Foto van een John Deere 6R 185. Foto is geplaatst door Kouboer84 op 17-03-2025 om 21:35:27, met 85 reacties.

Steeds meer fendt bij ons op het bedrijf.

+2
Kouboer84
Foto van een John Deere 6R 185
hobbyboer
Quote Reactie van @Kouboer84:
Steeds meer fendt bij ons op het bedrijf.

Wel in een heel mooi kleurtje!

Reacties

+1
Fast Eddy
Mooi compleet uitgevoerde trekker. Is dit de vervanger van jullie andere Deere?
+1
Kouboer84
@Fast Eddy nee hoor, deze hebben we aankomende zomer al weer twee jaar. Ik heb er fendt wielgewichten in gehangen.
Fast Eddy
@Kouboer84

Heb je nog wat aan moeten passen om het passend te maken?
Kouboer84
@Fast Eddy nee, Past er zo in.
Fast Eddy
@Kouboer84

Dus andersom moet ook passen?
Kouboer84
@Fast Eddy hoe bedoel je?
Fast Eddy
@Kouboer84

JD wielgewichten op een Fendt.
+1
Kouboer84
@Fast Eddy john deere heeft een heel ander systeem. Dat werkt lang niet zo mooi. Maar het zou wel moeten passen.
Fast Eddy
@Kouboer84

JD heeft dacht ik ook 2 verschillende soorten. Een wat lijkt op bovenstaande foto en de andere die meer in de velg zit.
Kalfje24
@Fast Eddy deze wielgewichten op foto past niet bij fendt,......................kleur komt niet overeen🤔
+2
mdoornekamp
Dat zijn beste wiel gewichten. Wel mooi geel gemaakt
+1
RVM
Mooie spullen heb je altijd
+1
valtraaa
Staat em goed! Voor welke werkzaamheden kom jij gewicht tekort in de kont? Setje wiel gewichten wil ik ook nog maar dan voor de trekker met voorlader die komt aardig gewicht tekort.
+3
Kouboer84
@valtraaa Dit is eigenlijk een test. Trekker is te licht voor zijn vermogen (is bij de dokter geweest) dus dan past het goed. Ook voor de ladewagen verneem je goed dat hij niets te zwaar is. Ik hoop dat dit beter is. Wielgewichten houden de waarde wel dus als het niet bevalt haal ik ze er uit en verkoop ik ze weer.
valtraaa
@Kouboer84 ahjuist. Vooral de wagen de bult opdrukken valt tegen? Inderdaad gewichten zijn alleen maar duurder geworden door de jaren.
+1
Kouboer84
@valtraaa Precies, maar ook op de weg verneem ik het wel.
Valtra man
@Kouboer84 als het vermogen te laag is, en de tractor te weinig gewicht heeft. Heb je dan wel het juiste model voor het werk dat je doet?
Loonwerkslaaf
@Kouboer84 hoeveel geeft die nou?
Kouboer84
@Loonwerkslaaf 240pk aan de stomp zonder boost.
DriveJohnDeere
@Kouboer84
Boost komt er nog bovenop dan?
DriveJohnDeere
@Kouboer84 haalt die de 270 pk wel zeker?
+1
Kouboer84
@DriveJohnDeere Ja dat doet ie zeker wel.
Loonwerkslaaf
Je durft wel. Nou wel pittige trekker. Viel het eerst tegen?
+1
Kouboer84
@Loonwerkslaaf Op zich niet. Maar die extra pk's zitten me ook niet in de weg.
JohnDeere5085
@Kouboer84 dat zijn beste pk's voor het formaat. Tank is wel relatief klein bij deze of niet?
Kouboer84
@JohnDeere5085 relatief klein is het niet. Veel maar dan ook veel te klein. Echt hopeloos....
casejxu
@Kouboer84 heb jij ook extra tank om de bil? Hebben we op t werk der af moeten laten halen ivm de rupsen
Kouboer84
@casejxu om de bil? Je bedoeld daar in het achterwiel aan de linkerkant toch? Volgens de geleerden zit er een grote tank op. Ik vind hem veel te klein. 325 liter...
casejxu
@Kouboer84 ja die ja. Ben heel benieuwd aankomend bollenplantseizoen. Rijden van 7 tot 7.... of dat op 1 tank lukt😅
Kouboer84
@casejxu vergeet het maar. Van 7 tot 14:30 komt eerst.
casejxu
@Kouboer84 das op vol vermogen? Nh t6080 met 200pk/pto staat er aan vast. Maar met nieuwe type rupsen moet het aanzienlijk pk's gaan schelen.
+1
Kouboer84
@casejxu Dan misschien ietsje langer. Maar ik geloof er niet in dat je 12 uur gaat redden op een dag. Maximaal doen ze standaard iets van 43 liter per uur. Dan met 300 liter (want je rijdt hem nooit helemaal leeg) kun je ongeveer 7 uur aan het werk.
+1
bikkertie
@Kouboer84 haha , is wel herkenbaar. Op de 6190 zit ook een kleine tank. Sinds die destijds gechipt is, is met wat zwaarder werk de tank ook rond 3 uur leeg 😂
+1
newholland6640
@bikkertie

