Foto van een John Deere 8370RT. Foto is geplaatst door RVM op 04-09-2024 om 09:51:06, met 32 reacties.

John Deere 8370RT

+5
RVM
Foto van een John Deere 8370RT

Reacties

+5
RVM
Blijft een mooie streek de westvlaanders

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Mooi een rijtje
+1
Fast Eddy
@RVM

Allemaal ex frees trekkers? Of trekkers voor het preirooien?
+2
RVM
@Fast Eddy die eerste stond bij de dealer op de straat, dat rijtje bij een handelaar. Heeft niks met elkaar te maken. Denk wel dat Cloet er 3 of 4 heeft want die stonden laatst wel voor z’n deur in een rij.
+3
@RVM 3- 4 dat is al even geleden, hier een update. 😉

(klik om te vergroten)

.
Fast Eddy
@StijnTheDeereDriver

Mooi rijtje. Van schoon naar vies.
+4
@RVM De nieuwste ook erbij.
Allemaal geleverd door JD dealer Verwilst Bart.

(klik om te vergroten)

.
RVM
@StijnTheDeereDriver bedankt voor de aanvulling 👍
+2
@RVM werken daar alleen kleine mensen ofzo? Als lang persoon lijkt het me verschrikkelijke trekkers met die stickers op de ramen 😅🙈
RVM
@ronald-deutz-fahr geen idee. Er zijn bepaalde stickers waar je van de binnen kant we doorheen kunt kijken. Maar in België zijn ze altijd wel van de grote stickers.
@RVM oh dan zal dat het wel zijn, eenrichtings sticker
PieterA
@ronald-deutz-fahr Ik denk dat ze met de machines vooral in de grond zitten en niet in de bomen. Die stikkers kijk je gewoon onderdoor denk ik. @catfan55 heeft er wel eens een foto van laten zien.
catfan55
@PieterA ik had ze nog niet direct op de zei ruiten gedaan maar hun rijden dan weer niet naast handelaars dus zitten waarschijnlijk niet in de weg.
rubencasecs
@ronald-deutz-fahr lijken idd bang dat ze vergeten welke trekkers van hen zijn
+1
MaxxuM4ever
Populaire trekkers daar.
+3
Mario-fransen
Met die firma samen gewerkt in 2018, de aansluiting van de A76 bij Nuth naar de Parkstad route.
Ze hadden toen wel een paar van die types, zwaar werk wat ze hebben.
De frezen pakken al heel wat vermogen weg, en dan nog de hele dag door de ongebluste kalk.
Deze ziet er nog redelijk uit, heb er wel eens gezien dat je alleen de vorm nog zag van de JD en de ruitenwisser gedeeltes.
+1
caseboy
@Mario-fransen met zulk werk lijkt het mij niet verkeerd om ze elke dag de hogedrukspuit te laten zien
+1
Mario-fransen
@caseboy ze blazen elke dag alles af met lucht, doen al die bedrijven. Maar dan nog gaat er niet alles af, met lucht gaat beter dan met water.
Zo gauw het vochtig word gaat het werken en hecht het, op je lak en de ramen.
We hebben ook wel eens de aanslag op de machines gehad, je krijgt het er niet netjes meer af.
De mensen van Cloet die ik mee gemaakt heb waren wel zuinig op z’n spullen en maakte het dagelijks goed schoon.
+1
930triplemaaier
@Mario-fransen wat ik mij dan af vraag hoe lang houden de radiateuren het dan vol? Als die vol zit met kalk en het wordt vochtig en weer droog dan krijg je de radiateuren ook niet meer makkelijk schoon
+1
caseboy
@930triplemaaier ik heb pas een monteur gesproken die regelmatig bij een mestverwerker kwam en bij dat bedrijf maakte ze shovel zelden schoon en de radiateur uitblazen deden ze helemaal nooit. Daar moest die om de 2 a 3 een nieuwe radiateur steken bij elke shovel.
+1
Mario-fransen
@930triplemaaier geen idee hoe dat gaat bij ze, ik weet wel dat wij op de machines altijd grof radiateurs hebben voor problemen met koeling en makkelijker schoon te houden.
Verwacht dat ze in dat werk dat ook wel doen.
Ze maakte hun ramen vaak schoon met een verdunt zoutzuur maar weet niet of dat met een radiateur werkt.
De motor en radiateur werd wel elke dag grondig met hogedruk schoon geblazen.
+1
Fast Eddy
@Mario-fransen

