Foto van een Massey Ferguson 6270 en Massey Ferguson 5460Na het breken van de hefas van de 6715 maar verder gegaan met 2 trekkers..

Maaien

+3
groeneveld
Foto van een Massey Ferguson 6270 en Massey Ferguson 5460
Na het breken van de hefas van de 6715 maar verder gegaan met 2 trekkers..

Reacties

+1
johndeere6230
Hebben al merken wel last van dus, hier in buurt toevallig ook alleen nog maar gehoord als er een Kuhn maaier in hangt😅
+1
groeneveld
@johndeere6230 nog nooit eerder van gehoord. Maaier is wel lomp zwaar ja
+1
BEboer
@johndeere6230 Heb ik ook al gehad met een pottinger 😅
RaHeados
@johndeere6230 John deeres zeker🤪😅. Had de 516 vanmiddag ook op 3 wielen met draaien 🙈🙈
johndeere6230
@RaHeados

Bij een blauwe met een 4/4,5 m maaier zonder kneuzer al meerdere keren. En bij een 130R met een gewone 3 m met kneuzer 😅

Ja de onze kun je als je gek doet ook wel eind krijgen, maar dan mis je gewoon maar zo een 3-400 kg van de kneuzer. Dus gaat prima
+1
RaHeados
@johndeere6230 ja die lengtes en gewichten komt er wel nogal op aan helaas.
+2
J asper
@zettelmeyer Heb je nu een mf gekocht?
+1
T60401
@J asper nep fendt is het hem ook niet.
+3
zettelmeyer
@J asper neeh zijn nog meer lompe varkens zo te zien.🤣
groeneveld
@zettelmeyer zelfde as als van de Valtra denk
zettelmeyer
@groeneveld kan maar zo, jij er geen kenting tussen? Hier nu wel, was duure reparatie
+1
groeneveld
@zettelmeyer Nee niks er tussen, voorheen met een lichtere trekker nooit geen last gehad.

(klik om te vergroten)

NH-Ford
@groeneveld wat voor trekker was je lichtere trekker?
groeneveld
@NH-Ford 6270 en een 5460
+1
PieterA
@groeneveld Bij lichtere trekkers zijn er meer plekken die wat krachten opnemen. Vaak een kleinere band rechtsachter die verder inveert. Een voorwiel of het wiel linksachter wat omhoog komt.
+1
MaartenMandemaker
@NH-Ford Dit is een 15 met de lichte hefinrichting zo te zien.
groeneveld
@MaartenMandemaker zit daar verschil in?
MaartenMandemaker
@groeneveld Ja vanaf 150 pk kan er een zwaardere hefinrichting op.
+1
MaartenMandemaker
@groeneveld Dit is de hefinrichting van onze 6615

(klik om te vergroten)

groeneveld
@MaartenMandemaker nooit geweten dit was ook een voorraad trekker dus heb niet echt de optie lijst bekeken. Ziet er wel zwaarder uit idd.
MaartenMandemaker
@groeneveld Ja is allemaal zwaarder. Hefdeksel hefas hefarmen. Tilt ook aardig meer. Koste 1300 euro meer indertijd.
groeneveld
@MaartenMandemaker dat valt ook nog wel mee kwa kosten
+1
frank_mf
@groeneveld En de Dyna-VT zijn nog een stuk sterker/zwaarder
groeneveld
@frank_mf ja dat heb ik ook begrepen toen ja. Scheelt behoorlijk kwa hefvermogen
PieterA
@frank_mf Dat scheelt dan weer meer dan 1.300 euro
+1
bluepower12
@groeneveld altijd ketting er tussen doen bij eenzijdige belasting; grote/zware maaiers. Leermoment 🤠
+1
CaseCS130
@zettelmeyer had jij em kapot bij de valtra n143? Hier op de buurt eentje kapot van een mf 7616.
Is bij veel merken toch niet zwaar genoeg blijkbaar. Enige wat mij zwaar genoeg lijkt zijn de trekkers met.zf achterbrug.
+1
newholland6640
Hoeft niet snel te gaan als het maar mooi gaat toch?🤣
+2
groeneveld
@newholland6640 haha precies. Dit ging wel sneller trouwens 😂
ArieV
Heb er iemand een foto, die wel met een ketting werkt? Ik heb ook niks, maar schrok wel van een foto hierboven
ronald-deutz-fahr
@ArieV dit hebben wij op de maaier
Maar ook deze wil kapot, jaartje of 20 heeft die het vol gehouden
Vind het ideaal, altijd goede hefhoogte en hangt hangt mooi tegen de stabilisator, spelingvrij

