.
In de 13 en 15 ton kwamen ze met enkellucht helemaal niet mee
+1
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver ik heb het over trekkers met brede dubbellucht ten opzichte van trekkers met cultuur dubbellucht.
Er wonnen alleen maar trekkers met cultuur dubbellucht in bijna alle klassen.
Enkellucht kun je meestal wel schudden op een zandbaan ja.
+1
stegboer
@DANOONTJE POWERR ik had nu cultuur er naast 3 bekenden van mij hadden enkel lucht zat wel pa meter verschil in wat ik verder was dus denk deze wedstrijd wel op klei gaat mij niet lukken heb zo geen verplaatsbaar gewicht meer
DANOONTJE POWERR
@stegboer ja dat ben je wel nodig dan.
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver probleem hebben wij ook met de vario.

Toch maar ff in de instellingen graven zodat we de motor af kunnen toeren 🙈
DriveJohnDeere
@DriveJohnDeere
Alleen eerst nog ff wat andere verbeteringen 🙈.

Met de andere trekker trekken. Is even sterk alleen van zichzelf 200 kg lichter. Dus meer gewicht in de fronthef 👌

Trekhaak.korter op de trekker.

Banden nog zachter reed nu op 0.85 wil eig naar de 0.7 gaan.

En wat ervaring rijker met rijstrategie 🙈

Zo leren we elke keer weer bij 😅
goeiedag eem
@DriveJohnDeere ik tij met 650x65x38 xm108 en 340-85 r46 cultuur maar trek op zand banen op 0.45-0.5 in de 650, en cultuur op 0.4. Op 0.7 begin ik helemaal niks,
+1
DriveJohnDeere
@goeiedag eem ik rij alleen op kleibanen. dus dan is de grip heel anders.

rij met een 800/70r38 vf band zonder dubbellucht. en hoewel t leuk is om ver te komen is mijn eerste doel toch om alles heel te houden 🙈

ook is een eigenschap van een vf band dat hij sneller afplat dan een traditionele trekkerband. dus bij 0.8 heb ik net zoveel contactoppervlak als een tradiotionele band bij 0.5.

maar denk persoonlijk dat de meeste winst te behalen valt bij het afsmoren van de trekker. nu hield de trekker in op rijsnelheid waardoor de wielen zachter gingen draaien en de grip weg viel.

voor de wat meer ervaren mannen. tot hoever laten jullie de trekker afsmoren? of verschilt dat per baan en per run?
+1
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
hoever laten jullie de trekker afsmoren

Waar ligt je maximale koppel?
Mijn 1300 kan ik zonder turbo laten zakken tot 900 toeren maar dat lukt alleen maar bij trekkers zonder turbo en een lange slag.
Met turbo zal je meestal rond de 1400/1500 toeren moeten eindigen.
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR

900 is wel heel laag 😅

maximale koppel zal wel bij de 1600- 1700 liggen.

maar ik kan zegmaar instellen hoever de trekker in motortoeren terugzakt voordat hij in snelheid teruggaat.

dus als ik op 2000 toeren begin kan ik m op 15 procent terugzakken zetten. dan eindig ik op 1700.

en met welke snelheid trek jij in de 9 ton?
+2
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
maximale koppel zal wel bij de 1600- 1700 liggen

Bij de meeste trekkers ligt dat wel wat lager, zeker de nieuwere.
Dus ik zou dat nastreven en niet te vroeg langzamer gaan rijden.
Rijsnelheid weet ik niet echt, zit geen snelheidsmeter op dat ouwe lel. 😁
+1
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR
aah oke komen we vanzelf achter denk ik 😅

ach joh als ie maar ver komt he 😂 😂
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR
Zat net ff te kijken. Vanaf de 1600 toeren haalt ie z'n max vermogen. (Maximale liters per uur) zonder boost.

Boost komt er helaas niet in waardoor we 3 liter per uur missen 😅.

Dacht zelf aan om op 2000 toeren te beginnen en de trekker terug te laten zakken naar 1600 toeren?

