Foto van een Steyr 9078Er kwam al eerder een foto voorbij van een bulkaanhanger getrokken door een trekker. Het was vroeger een manier om de lokale boer van veevoer te voorzien. Het word allemaal gezi

Steyr 9078

+13
draaipiet
Foto van een Steyr 9078
Er kwam al eerder een foto voorbij van een bulkaanhanger getrokken door een trekker. Het was vroeger een manier om de lokale boer van veevoer te voorzien. Het word allemaal gezien als historie.

Maar tot mijn verbazing bestaat het nog steeds, Deze combinatie word heden ten dagen nog steeds gebruikt om een paar lokale boeren te voorzien van veevoer die voor een vrachtwagen onbereikbaar zijn in het bos. Het is wel mooi dat je soms verrast word
+6
wim-same
@draaipiet Ik vraag me dan toch af, hoe word de melk gehaald, komt er dan ook geen veewagen, en waar deze combinatie kan rijden kan ook een bakwagen rijden, en zeker als hij gestuurde assen heeft. Misschien heb het meer te maken dat deze chauffeur geen vrachtwagen rijbewijs heeft.
+5
draaipiet
Quote Reactie van @wim-same:
Ik vraag me dan toch af, hoe word de melk gehaald, komt er dan ook geen veewagen, en waar deze combinatie kan rijden kan ook een bakwagen rijden,

Dat is een goeie vraag en het antwoord weet ik niet. Ik weet wel dat er in het bulkvervoer eigenlijk (bijna) geen bakwagens meer bestaan en dat zal voor de rmo melkauto waarschijnlijk ook zo zijn
+5
RaHeados
@draaipiet onze heeft nog wel 1 vaste auto, die komt dan nog bij vorst en ijzel bij ons als het te glad is voor de oplegger langs de dijk
+6
wim-same
@draaipiet bij ons rijd er ook nog een RMO met een Deutz ervoor. van een kleine melk fabriek in Benschop.
+4
draaipiet
Quote Reactie van @wim-same:
bij ons rijd er ook nog een RMO met een Deutz ervoor

Het is jouw merk niet maar wel een foto waard............... 🙃
+2
SJB533
Quote Reactie van @draaipiet:
Ik weet wel dat er in het bulkvervoer eigenlijk (bijna) geen bakwagens meer bestaan en dat zal voor de rmo melkauto waarschijnlijk ook zo zijn

Ik geloof dat ze in Groenlo nog steeds wel bulktanks op de auto kunnen en willen leveren. Andere optie: deze 9 (?) tonner kan ook gewoon op de koppelschotel. In het verleden kwamen ze ook zo bij ons: 2 opleggers, 1 op de trekker, 1 op een dolly achter de eerste. Bok Transport deed dat zo, geloof ik.

Bij de RMO wordt de opbouw op de auto nog steeds geleverd. Schwarte Jansky en Magyar leveren het zo gewoon. Ik kan mij ook niet indenken, dat dergelijke bedrijven daarmee zouden stoppen. Er zijn hele regio's, waar je met een 33 kuubs tankoplegger totaal niet kunt komen, zoals in de bergen. Daar moet een combi met vaste opbouw wel heen...
draaipiet
Quote Reactie van @SJB533:
Ik geloof dat ze in Groenlo nog steeds wel bulktanks op de auto kunnen en willen leveren.

Ja klopt Sjoerd, maar in de praktijk worden die niet meer besteld

Wat betreft die oplegger op de koppelschotel en een op de dolly dat zijn 16 tonners. Zover ik weet zijn er nog 2 in gebruik in NL. Wat bestaat mag blijven maar mogen niet meer gebouwd worden. Er worden ook geen vergunningen meer verstrekt
draaipiet
Quote Reactie van @Claas Holland:
zo bedoelde

Klopt, maar dit zijn 16 tonners. Ik weet dat er nog 2 van deze combinaties rijden in Nederland
+2
casejxu
Quote Reactie van @draaipiet:
Ik weet wel dat er in het bulkvervoer eigenlijk (bijna) geen bakwagens meer bestaan en dat zal voor de rmo melkauto waarschijnlijk ook zo zijn

Melkfabriek eist zo ongeveer dat er een trailer moet kunnen komen. En agrifirm rijd nog met bakwagen(s). Af en toe komen ze bij ons nog met bakwagen de voerbulk vullen
+1
maaarte
@casejxu rfc rijdt nog met 1 of 2 bakwagen combinatie(s) in Nederland dacht ik. Hier in de buurt ook nog zat plekken waar geen trailer kan komen. Wat ik begreep is dat er ook nog weer een nieuwe bakwagen in bestelling was.
Veewagens hetzelfde, altijd combi’s hier ipv trailer
+1
casejxu
@maaarte veewagen is hier ook altijd bakwagens. Rfc rijd hier wel nog met 1 heel klein autootje in de rondte. Maar ze stellen het zeer op prijs als er grote auto kan komen.
+2
maaarte
@casejxu rmo chauffeurs die hier komen stellen het dan weer niet altijd op prijs dat ze hierheen gestuurd worden met trailer 😂 ik heb ook liever een bakwagen
+1
casejxu
@maaarte moet zeggen dat t bij ons nu steeds beter gaat. Erf is even ruimer geworden. En langs de weg( smal weggetje) hebben we de berm aardig verbreed en verhard. Mede dankzij een brug die we hebben aangelegd recht tegenover onze inrit
+2
ronald-deutz-fahr
@casejxu
Quote:
Melkfabriek eist