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

groeneveld
@ronald-deutz-fahr komen wel flinke krachten op je boven trekhaak rail lijkt mij
ronald-deutz-fahr
@groeneveldde boventrekhaak valt er nog niet uit, ik ben daar niet zo bang voor
Petje11
Ik wel een ketting gemaakt. Zal proberen er een foto van door te sturen.
Petje11
Zo kan het... maar ik denk dat als je een driewegkraan op de onbelaste hefcilinder maakt het ook al veel scheelt zodat de oliedruk niet die hefarm extra drukt.

(klik om te vergroten)

PieterA
@Petje11 Dit met die driewegkraan lijkt me een flauwekulverhaal
J asper
@PieterA Mij ook, hij “draagt” nog steeds op de hefas dan ja. Met een ketting “draagt” die een heel deel aan de ketting.
+4
NH-Ford
@PieterA Absoluut geen flauwekul.
Als de hef 150 bar nodig heeft om te heffen, staat dat op beide hefcilinders.
De rechter daadwerkelijk met kracht.
De linker wil uit zichzelf omhoog, tevens nog door 150 bar als extra aangedrukt, hiermee krijg je nog extra torsie op as.
Hier al bij meerdere op gebouwd, daarna nooit geen last weer.
Één boer wou eerst niet, met een 3.5mtr maaier met kneuzer, echter na de 2e toch maar overstag gegaan, later geen last.
groeneveld
@NH-Ford klopt gaan wij er nu ook maar opbouwen denk ik
KMMF
@NH-Ford dit verhaal klopt helemaal. Met driewegkraan en dan de cilinder olie onder uit de achterbrug laten aanzuigen als de hef omhoog gaat, zodat er geen lucht in de cilinder kan komen.
NH-Ford
@KMMF Soms wordt het ook weer lastig, een 3.5 mtr met kneuzer die voor transport achteruit klapt en niet kan opklappen. Dan is één cilinder te niet sterk genoeg.
KMMF
@NH-Ford ja, ergens ligt een grens
KMMF
@NH-Ford tijdens transport als de maaier recht achter de trekker zit kun je de driewegkraan weer omzetten. Evt een elektrisch gestuurde klep monteren.
NH-Ford
@KMMF Klopt, zeer zeker, maar een simpele boer....
Automatisch laten gaan met zwenken zou dan beste zijn, liefst ook draadloos 😉
J asper
@NH-Ford Zou dat probleem met liggende hefcilinders ook nog groot zijn?
NH-Ford
@J asper Dan zal wellicht krachten meer op hefarm komen dan op hefas
PieterA
@KMMF Oké, dan zal het wel kloppen 😃.
Ik had niet gedacht dat het zou kloppen.
ronald-deutz-fahr
@NH-Ford welk verschil maakt een kogelkraan op de linker cilinder, op de hefas aan de rechterkant, zoals die op foto hierboven?
varken
@ronald-deutz-fahr
Druk is overal gelijk 😉,
De linker arm wordt met +100 kilo omhoog gedrukt, en 180 bar...
ronald-deutz-fahr
@varken waarom dan niet een ketting, kan je de maaier volledig daar in hangen, de hef zakken en zowel links als recht 0 bar?
NH-Ford
@ronald-deutz-fahr Ketting is ook niet heilig.
Het gebeurt vaak door een piekmoment, gegeven op kopakker, snelheid en een gat of dergelijke.
Al meerdere keren gebroken kettings gezien, en dan heb je weer op andere plekken schade.
ronald-deutz-fahr
@NH-Ford moet je een dikkere ketting pakken volgende keer 😅
+1
KMMF
@ronald-deutz-fahr dan komt de kracht van de linker cilinder niet als torsiekracht op de hefas. Ik heb dit al meegemaakt op een toen nieuwe MF1134 waar de hefas iedere keer torsde. Na het demonteren van de linker cilinder was het probleem opgelost.
+1
frank_mf
Hier ontlast ik de hefas met twee zware topstangen aan een dikke plaat in het onderlatframe.

(klik om te vergroten)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6270 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!