Zodra die onder de 1600 komt zal de vario ingrijpen en van groep wisselen/ zachter rijden.
+1
DANOONTJE POWERR
@DriveJohnDeere dat lijkt me prima.
Mocht je dan snel gaan slippen dan weet je dat je volgende keer nog wat lager kan.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
en met welke snelheid trek jij in de 9 ton?

Wij halen op de top een 14kmh voor de sleepwagen in de 5.5 ton
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver 14 gaat ie niet halen denk ik 😅 zat op t laatst met 2000 toeren en 3 kmph
DriveJohnDeere
@DriveJohnDeere maar bedenk me net dat jij op zand rijdt toch?

dan ligt t ook weer heel anders dan op een kleibaan vgm
+1
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver is dat de 5,5 ton standaard of de 5,5 ton enorm opgedraaid?
14 km ga je niet redden met 140 pk.
+1
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR lijkt me ook maar ken er ook een met een maxxum die schakel en komt een eind op de 12 kmh aan en opt laatst weer terug schakeld. Ik red het met 140 pk iig niet, op 280 pk lukt het wel
DANOONTJE POWERR
@goeiedag eem een Fendt 600 schakelt niet.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
is dat de 5,5 ton standaard of de 5,5 ton enorm opgedraaid?

Het is de 5.5 ton standaard.
Mag maar 145pk in die klasse.
Daar zitten we iets boven maar door de koppelomvormer (E koppeling) kunnen we in elke gewenste versnelling vertrekken.
En als de E erin komt verdubbeld het koppel van de trekker.
En dat E kunnen we met een druk knop schakelen bij elk gewenst toerental.
En niet bij ongeveer 1700 wat de computer eigenlijk wil
+1
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver maar als je dan te hoog schakelt gaat ie dan niet door de vloeistofkoppeling?
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
maar als je dan te hoog schakelt gaat ie dan niet door de vloeistofkoppeling?

Nee dat niet.
We kunnen in 6 hoog voor de sleepwagen weg trekken.
Maar dan hebben we lang niet genoeg pk om het aan het lopen te houden en toert de motor terug dan gaat die uit
+1
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver maar het blijft bijzonder dat je een pk limiet in de klasse hebt en je er niet aan hoeft te houden.
Dat noem ik gewoon vermogen vrij.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
maar het blijft bijzonder dat je een pk limiet in de klasse hebt en je er niet aan hoeft te houden.Dat noem ik gewoon vermogen vrij.

Als er een vermogens tester staat zetten we de trekker precies op 144pk.
Anders staat die een 35 a 40pk hoger. Maar dat hebben ze bijna allemaal.
Maar niet elke organiserende club regelt een vermogens tester erbij.

Soms heb je daar ook eikels op zitten die 6 keer je trekker tot het uiterste onderuit halen of je toch niet net 145.2pk hebt.
+4
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR ja bij de tsta regelement hebben ze wel een pk limiet maar wordt er niet bij elke wedstrijd op gecontroleerd en dan krijg je dat, geen waterrem dan draai hem maar op, ik rij bijna allemaal tsdo regelement en is op iedere wedstrijd een waterrem, maar dan zijn ze er nig zat die de boel bedonderen.
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @goeiedag eem:
maar dan zijn ze er nig zat die de boel bedonderen.

Creatief zijn...
Maar de jongens op de sleepwagen zijn ook wel wakker.
Onze trekker had een luchtbediend electrisch bediende diff slot.
Maar omdat we de kabine eraf hebben en er weinig meer origineel aan de trekker was hebben we op die plek een tuimel schakelaartje gemaakt om de diff direct electrisch te schakelen.
Moest mijn zoon toch aan het einde van de trek uitleg geven waar het voor was.
Omdat hij het tijdens de trek inschakelde en na afloop direct weer uit zette
+4
DANOONTJE POWERR
@goeiedag eem ik ben laatst eerste geworden 5,5 ton standaard NTTO en geselecteerd voor het NK met 139,8 pk.
Was wat vochtig weer dus iets meer pk's dan verwacht maar gelukkig net onder de 140.
Ik ken iemand die dan stiekem de hydrauliek aan zet zodat ie er ruim onder blijft, ik vind dat ronduit kinderachtig.
Ik ben ook bloedfanatiek maar probeer het wel eerlijk te spelen.
+3
RaHeados
@DANOONTJE POWERR eerlijkheid duurt het langst en houd t leuk voor elkaar
+2
frank_mf
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
Ik ken iemand die dan stiekem de hydrauliek aan zet zodat ie er ruim onder blijft

Ik neem aan dat degene aan de waterrem dat soort trucjes kent?