Zijn in nl nog wel gebieden waar ze met Combi de melk Ophalen, waar de wegen en bruggen naar erven de grote tonnages niet aankunnen, voer, melk, bijproducten, alles in combi’s
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr ja der zijn nog wel hoeken waar ze wat achter lopen ja😜😜
+3
Deutz 8006spezial
@casejxu zou dat zo zijn? Vind het altijd wel mooi dat zulke mensen daar blijven boeren ondanks dat ze het 20.000x makkelijker konden hebben. Bulkauto en tankauto op de dam zonder dat je er naar om hoeft te kijken. Luxe went snel

Poosje terug stond er een reportage in het landbouwblad van een melkveehouder die nog steeds alles over het water moest doen. Mooi dat dat nog gebeurd, elke 3dgn overvaren om de melk tank leeg te laten zuigen, vee verkoop of brok idem dito.
+2
ronald-deutz-fahr
@Deutz 8006spezial
Quote:
vee

Dat lijkt me nog de makkelijkste, die lopen teminste zelf (de meeste dan)😅
Gedonder met voer weer over blazen, of in trechter ofzo zien te krijgen om het in melkstal ofzo te voeren
+4
casejxu
@Deutz 8006spezial wel nee. Gekkigheid. Vlak bij ons zit ook veehouder op n eiland. Brengt en haalt ook alles over een pont. Rmo komt t eiland niet op. Net als de voerboer
+4
maaarte
@Deutz 8006spezial schitterend zulke bedrijven. Ook inseminatorn die in weer en wind per roeiboot over komen varen
+1
Deutz 8006spezial
@maaarte zijn wel de mooiere reportages in de vakbladen vaak
+2
ronald-deutz-fahr
@casejxu moeten we een actie opstarten met ontwikkelingshulp?😂
+2
SJB533
@wim-same
Ik heb geen idee, hoe het wel zit, maar ik meen me te herinneren, dat in vakblad Trekker Magazine al eens een verhaal stond over deze combinatie.
+1
wim-same
@SJB533 vakblad trekker heb ik niet meer. Dat is alleen verheerlijking van Fendt, Valtra, MF, En John Deere.. Deutz kan er nog mee door, en New Holland kunnen ze niet omheen. en de rest deugt niet. Toe heb ik mijn abnnemet maar opgezegd. nog een voorbeeld. Er werd een Same getest, De ( Deutz) motor deugde niets van, later werd er een Deutz-Fahr getest met dezelfde motor, en toen was het ineens een hele goede motor.
+2
SJB533
@wim-same
Dat artikel is al heeeel lang geleden gemaakt. Kan zelfs nog wel uit het tijdperk van T&W zijn....
+1
Deutz 8006spezial
@wim-same wat je bij de melk nog wel eens ziet is dat ze zelf met de melktank naar de vrachtauto komen, denk aan de eiland boeren in de veengebieden. Hoe het met vee gaat weet ik niet, maar soort gelijks kan ik me voorstellen.

Prachtig zulke dingen
+1
selten
Quote Reactie van @wim-same:
hoe word de melk gehaald,

Hoeven toch ook niet perse koeien te zijn? Misschien zijn het kippen of varkens. Nog genoeg die varkens rijden met een bakwagen. Idem bij kippen.

Reacties

+7
draaipiet
Nog twee fotos

(klik om te vergroten)

Detail van de pomp aangedreven door een aftakas

(klik om te vergroten)

De combinatie vanaf een andere hoek genomen
+2
vosje 4000
Ben je in het mooie dalfsen geweest 😄
+3
draaipiet
Quote Reactie van @vosje 4000:
Ben je in het mooie dalfsen geweest

Mooi is het zeker, maar niet alleen Dalfsen maar de hele omgeving van het vechtdal 👍
+2
vosje 4000
@draaipiet dat klopt helemaal 👍
+2
Mooie foto.
Zou die nog veel doen? Hoorde pas dat deze fabriek ok bij de heus hoort tegewoordig?
+3
draaipiet
Quote Reactie van @johndeere6910forever:
Zou die nog veel doen? Hoorde pas dat deze fabriek ok bij de heus hoort tegewoordig?

Deze combinatie word regelmatig ingezet, maar waarschijnlijk niet dagelijks.
Dit is inderdaad inmiddels 100% de heus
+1
a3vandiejen
Toch een mooie combinatie zo Piet, er moest alleen een S...
draaipiet
@a3vandiejen 🤣🤣🤣 de S van.......... Sinterklaas
Als je goed hebt opgelet is deze trekker ook een S....
+1
a3vandiejen
@draaipiet Ja nu je het zegt😆
+2
wim-same
@a3vandiejen het had beter een andere S moeten zijn zeker. ha ha
+2
a3vandiejen
@wim-same Dat bedoel ik Wim.😅
+2
roscho
Quote Reactie van @wim-same:
beter een andere S moeten zijn zeker

S...chlüter? 🙈
+2
a3vandiejen
@roscho 😂 Kan ook.
+1
draaipiet
Quote Reactie van @roscho:
S...chlüter?

Zal wel brut staan. Een 8 cyl lijn er voor omdat de vrachtwagen er niet kan komen vanwegen de ruimte
+1
Claas Holland
Ik woon in dalfsen, maar ik heb al tijden niet meer gezien. maarja feijen is geen feijen meer.
+1
A.H.S.
Volgens mij reed Feijen Dalfsen altijd al met een trekkers+voerwagen.
Je zag ze vroeger regelmatig rijden,of bij de fabriek staan
draaipiet
Quote Reactie van @A.H.S.:
olgens mij reed Feijen Dalfsen altijd al met een trekkers+voerwagen.

Ik heb een jonge gesproken die werkt daar meer dan 20 jaar en die heeft nooit anders gezien

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr 9078 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!