Foto van een Case International Maxxum 5150 Plus. Foto is geplaatst door marco955 op 26-01-2025 om 14:15:48, met 25 reacties.

een paar andere achter banden met velgen . Van 520-85-38 naar 650 65 38

+3
marco955
Foto van een Case International Maxxum 5150 Plus

Reacties

+1
Fast Eddy
De Vredestein`s staan hem goed. Komen er ook Vredestein voorop?
+1
radium45
Hoe bevallen die Vredestein banden? Ik vind het onder een auto al niet wat en in de landbouw ben ik er ook geen fan van. Onder silagewagens wil het niet blijven rollen als het nat is. Trekkerbanden heb ik geen ervaring mee.
+2
Fast Eddy
@radium45

De Traxxion trekkerbanden van Vredestein zijn super banden als je ook veel op de straat rijdt. Ze zijn vrij hard en stug. Vooruit trekken ze ook goed in het land. Achteruit zijn ze niet geweldig
+3
Andre150
@Fast Eddy Ze lopen wel snel vol vind ik, heb 11000 uur mee gereden dus slijtvast zijn ze wel. Helaas scheurde de wangen, dat is een kwaaltje. Nu setje BKT eronder en dat trekt echt veel beter doordat ze veel langer blijven lossen. Afgelopen zomer veel plezier van gehad tijdens het persen. Nu natuurlijk de slijtvastheid afwachten
+2
Fast Eddy
@Andre150

Als je een beetje wielspin krijgt lossen ze goed vind ik. De nieuwere Traxxion banden hebben de nok al iets minder gebogen als de eerste versie.
DriveJohnDeere
@Andre150
Pers jij in een moeras dat het lossen van de banden een voordeel is?
+2
Andre150
@DriveJohnDeere Afgelopen zomer was het een grote uitdaging om ergens iets fatsoenlijk van het land te krijgen hier. Heel blij met de nieuwe schuitemakers met hoge wielen, was anders een stuk lastiger geworden. Persen veel op veen en klei op veen alsook vettige zandgronden. Gelukkig is onze perscombi relatief licht, de collegas met de grote krones hebben geen dag gereden in juni zonder meerdere keren vast te zitten.
+1
DriveJohnDeere
@radium45

Hebben op 2 trekkers 800/70r38 traxxion xxl liggen. De ene net 100 uur en de andere 3500 uur. Die is nu halverwege z'n levensduur.

Kan ze alleen vergelijken met de banden die we gehad hebben 710/70r42 vf van trelleborg. Tevens zijn wij veeboer en doen we bijna niks qua grondbewerking.

Vredesteins vallen erg breed. Hebben 800 banden en ze zijn van nok tot nok 83. Is altijd wel lachen als je op de trekkertrek staat naast een paar michelin 900s 😂.

Vind ze een stuk soepeler dan trelleborg. merken. Platten mooier af op 0.8 bar.

Ze zijn in ieder geval slijtvaster dan de trelleborgs die reden we in 1000 uur naar 50%.

Comfort is gewoon een stuk hoger. Ze klappen niet in de bochten.

Nadelen:
Ze lossen slecht bagger in het voorjaar.

En ze gaan bij veel zwaar trekwerk op de wang scheuren.

Voor ons maakt dat niet zoveel uit. Maar dat ligt als akkerbouwer anders.
+2
Andre150
@DriveJohnDeere Bij 3500 uur al half op? Wat doen jullie ermee? Hier de flink gekietelde puma 240 op dezelfde band staan met LDW. 5500 uur en nog niet half op
+1
DriveJohnDeere
@Andre150

heel veel wegtransport 🙈

trekker heeft denk ik van die 3500 uur zon beetje de helft van de tijd op de weg gereden.

banden op 2 bar en veel oplegdruk (7 ton van de giertank)
+4
PieterA
@radium45 Je moet er niet te weinig lucht in doen; het zijn geen Michelin 's
+1
pizza power
@radium45 als je veel op de weg zit schijnen het wel goede banden te zijn. Maar ik vind dat ze geen trekkracht hebben en wat al gezegd is, ze scheuren snel, kunnen niet tegen lage spanning en lopen snel vol.
DriveJohnDeere
@pizza power
Lage spanningen kan geen enkele band tegen.

Volgen met onze vredesteins gewoon de banden tabel. Gaat wel makkelijk als je drukwissel hebt.
pizza power
@DriveJohnDeere niet? Waarom kopen wij dan allemaal dure banden die op een bar of minder kunnen rijden?
DriveJohnDeere
@pizza power
Als je te laag rijdt met een hoge snelheid gaat iedere band stuk.

Alleen de ene kan lager dan de andere.

En de ene plat bij 1.2 bar net zoveel af als 0.8 bar bij een andere.
pizza power
@DriveJohnDeere dat ben ik met je eens maar het punt is dat een vredestein mischien op 1 bar net zoveel afplat als een michelin op 0.7 maar dan gaat het al fout bij de vredesteins en springen de scheuren erin.
+1
DriveJohnDeere
@pizza power
Het verschil is kleiner dan 0.3 bar 🙈. Wij rijden op 0.8. Waar dezelfde michelin op 0.7 mocht volgens de tabel.

Maar hebben thuis gekozen voor vredesteins omdat die groot vallen, goed wegcomfort hebben en mooi afplatten.

Loscapaciteit is niet echt een punt bij ons.
Zwaar trekwerk doen we niet behalve de trekkertrek 5x per jaar.
pizza power
@DriveJohnDeere je moet kopen wat bij je werkzaamheden past en waar je je goed bij voelt. Hier kijken we nooit naar een bandentabel en laten we ze gewoon aflopen op gevoel. En als je veel op de weg zit zijn het prima banden en mischien zijn ze op grasland ook prima maar in de akkerbouw vallen ze gewoon tegen is onze ervaring. Zeker als je trekwerk hebt of als je wat zwaardere werktuigen eraan hebt hangen.
DriveJohnDeere
@pizza power
Klopt ja had ik hierboven al aangegeven dat ik me voor kon stellen dat het voor akkerbouw mindere banden zijn. Dan moet je juist trelleborg hebben vgm.

Klopt ja gewoon kopen wat bij je past. Niks is zo duur als met tegenzin op de trekker zitten.
Vincerampelberg
Mooie maxxum! Eentje met een uitlaat langs de zijkant had ik nog niet gezien bij deze serie
+1
marco955
@Vincerampelberg zelf bouw 😁
Vincerampelberg
@marco955 ah oké en om een bepaalde reden of vind je het gewoon mooier?
+1
marco955
@Vincerampelberg ledlampen in het dat schijnen tegen de pijp op de motorkap en verblinden je dan
Vincerampelberg
@marco955 ah ja oké, hij is zeker heel mooi!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5150 Plus ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!