Das hier met mest rijden ook zo 😛 man wat trekt die veenrommel zwaar
+2
ford8630power
@newholland6640 Wees blij dat je een maxxum hebt, een JD zou nog eerder leeg zijn 😂
+2
NH-Ford
RaHeados
@Kouboer84 verbruik je de hele tijd het volle vermogen dat de tank zo snel leeg is? 😅
+1
Kouboer84
@RaHeados nee dat niet maar het valt me altijd op dat de tank altijd veel sneller leeg is dan verwacht. Met een beetje transportwerk dan is de tank zo leeg altijd. Echt hopeloos.
Johny power
@Kouboer84 en die van de 155 en de 175, oude types waren die net zo klein?
Kouboer84
@Johny power De 155 was dezelfde trekker. De 175 is een maatje groter en heeft daardoor een grotere tank. De 185 staat op hetzelfde frame als de 155 en daardoor de kleine tank.
Johny power
@Kouboer84 Maar door meer motorvermogen kom je nu sneller te kort als ik het goed begrijp. De 6r150 was de tank ook al te klein las ik in de trekker
Kouboer84
@Johny power Maar als je hem niet voluit gebruikt dan verbruikt hij minder dan standaard dus gaat de tank iets langer mee. Het is maar net hoe je het bekijkt. Als je hem vol gebruikt dan gebeurd er ook meer.
Johny power
@Kouboer84 Heb wel gehoord dat volle dagen maken waar aardig wat vermogen gevraagd wordt een uitdaging is. Kan je geen extra tank in de fronthef maken met een 12 volt pompje drbij
Kouboer84
@Johny power overal is wel een tankstation vlakbij als dat nodig is. Het is niet anders....
mdoornekamp
@Kouboer84 wij zetten de brandstof teller in het scherm. Die smorgens op nul zetten. Kunn je precies zien wat erin zit. Tank meter maakt je soms onnodig zenuwachtig
DriveJohnDeere
@mdoornekamp
Klopt eerste stukje en laatste stuk duurt ook veel langer voordat die zakt.

Zetten hier sowieso alle gegevens op 0 voordat we beginnen aan een snede. Kunnen we een beetje vergelijken en alles bijhouden. Kleine hobby van ons 🙈
mdoornekamp
@DriveJohnDeere ik hou gemiddeld brandstof verbruik ook wel beetje bij. En de (dure) stationaire uren
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Kouboer84:
Trekker is te licht voor zijn vermogen (is bij de dokter geweest) dus dan past het goed. Ook voor de ladewagen verneem je goed dat hij niets te zwaar is.