In Koudekerk was iemand in de 6 ton met 1056 XL gediskwalificeerd met 109 pk. Terwijl 160 is toegestaan. Het stelschroefje van de toeren stond te ver op de brandstofpomp. Maar door speling op de gashendel/gaspedaal/combinatie van speling waren die extra toeren vanaf de bestuurdersplek niet te benutten. Kinderachtig om die te diskwalificeren wat mij betreft.
+1
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @frank_mf:
dat soort trucjes kent

Dat dacht ik ook maar hij kwam er mee weg.
Het geval wat jij noemt kan kinderachtig overkomen maar dat hij er niks aan heeft kan dan weer discussie over ontstaan.
De deelnemer in kwestie zal het vanaf nu niet meer gebeuren denk ik. 😁
Ik had voor onze wedstrijd in Langedijk ook alle deelnemers gewaarschuwd dat de aanslag op de pomp leidend was en toch was er een winnaar die hetzelfde had wat jij noemt.
+1
frank_mf
@DANOONTJE POWERR Als die ze wel kon benutten had die er nog niks aan. 109 pk is 109 pk bij 2.000 toeren ongeveer en dat veranderd niet als die 2400 of 2700 toeren maakt. Alles boven nominaal toerental is heb je niks aan. Al moet de trekker 30 pk leveren zakt die zo terug naar nominaal toerental. Enige is dat de turbo in theorie misschien iets langer op druk kan blijven. Als hij 159,9 pk had gegeven en 50 toeren minder dan had die wel door gemogen. Hoop gezwets in de marge bij zo'n trekker die (naar mijn weten) volledig standaard is.
+2
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @frank_mf:
dat veranderd niet als die 2400 of 2700 toeren maakt.

Dat is dus niet waar.
NTTO is 2500 toeren en dan kom ik niet verder dan 140 pk.
In Friesland mag 2700 en dan geeft ie 160.
Dit was bij mijn vorige trekker ook al zo.
Als er regels zijn moet er ook een nultolerantie zijn anders heeft het geen zin.
+1
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR precies, vind eigenlijk al zo sls jevoor de waterrem staat, en volgas gelijk een controleren ofhij op de anslag staat en de stopzetten ook,. Van ieder type trekker is bekend bij welk aftakas toeren de motor 2700 (of wat in regels staat. Is het daar boven gelijk ophoepelen en helemaal geen pk meten, alles moet gewoon kloppen volgens de regels,
frank_mf
Quote Reactie van @DANOONTJE POWERR:
nultolerantie

109 pk is 109 pk toch? Dat was gemeten met het gas op de brandstofpomp in de uiterste stand.
+3
DANOONTJE POWERR
@frank_mf hij is over zijn maximaal toegestane toerental gegaan.
Nultolerantie op alles vind ik.
Toeren, pk's, gewicht en trekpunt.
Mijn dubbellucht werd afgekeurd vrijdag, mocht niet met spanbanden.
Ik dacht dat het niet in het reglement stond maar dat was wel zo.
Dan is het niet janken en eraf halen en zorgen dat het zaterdag voor mekaar is.
Er wordt op wedstrijden veel te veel gejankt over regels, je moet gewoon de troep voor elkaar hebben.
+1
frank_mf
@DANOONTJE POWERR Ben ik mee eens. Het staat ook in het regelement dus volgende keer inderdaad gewoon voor elkaar hebben. Zal bij mijn eigen ook eens kijken hoe die staat.

