Foto van een Fendt 926 met daarachter een Kemper op demo bij Huub schoot niet op, maar de oorzaak was gevonden! Het plezier was er niet minder om!! Leuke middag gehad

Huub z’n speelkwartier

+7
jesperb
Foto van een Fendt 926 met daarachter een Kemper op demo bij Huub schoot niet op, maar de oorzaak was gevonden! Het plezier was er niet minder om!! Leuke middag gehad
+3
Fendt926Driver
@jesperb voor de liefhebbers.
Een korte samenvatting

jesperb
@Fendt926Driver ik had m al gezien you tube!!!
+1
Samepuppy

Reacties

+1
Mauro.M
Prachtig werk, is de hakselaar ook van jou@Fendt926Driver ?
+3
Fendt926Driver
@Mauro.M nee hakselaar was uit osnabruck duitsland.
+1
Mauro.M
@Fendt926Driver en zou dat iets zijn in plaats van de claas hakselaar?
+5
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Mauro.M:
en zou dat iets zijn in plaats van de claas hakselaar?

Als je een goeie hebt komt het half in de buurt.
Deze hebben geen korrelkneuzer
Zijn maar 4 rijers
Alles is niet precies op elkaar afgesteld.
En als ik er een gras pick up bij wil zit ik al ruim op de helft van een zelfrijder.
Dan ga ik denk ik toch liever voor een hakselaar.
Vandaag op vol gas de pijp iets te enthousiast draaien en je zit naast de kar.
Bij een zelfrijder werkt dat op maar 80 bar en gaat het mooi gedoseerd
+2
wim-same
@Fendt926Driver Ook met zo'n hakselaar moet je het weer leren Huub. Maar ik vind deze Kempers geweldige hakselaars
Mauro.M
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Als je een goeie hebt komt het half in de buurt.

Een zelfrijdende hakselaar zal inderdaad beter en gemakkelijker zijn, maar je hebt dan wel weer een voertuig meer die je moet onderhouden. Maar jou kennende is dat wel geen probleem 😁.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Mauro.M:
maar je hebt dan wel weer een voertuig meer die je moet onderhouden

Maar ook een zware trekker minder voor transport.
En grote karren moeten grote trekkers hebben om er netjes mee te kunnen rijden
Mauro.M
@Fendt926Driver dat is ook waar
Feitenhof
@Fendt926Driver je hebt kemper toch ook met korrelkneuzer. Daar heeft John k ook jaren mee gehakseld.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Feitenhof :
je hebt kemper toch ook met korrelkneuzer.

Ja en nee.
Kemper heeft geen korrelkneuzer.
Maar je kunt er een larotec korrelkneuzer inbouwen.
+2
wim-same
@Fendt926Driver Dit is toch genieten Huub.
+4
jesperb
@wim-same hij had wel goede zin moet ik zeggen! 😎
+4
Fendt926Driver
@jesperb het was een pracht dag. Veel mensen gesproken waaronde jou natuurlijk..
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @wim-same:
Dit is toch genieten Huub.

Het was jammer dat dechakselaar de mais niet goed wou invoeren. Had graag de 926 met een 6 a 7 kmh de hakselaar door de mais geduwd
+2
wim-same
@Fendt926Driver Nou.... heb je dan pk's genoeg ?
+3
930triplemaaier
@wim-same zit geen korrelkneuzer op dat scheelt wel
+3
wim-same
@930triplemaaier Klopt, hier zie ik geen korrel kneuzer zitten, Dat is inderdaad veel weerstand. Wij hebben een beukerplaat in een PZ MH 80 S gemaakt, en we gaan het beleven hoeveel zwaarder hij gaat trekken.
+2
MF 2725
@wim-same Met de Hercules ervoor moet dat geen probleem zijn.
+4
wim-same
@MF 2725 Ik legde vroeger al een 100 pk Tiger 100 lam op een 2 rijer PZ, dus een 160 pk Hercules 160 zal dan aan 3 rijen ook wel de broek vol hebben, en een extra tank diesel mee nemen.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @wim-same:
Ik legde vroeger al een 100 pk Tiger 100 lam op een 2 rijer PZ,

Dat klopt.
Een 3 rijer trekt zwaarder en de 4 nog zwaarder.
Een quattro trekt weer (bijna) even zwaar als een 2 rijer en mag volgens de folder maximaal 145 pk voor
MF 2725
@Fendt926Driver Een oom van mij had een 125 pk Ford voor een PZ Quattro. Dat ging prima. Jaren zo gehakseld.
+2
roscho
Quote Reactie van @wim-same:
pk's genoeg

Hangt van de rijsnelheid af. Mijn Schluter 1500 special, opgedraaid tot 190 pk kon in de modder de toeren houden, als de wielen maar voldoende slipten en dus de snelheid flink terugliep. Maar op het droge zakte de motor tot 1700 toeren en liep de boel warm. En 3 rijen pakken ging niet omdat je dan in het modderspoor van de vorige keer kwam. De laagste versnelling achteruit ging dus nog te snel.
Het best liep het met de omgebouwde Hesston 7730 ervoor, 4x 30.5-32 erop en hydrostatische aandrijving. Ook die dik 400 pk kon de Champion verdragen.
Al met al hebben we er bijzonder weinig onderhoud aan gehad. 6 messen en een tegenmes, een soort wasmachineschakelaar die vooruit/achteruit van de invoer regelde. Verder jaarlijks een schoonmaakbeurt, dat ging ook heel wat sneller dan een zelfrijder. Beetje olie, gemengd met diesel erin en hij kon de winter doorkomen.
We deden er ook wat loonwerk mee, jaarlijks zo'n 100 ha, het ding is bijna 30 jaar meegegaan.
Ervaring leerde wel: hoe voller de hakselaar, hoe mooier het produkt wat eruit kwam. In de praktijk dus minimaal 220-230 pk.
En 't grote voordeel van de Hesston was dat je ook zonder wagen onder de pijp nog 5 ton mais in de bunker kon hakselen. Ook in de dikke modder was dat een groot voordeel en bij kanten losmaken. Die bunker kon dan al rijdens in de wagen gelost worden.
roscho
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Het was jammer dat dechakselaar de mais niet goed wou invoeren.

Ik heb die film bekeken. Het viel me op dat het steunwiel van de hakselaar continu zo'n 10 cm boven de grond liep. Maar de punten kwamen wel aan de grond. Mijn conclusie is dat de hakselaar teveel voorover liep. Daarmee moet hij de mais constant naar boven trekken. Zou het niet beter gegaan zijn als de topstang wat korter was en de Kemper op zijn steunwiel liep, zodat hij horizontaal kwam? Uiteindelijk hoor je dan met dat steunwiel de stoppellengte in te stellen. Horizontale stand is ook beter voor de aftakaskruiskoppelingen, die maken dan een gelijke hoek en de mais valt beter achterover.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 926 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!