Hoe lang doen ze ongeveer met een trekker?
Mario-fransen
@Fast Eddy Echt geen idee denk dat het werk met de stof de kwaliteit wat harder naar beneden brengt dan met agrarische werkzaamheden. Het vraagt ook veel kracht ze frezen dat 50
Tot 70 cm diep erdoor. Die chauffeur van Cloet vertelde dat deze rups trekkers het best aan konden vergeleken die wiel trekkers van een ander merk voorheen.
Ik heb met meerdere bedrijven gewerkt in deze branche maar veel doen het ook met vd wirtgen rijdende frezen, die zijn denk ik in aanschaf wel duurder zijn maar denk beter voor dit werk.
Fast Eddy
@Mario-fransen

Met trekkers frezen/ mengen is echt iets voor het buitenland. Wirtgen en Cat hebben frezen/ mengers in hun machine aanbod.
Ik zag dat Cloet ook Challengers heeft gehad. Ik denk dat je met een rups beter af bent in de losse grond.
Die aannemers schrijven zo`n trekker ook helemaal af denk ik. Alles wat ze er bij inruil nog voor krijgen is mooi meegenomen.
+1
930triplemaaier
@Fast Eddy challanger had toen nog geen rups met vario/cvt. John Deere was toen de eerste die een rups had met traploze bak
Fast Eddy
@930triplemaaier

Dat zal het zijn. Daar had ik nog niet aan gedacht.
+1
Mario-fransen
@Fast Eddy Ik zou ook niet meer zo enthousiast worden van een trekker uit die branche, maar ik denk dat zo’n machine in het Oostblok nog wel te slijten is.
Rupsen is geen overbodige luxe heb de kalkstrooier en freezer regelmatig over/ door de natte leem moeten trekken met de bulldozer.
Fast Eddy
@Mario-fransen

Ik heb eens een filmpje gezien van een Fendt die door een Poolse handelaar gekocht was. Daar kon je nog wat van maken. Maar eigenlijk was hij zo gaar als wat.
+1
Mario-fransen
@Fast Eddy nou zijn ze daar en nog meer landen vaak net wat creatiever en minder eisend dan hier. 😉
+1
RVM
@Fast Eddy op dit moment worden er best wat trekkers uit Spanje hierheen gehaald. Vooral klassiekers uit de jaren 70/80 waar ze in het zuiden geen hobby in hebben. Zo nu en dan staat er een jongere vario tussen. Daar zou ik mooi vanaf blijven met het onderhoud aldaar.
930triplemaaier
@Mario-fransen rups is niet perse een voordeel met gedragen werktuigen. Nadeel is als je frees heft dat hij kantelt op het achterste aandrijfwiel. Een gewone band zou dan afplatten maar een rupswiel doet dat niet met als gevolg dat als je de frees heft dan continu achterover hangt en tegen een dijk omhoog rijdt
+1
Mario-fransen
@930triplemaaier dat is zeker waar, je ziet ook op de foto’s dat ze een flink set gewicht voor op de trekkers hebben.
Vaak is de ondergrond waar ze gaan kalken niet of zeer slecht dragend dus iets met banden heeft dan andere problemen.
Het voertuig voor de kalk te verspreiden is vaak een rupsdumper, om dat de ondergrond te slecht is voor banden.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 8370RT ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!