Foto van een International 1056 XLNieuwe led bolletjes in de koplampen gezet en andere goede werklampen gemonteerd

International 1056 XL

+4
deutz110
Foto van een International 1056 XL

Nieuwe led bolletjes in de koplampen gezet en andere goede werklampen gemonteerd

Reacties

+2
Fendt926Driver
Je hebt bovenin toch wel zo veel mogelijk gelijkende rechthoekige ledlampen geplaatst als die er origineel ook in zitten?
Ze lijken zo rond.
Wel een vracht meer licht tijdens het werk
+1
deutz110
@Fendt926Driver ja zitten bijna de originele maat lampen in t dak van crawer en op de breedte paaltjes zitten lampen van mobi led van 45 watt geven goed licht en geen storing op de radio
Hobby boer
Ziet er gaaf uit zo! Heb je de lampen voor in de neus ook vervangen met LEDs?
deutz110
@Hobby boer alleen de bolletjes vervangen van H4
Hobby boer
@deutz110 Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Ben al een tijdje aan het kijken geweest voor een degelijk led alternatief.
+1
deutz110
@Hobby boer bij ledhandel 24 de bolletjes zijn van t met Crawer wel 50 euro per set maar scheelt wel onwijs
Fendt926Driver
Quote Reactie van @deutz110:
alleen de bolletjes vervangen van H4

Zijn die eu goedgekeurd of rij je heel iets illegaal met zoiets
roscho
@Fendt926Driver Bij een APK kijken ze of het licht brandt en goed afgesteld staat. Geen keurmeester gaat de bolletjes eruit draaien om te kijken of ze een CE-keur hebben.... tenzij ze verblindend zijn met dimlicht.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @roscho:
om te kijken of ze een CE-keur hebben.... tenzij ze verblindend zijn met dimlicht.

De niet gekeurde geven strooilicht en dat zal de lamptester direct aangeven.
Als het dan niet bij te stellen of af te stellen is volgt afkeur
+2
wim-same
@Fendt926Driver mijn vrachtwagen had standaard ook Halogeen, maar die had ik ook vervangen voor LED. paar jaar geleden met keuren bij de DAF dealer moesten ze eruit en Halogeen erin. Ik heb toen zelf toch weer LED erin gedaan, en verleden jaar was er 1 kapot met keuren, toen hebben ze bij dezelfde DAF dealer er wel LED ingezet.
roscho
Quote Reactie van @wim-same:
Ik heb toen zelf toch weer LED erin gedaan, en verleden jaar was er 1 kapot met keuren

Ik had ze besteld bij AliExpress, maar de dubbele hoeveelheid. Als je er 1 kapot hebt, krijg je dezelfde kleur haast niet meer. Nu kan elk lampje 1x stuk gaan. Ik heb ze ook in mijn breedte- en achterlichten. Alleen niet in de richtingaanwijzers, daarvan denkt het relais dat ze kapot zijn en ik heb geen zin om een nieuw relais te kopen.
+1
deutz110
@Fendt926Driver durf t niet te zeggen eigenlijk maar de trekkers hoeven nog niet gekeurd te worden maar of t wel of niet mag geen idee tegenwoordig worden nieuwe trekkers ook met led geleverd
+1
roscho
Quote Reactie van @deutz110:
tegenwoordig worden nieuwe trekkers ook met led geleverd

Dat wat standaard met LED wordt geleverd, heeft wel een aangepast armatuur met speciale reflector. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat je met jouw oplossing fout zit.
Piet1960
@roscho Bij Ledhandel 24 staat bij de Led H4 koplamp als disclaimer dat als je voertuig origineel met halogeen geleverd is, Leds op de openbare weg verboden zijn.
roscho
Quote Reactie van @Piet1960:
origineel met halogeen geleverd is, Leds op de openbare weg verboden

Dat klopt. Ze moeten zichzelf natuurlijk vrijwaren tegen aansprakelijkheid. Maar ik ben ervan overtuigd dat, wanneer je LED's gebruikt, niemand moeilijk zal doen zolang ze een normaal, niet-verblindend lichtbeeld geven.
Kouboer84
@roscho Hier in Nederland doet er waarschijnlijk niemand moeilijk over maar in Duitsland is dat heel anders. Het probleem is dat wanneer er een ongeluk gebeurd is en het zou kunnen komen door de verblinding van ongekeurde verlichting, dan heb je wel wat uit te leggen aan je verzekeringsmaatschappij.
Alle verlichting waar origineel halogeen in is geleverd is ook enkel en alleen goedgekeurd met halogeen lampjes. Ook positielampjes en achterlichten. Of het er veiliger of minder veilig van wordt is hierbij niet aan de orde.
roscho
Quote Reactie van @Kouboer84:
in Duitsland is dat heel anders

Klopt, in Duitsland moet je de trekker al laten keuren als je banden een maatje breder dan standaard zijn. In Nederland is alle materiaal OK dat goedgekeurd is, mits toegestane maten en regels niet overschreden worden.
Verblinden: ik had al gesteld dat LED geen probleem zal zijn mits het lichtbeeld goed en niet verblindend is.
Inderdaad: ga je met de trekker met niet-gekeurde materialen naar Duitsland, dan zou je problemen kunnen krijgen. Zou dat van toepassing zijn op @deutz110 uit Sijbekarspel?
+2
Weidezicht
@roscho ik vind dat verblinden zachtjes aan wel een probleem. Zowel fietsen, scooters, auto,s, vrachtwagen als trekkerscen kranen. Je komt van alles tegen waarbij je dan helemaal niets meer ziet. Vd week nog een vrachtwagen/dieplader. Zwaailamp en van alles en nog wat aan, ongetwijfeld dik voor mekaar, maar ik kon niet "voorbij" het licht kijken. En hij had er dus een joekel van een rups op staan. Zomaar 40 a 50 cm naast zijkant dieplader. De breedte markering kreeg ik pas te zien toen ik de verblindende voorlampen voorbij was. Vond bij fietsers ed ook heel lastig inschatten hoe ver ze weg zijn en hoe hard ze op je aan komen.
+1
wim-same
@Weidezicht klopt inderdaad, en ik vraag ook wel eens aan vrienden hoe mijn koplampen afgesteld staan /
Framos
Zeer mooi, de dichte velgen staan hem ook goed. Heb je de uitlaatpijp gespoten of is die nieuw? De stikstof bol op de fronthef zorgt in ieder geval voor een stuk extra rijcomfort 👌 zeer geslaagd 👍
deutz110
@Framos uitlaat heb ik gespoten maar kan ik om de paar jaar wel spuiten ja heb 2 stikstofbollen dr op voor t gewicht en als er iets lichters in hangt t ook mee veert scheelt wel enorm rijd nu wel beter dan voorheen
+1
Framos
@deutz110 De Optums en Pumas zijn fijne trekkers om mee te werken maar zullen volgens mij nooit de klassieker status van deze generatie trekkers krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat je ze over tig jaren op een oldtimer show tegenkomt. Net als een r serie of de huidige 724, 930 etc.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!