Foto van een Fendt 612 voor de oprijkar met de 615 E erop.Mooi vastgezet met een dubbellucht voor en 1 achterop vastgesjord.Op weg naar buurse voor de feestavond en trekkertrek op zondag

Fendt 612

+6
Fendt926Driver
Foto van een Fendt 612 voor de oprijkar met de 615 E erop.
Mooi vastgezet met een dubbellucht voor en 1 achterop vastgesjord.
Op weg naar buurse voor de feestavond en trekkertrek op zondag
+2
wim-same
@Fendt926Driver succes morgen Huub.
Weidezicht
@Fendt926Driver ik zat gister bij de Pot aan de Potdijk in Markelo, en daar gingen zo rond 17.30? Ook een aantal combi s met trekkers, oprijwagen en een caravan van buurman en buurman voorbij. Zou bijna denken dat deze combi er ook tussen zat..kan dat?
jehan
@Fendt926Driver hoe ging het ?

Reacties

+1
Mauro.M
Mooie combinatie, in de 5,5 ton klasse met de 615? Trek je met de 612 ook een keer?
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Mauro.M:
in de 5,5 ton klasse met de 615?

Yup.
In de 5.5 ton.
En misschien ooit een keer voor de grap mee rijden in de 7.5 ton met de 612.
Maar weet niet of die onder de 7.5 ton blijft
MF 2725
Mooi span zo!
Je zou zo niet zeggen dat die op de kar een 615 is. Zonder de uitlaatdemper naast de motorkap lijkt het bijna een 300 serie.
Nog een keer fh + pto op de 615? kun je mooi mee dubbel maaien 😀
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Jelle Boerkamp6110:
Nog een keer fh + pto op de 615? kun je mooi mee dubbel maaien

De 612 heeft bijna 200 en de 615 (die eigenlijk een 612 is) staat op 157pk.
Dus de 612 gaat straks met maaien voor de dubbele maaier.
En de 312 krijgt fronthef met aftakas dus die zou ook ooit voor de dubbele set maaiers kunnen
+2
DANOONTJE POWERR
Ik zag een uitslag in het rood, Watskeburt?
Fendt926Driver
@DANOONTJE POWERR na de eerste trek moesten er willekeurig wat voor de waterrem.
Ook deze.
Met pomp helemaal dicht 157pk.
Daar hadden we ook mee getrokken.
Mag maar 145 hebben in 5.5 ton.
Dus 2e trek hoefde al niet meer.
Dus nu pomp loshalen en verder terug stellen....
@Fendt926Driver En hoe is de eerste trek verlopen?
Alles naar wens, weer wat wijzer geworden voor de volgende?
Dit met dubbel lucht het bandendruksysteem er dan nog op of kan beiden niet gelijk?
DANOONTJE POWERR
@Fendt926Driver jammerdebammer
+3
T60401
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
na de eerste trek moesten er willekeurig wat voor de waterrem.

Zo willekeurig zal dat niet geweest zijn. op de sleepwagen kunnen ze precies zien wat met de pk in de pas loopt en welke niet.
Valtrafan
@T60401 Dat gebeurt wel willekeuring had ik ook last van in de 7 ton ben er niet voor geweest hoor het wel vaker bij de tsta..
DANOONTJE POWERR
@Valtrafan jij had er last van maar bent er niet voor geweest, die moet je ff uitleggen.
Valtrafan
@DANOONTJE POWERR Ik werd er ook uit gepikt terwijl er 2 voor mij ook te veel vermogen hadden en door mochten rijden. Ik heb gezegd dat ik er niet voor ging.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Valtrafan:
Ik heb gezegd dat ik er niet voor ging.

Dat is ook een weloverwogen keus.
Maar als die andere 2 met te veel vermogen een podium plaats trekken moeten ze toch voor de rem
+1
Valtrafan
@Fendt926Driver Dat klopt, het is alleen wel zo dat die nog een 2e keer mogen rijden. Ze moeten is op houden met alles er willekeurig uitpikken en alleen de top 3 ervoor zetten dan houd je het voor iedereen leuk maar dat is mijn mening..
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Valtrafan:
Ze moeten is op houden met alles er willekeurig uitpikken en alleen de top 3 ervoor zetten dan houd je het voor iedereen leuk maar dat is mijn mening..

Dat klopt.
Willekeurig uitpikken is volgens mij als ze krap in de tijd zitten.
En alles wat dan al geen 2e trek hoeft is dan voor hun winst.

Maar in ons geval dachten we netjes op 142 te zitten..
Dat viel ons dus ook tegen
Fendt926Driver
Quote Reactie van @T60401:
op de sleepwagen kunnen ze precies zien wat met de pk in de pas loopt en welke niet.

Dat hebben hier de sleepwagens niet (meer)
En als ze het dan zo precies kunnen zien (8%afwijking) lijkt mij ook wel heel precies.

Het was gewoon willekeurig..
T60401
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
als ze het dan zo precies kunnen zien (8%afwijking) lijkt mij ook wel heel precie

Die mannen die ieder week op de sleepwagen zitten weet echt wel als er 1 voor komt die een 10 pk te veel heeft. dat kunnen ze nog wel op gevoel. maar dat moet dan gevoel moet dan wel hard gemaakt worden voor de waterrem
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @T60401:
Die mannen die ieder week op de sleepwagen zitten weet echt wel als er 1 voor komt die een 10 pk te veel heeft. dat kunnen ze nog wel op gevoel

Ja veel te veel pk kunnen ze merken. Maar onder de 10% niet.
Met trekkertesten bij de duitse dlg moet alles nog precies hetzelfde zijn met maat band, bandenspanning en vooral de ondergrond om voor de testwagen te mogen getest worden. En dan zouden zij met steeds andere plek op de baan en verschillende bandenspanningen het kunnen merken? Tuurlijk niet
DriveJohnDeere
@T60401 hebben wel ervaring alleen 10pk is een kleine marge.

zouden wel t verschil van 30 pk kunnen zien denk.

en wat huub al aangeeft. andere factoren zoals trekhaakhoogte en lengte. lengte van de sleepketting. gewichtsverdeling, bandenspanning en dan hebben we niet eens over de baanevolutie gehad. de baan is ook niet tijdens iedere trek hetzelfde.

@1046 rijdt ook leuk mee in de 5,5 met 40 pk minder dan toegestaan.
+2
DANOONTJE POWERR
@DriveJohnDeere op klei zijn de pk's niet het belangrijkste.
Op zand is dat wel veel meer een bepalende factor.
MF 2725
@DANOONTJE POWERR Dat klopt: op klei is grip bepalend en op zand geldt: GANG IS ALLES!!! 😂 😂 😂
+1
DriveJohnDeere
@DANOONTJE POWERR aah ik rij toch alleen op klei 🫣

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!