Foto van een John Deere 6155R. Foto is geplaatst door hobbyboer op 23-10-2024 om 21:55:29, met 18 reacties.

John Deere 6155R

+3
hobbyboer
Foto van een John Deere 6155R
+3
hobbyboer
]
[/quote]

Filmpje

Reacties

GerbertXL
Mooi werk die karren met de as achterop, lekker overzicht. Wel een eind rijden met de kar, dat heb ik eigenlijk nooit gezien, tenzij het voor de versmarkt is.
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @GerbertXL:
Wel een eind rijden met de kar

Dit is wel het verste perceel wat we op deze manier rooien, dit was 5 km over de weg.
We moeten nu nog 4 percelen die allemaal op +/- 4 km afstand van de koelcel liggen.
Dat past net mooi met 4 karren met ieder 6 kisten.
Het alternatief is overladen, maar er zijn een aantal percelen bij met geen/weinig ruimte erbij en dan zou je alsnog minstens net zoveel volk en trekkers/heftrucks nodig hebben.
Als we verder van huis zitten doen we wel overladen.
+2
hobbyboer
Quote Reactie van @GerbertXL:
Mooi werk die karren met de as achterop, lekker overzicht.

Ik rij ook het liefst met deze kar.

(klik om te vergroten)

Gelukkig zijn er ook chauffeurs bij die liever hiermee rijden, dus we hoeven geen ruzie te maken s'morgens

(klik om te vergroten)

GerbertXL
@hobbyboer dat gaat dan mooi rustig. Ik heb zat meegemaakt dat 3 wagens van 6 aardig hun best moesten doen met de laadplaats binnen een kilometer.
hobbyboer
@GerbertXL hoeveel kisten doe je dan per uur?
Met hoeveel personen en heftrucks?

Wij nu 2 ritjes per uur, dus X4 en X6 kisten maakt 48 kisten per uur.
Met 1 heftruckchauffeur die ze in de koelcel opstapelt en een 2de heftruck waar de trekkerchauffeurs zelf steeds even opspringen.

Jij bent ook langere percelen gewend, denk ik, dat scheelt ook aardig.
GerbertXL
@hobbyboer Als het eenallemaal mee zit ga je richting de 100 per uur, maar dan moet alles wel kloppen natuurlijk en dat hou je ook niet alle dagen vol. Het hardste ging het op een gediepploegd perceel met het erf er naast. dan reden er 7 vrachtwagens van biddinghuizen naar nagele en ze konden het niet bijhouden dus moesten we om 5 uur stoppen, anders kwamen de kisten niet weg. Maar dan waren er ook 3 heftrucks, 3 kistenwagens en een man op de kistenwagens om ze af te vullen. Plus dus 7 vrachtwagenchauffeurs en 2 heftruckchauffeurs bij de koeling.
Dat perceel was meer dan 900 meter lang maar die lengte gaat tegenwerken op een gegeven moment, 500 meter is optimaal, maar korter dan 300 meter schiet gewoon niet op.
Maar ik zou de voorkeur geven aan jullie werkwijze, dan blijft het tenminste leuk en een beetje afwisseling door de weg op te gaan.
hobbyboer
Quote Reactie van @GerbertXL:
Dat perceel was meer dan 900 meter lang maar die lengte gaat tegenwerken op een gegeven moment, 500 meter is optimaal, maar korter dan 300 meter schiet gewoon niet op.

Hier veel kavelsloten op 300 meter h.o.h. idd, dus rijen van +/- 280
+1
trean
facebook.com/share/v/…

Ik blijf dit systeem het mooiste vinden, gewoon bij elke kavel/boerderij een redelijk stuk erf/plein aanleggen en met 5 man, 3 trekkers en 1of 2 heftrucks op het land/erf.

Transport met 516's en agpro aanhangers waar 24 kisten in gaan met klemdak.

Dan hou je de weg redelijk schoon als je het erf/plein schoon weet te houden.

Het stelt wel wat hogere eisen aan de kisten, slechte kisten zorgen voor vertraging, die willen er gewoon slecht uit als ze vol zitten, als je die op de juiste plek hebt staan en wil het nog wel. Maar met hele vrachten oude kisten kan je niets.
GerbertXL
@trean die kistenwagens, ja prachtig. Maar doe maar gewoon een vrachtwagen ipv die aanhangers. Dan kun je gewoon lekker 32 lege kisten meenemen en als het niet te zwaar word 28 volle. Maar als je het volk toch hebt lopen snap ik het wel.
trean
@GerbertXL met 8 kisten In de Kar gaat het met 24 kisten juiste mooi, 3 karren is een aanhanger vol. 28 is weer 4 kisten appart zetten en dus 2 keer op de lepels. Vrachtwagens moeten meestal achter uit het plein of erf op. Trekker draaid voorruit rond op 12 meter breed plein, dat is veel sneller en minder de weg blokkeren.
Volk heb je toch nodig, en er zijn meer mensen met T rijbewijs als met CE.
En met Vrachtwagens zit je met tachograaf en de rijtijdenwet...
Trekker met 24 lege kisten zet je In de pauze ff in de berm. Dat ga met een Vrachtwagen niet redden, erin wel. Eruit komen is een ander verhaal.
hobbyboer
@trean klemdak gaat mooi vlot idd.
Je hebt ook vrachtauto's met zo'n dak en sommige daarvan ook nog voor rijbewijs T.
trean
@hobbyboer met die oude afgekeurde begrensde vrachtwagen rond rijden moet je eigenlijk niet willen... ik heb er zelf bewust voor gekozen om daar nooit op te gaan rijden.
Ik heb afgelopen voorjaar C rijbewijs gehaald, en daarmee gelijk goed aangeleerd hoe het moet, ga je eerst met een agrotruck rijden, dan leer je jezelf verkeerde gewoontes aan. Dat moet je dan allemaal weer afleren met lessen...

In januari ga ik voor CE dan mag ik ook met de schamels van berdi op pad. Dus met heet water en/of kranen en ander materiaal richting de grote steden en Dorpen...
GerbertXL
@trean ha ja op die manier wel, alles gelijk van de kistenwagen in de andere wagen is wel prachtig als dat op elkaar is afgestemd. Op mijn oude werk ging dat niet omdat je meestal te ver moest rijden om het daarmee bij te houden. En als je toch al vrachtwagens aan het inhuren bent is 1 meer of minder ook wel te regelen.
Wel een prachtig systeem als het op elkaar is afgestemd!
trean
@GerbertXL klopt en dat was het bij hun ook meestal wel, max 25 km tot de eigen opslag, dat is met 3 eigen karren en 3 trekker chauffeurs ook goed te doen. Verste perceel was tussen emmeloord en bant. Wortels werden meestal opgeslagen aan de sluitgatweg of prof brandsma weg. Dus dat is max 2 uur per rondje.
hobbyboer
Quote Reactie van @trean:
Ik blijf dit systeem het mooiste vinden

Lijkt wel mooi idd.
Lukt dat inmiddels ook al zonder man op de wagen?
trean
@hobbyboer als je continu achterom wil kijken en je rug wilt verneuken wel. Daar voor zullen ze moeten investeren in omkeerinrichting. Ik weet hoe prettig dat werkt met een Valtra N174 Direct smart touch van berdi. Dat is ff wennen maar werkt ideaal.
Maar goed, met bosbouwbanden 600/65R38 op 2,5 bar bij de Zeeuw in het land komen kan natuurlijk echt niet. Iets met bodemverdichting voorkomen...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6155R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!