Mijn project weer even opgepakt.Ik ben de voorste krukaskeerring aan het vervangen van mn inter 453. Deze lekte fors.De ring om de krukas zit helaas muurvast. Ik heb zelf schroefdraaid getapt en deze

Voorste krukaskeerring

14 foto's van @Mark_Schuurmans

+2
Mark_Schuurmans
Mijn project weer even opgepakt.
Ik ben de voorste krukaskeerring aan het vervangen van mn inter 453. Deze lekte fors.
De ring om de krukas zit helaas muurvast. Ik heb zelf schroefdraaid getapt en deze constructie nagemaakt van iemand van dit forum. Maar geen beweging in te krijgen. Toevallig iemand met een tip? Alvast bedankt

Reacties

+2
renault gek
Zoals ik het zie ben je aan de krukas zelf aan het trekken dat gaat niet werken de kering is enkel de rode ring met het zwarte deel wat op de krukas zit. Probeer maar eens een parker in de kering zelf te draaien en hier aan te trekken.
Mark_Schuurmans
Klopt inderdaad. Ik een complete set. Dus de keerring en de metalen ring die om de krukas zit.

(klik om te vergroten)

+1
renault gek
@Mark_Schuurmans aah oke ik heb destijd enkel de kering vervangen heb dan wel een D-179 motor er in liggen durf niet te zeggen of dit het zelfde is
renault gek
@Mark_Schuurmans mogelijk eerst de kering er los uit trekken en dan de binne ring wat warm stoken zorgen dat de krukas zelf niet mee op warmt en dan er af trekken.
+1
sybren
Volgens mij moet je dat hele aluminium huis er voor weg trekken, niet aan die ring komen daar centreer je de boel mee.
Mark_Schuurmans
@sybren het is juist die ring die meegeleverd wordt in de keerringset en ook dat er echt aangegeven wordt dat het compleet vervangen moet worden. Maar t komt wel goed. Mooi op t gemak
+1
Hanomag22
Bij oude Mercedes auto’s trek je de keerring er uit en is er dan een speciale trekker die net achter de ring kan grijpen en dat je zo de loopring er af trekt. De lefgozers lassen gewoon een keer om de loopring heen en dan tikken ze hem er af. Maar dat zou ik niet doen.

-jO5CKq
Mark_Schuurmans
@Hanomag22 ga de keerring los verwijderen. Kijken of er inderdaad achter kan komen. Zoniet dan de nieuwe keerring eromheen en de oude slijtring laten zitten.
+2
lucas712
Poosje terug de kering van een jd motor vervanging, dat was een kering uit 2 delen zat vast op krukas en buitenring in het huis was ook een heel geprutst om te demonteren maar vooral rustig blijven
+2
john deere 4755
@lucas712 dat zelfde had ik met de krukaskeering van mn 7710 ook, wat een gepruts
caseboy
@lucas712 was dat een casette keering?
lucas712
@caseboy ja klopt
caseboy
@lucas712 bij casette keringen willen ze ook weleens met lijm monteren waardoor ze enorm vast zitten. Wat dan helpt is eerst met een doorslag dieper erin slaan als dat gaat, dan breek je die lijmlaag.
lucas712
@caseboy zou heel goed kunnen dat er lijm aan zat, was enorm gepruts om er uit te halen en ik wou niet te gek doen om krukas niet te beschadigen
+6
Mark_Schuurmans
Gelukt. Flink kruipolie en dan komt t goed

(klik om te vergroten)

Mark_Schuurmans
Weer wat verder met opbouwen

(klik om te vergroten)

Nieuwe keerring met slijtring geplaatst. Alles even wat in de olie gezet tegen drooglopen bij de eerste start.

(klik om te vergroten)

Omdat toch alles open ligt meteen een hydroliekslang vervangen die zn beste tijd had gehad. Nu kan het opbouwen weer beginnen. Koelsysteem spoelen en dan hopen dat alles lekvrij is😅

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 453 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!