Het voelt alleen zo oneerlijk voor iemand die 'm ff uit de schuur trekt en ervoor zet met een standaard trekker.
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR hier deze zomer ook op een wedstrijd jochie van 16 op de trekker, (fiat 88-94) voor de sleepwagen een toeren erop van heb ik jou daar, en voor de rem krap 1050 aan de 1000 stomp en 110pk . Hij reed ook gelijk weg naar achteren, en daar onder de motor kap toen ze hem.op haalden. En voor der dus geen toeren, ze keken achter de kap en de toeren aanslag kon je met de hand snel terug draaien, na een discussie met dat joch draaide hij hem weer ongeveer op de stand waar hij stond en ging zo op de 160 pk aan en 1350 aftakas toeren.
+1
DANOONTJE POWERR
@goeiedag eem dan hebben ze lekker aan de pomp gesleuteld ook want anders haal je daar geen 160 pk uit.
Jammer zulke fratsen ja.
+1
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR

zelfde met de voorasvering helemaal omhoog tijdens t meten en de neus plat op de grond als je gaat trekken. Scheelt toch zo'n 3 cm trekhaakhoogte.

Sommige met drukwissel maken t helemaal bont. Op 0.35 wegen en meten. Op 0.5 trekken. Win je ook weer een paar cm 😂

Hoewel t leuk is dat iedereen zo fanatiek is. Is t altijd wel jammer als je zo moet winnen 😂
+1
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR ja klopt moet wel, die trekker rijd al jaren mee en nu weten we waarom hij vaak in de prijzen zat,
+2
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR had ik laatst ook, in de 7 ton normaal staat hij dan altijd op 175 a177 pk, (stel hem af met een meetklok op de stelschroef waar ik de juiste maat in de klok heb staan) en iets meer luchtvochtigheid en hoppa over de 180 pk, net strak 183 pk, ku je wel kwaad worden maar wat bereik je er mee, had vorige jaar ook in de 5.5 een keer strak 140pk, tikkeltje erbij 141 en zakte hij ook weer naar 139 a140, maar dan sta je wel op het randje,
goeiedag eem
@DANOONTJE POWERR ja bij de tsta regelement hebben ze wel een pk limiet maar wordt er niet bij elke wedstrijd op gecontroleerd en dan krijg je dat, geen waterrem dan draai hem maar op, ik rij bijna allemaal tsdo regelement en is op iedere wedstrijd een waterrem, maar dan zijn ze er nig zat die de boel bedonderen.
+2
stegboer
@DANOONTJE POWERR dat tsta is helemaal niks kwa controleren reed laatst een wedstrijd en Lonneker stond ook een rem werd er 1 diskwalificeerd wat 250,4 had terwijl 250 mocht nou dat vind ik nergens op slaan. En ik reed 5,5 ton werd 5 de en weet zeker dat 1 en 2 meer vermogen had als mocht maar toen was de rem weg want waren vriendjes va de rem. Doe dan niks hoef je er ook niet aan te ergeren
stegboer
@DANOONTJE POWERR ik moet niet onder de 1600 komen want dan gaat heel hard onderuit
+2
frank_mf
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
ook is een eigenschap van een vf band dat hij sneller afplat dan een traditionele trekkerband. dus bij 0.8 heb ik net zoveel contactoppervlak als een tradiotionele band bij 0.5.

Hij plat niet significant sneller af. Hij kan bij dezelfde spanning meer dragen of bij hetzelfde gewicht lager in spanning (en dus groter contact oppervlak). Ze kunnen veel hebben. Ik zou dus nog wat experimenteren met een lagere spanning. Mijn oude XM108 staan ook op 0,5 bar, gaat magnifiek.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @DriveJohnDeere:
probleem hebben wij ook met de vario.

Dat kan ik in het dashbord instellen met de grenslastregeling.
Maar onze vario s komen nooit op de trekkertrek.
Wij rijden met schakeltrekker op de baan
DriveJohnDeere
@Fendt926Driver jaa klopt. Kan hier ook instellen hoever de motor terugzakt in procenten.

Kwam ik alleen na de tt achter dus volgende keer maar testen 😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!