Wat een verschil in beleving. @mdoornekamp rijdt met een 155 en dat is helemaal genoeg en zwaar genoeg en bijna te veel pk anders hebben de wagens te veel te lijden.
En jij neemt van de zwaardere serie de lichtste trekker die bijna een ton zwaarder is en nog te licht
+4
StevenBomers
@Fendt926Driver 6R 185 is gelijk aan 6R 155 kwa formaat dus niet zwaarder
+8
mdoornekamp
@Fendt926Driver jij kan er weer een mooie draai aan geven Huub. 155 en 185 zijn trouwens even zwaar. Scheelt geen 100 kg.
+1
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp is een 185 een andere serie als 175? Dat vind ik wel van die lompe bokken 😅
+1
Deutz-Fahr-Rijder
@ronald-deutz-fahr een 6175 is het grotere frame
+1
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr
Quote:
175 lompe bokken

Ja dat klopt. De 185 heeft zelfde frame als de 6155R. Er is nu dus overlap in de kleine en grote 6 cil
+1
Rokus
@ronald-deutz-fahr jah een 175 is weer slag groter!
deutz110
Wel raar dat ze dan niet n grotere tank kunnen leveren de 175 en 170 serie gaat volgens mij 400 liter diesel in
Kouboer84
@deutz110 Zo zou het moeten zijn alleen past dat niet.
DriveJohnDeere
@deutz110
400l standaart 480 met tank bij de achteras vgm
deutz110
@DriveJohnDeere ja kan wel weet dat t aardig wat is en dan wel je best moet doen die binnen n werk dag leeg te krijgen
DriveJohnDeere
@deutz110
14 uur dan is ie leeg met grasrijden.
+1
deutz110
@DriveJohnDeere ja dan heb je al n aardige dag gemaakt ik red dat niet met 10 uurtjes is ie vaak wel aardig leeg met n 6150
DriveJohnDeere
@deutz110
Ja klopt al tanken we zodra die bijna leeg is. Beginnen om 6 en moeten rond 9 uur tanken. Sta je wel een tijd te wachten 🙈
@mdoornekamp onze 6r had er 2000 stationaire uren op staan toen die kwam, hier draait die ook wel stationair maar je kunt hem ook niet altijd uit zetten. Ander vraagje, hoevaak renegeert jouw trekker? Die van ons elke 100 uren volgensmij maar wat een vieze lucht komt daar vanaf zeg
DriveJohnDeere
@Jelle Boerkamp6110
Onze oude r zonder adblue doet het elke 8-14 uur afhankelijk van het werk.

Doet er zo'n 20 minuutjes over en je kan gwn doorrijden.
@DriveJohnDeere dat is wel vaker, heb het idee dat het niet sneller gaat als je door rijdt. Hier stinkt het als de ziekte en de trekker gebruikt ook meer diesel
+2
Fast Eddy
@Jelle Boerkamp6110

Die lucht is niet gezond. Daarom de trekker ook mooi buiten laten staan tijdens het regenereren. De kraan weer ik mee werk regenereert ook tijdens het werk. Meestal kijk ik pas op het dashboard als ik die verbrande lucht ruik. Vaak wordt mijn vermoeden dan bevestigd.
@Fast Eddy dat bedoel ik inderdaad, ben dat hele roetfilter niet zo lief kwijt als rijk
+2
Fast Eddy
@Jelle Boerkamp6110

Als er een trekker bij ons op de zaak komt hoor je ook meteen dat hij aan het regenereren is.
Het is helaas een noodzakelijk kwaad van deze tijd. Ik ben al lang blij dat ik gewoon door kan werken tijdens het regenereren. Bij andere merken kan je dan 20 minuten niks doen.
+1
PieterA
@Fast Eddy Zo gaat het bij ons ja. Elke 500 uur meen ik. Je kunt het ook bij de winterbeurt doen. Ik had het gisteren toevallig. Ik moest even een half uurtje weg, dus toen maar laten regenereren.
mdoornekamp
@Jelle Boerkamp6110
Quote:
ttekker gebruikt meer diesel

Spuit meer diesel in. Is ook iets sterker dan
mdoornekamp
@Jelle Boerkamp6110 onze regenereert ook wel na 100 uur denk ik. Of iets langer.

Een uur stationair warm draaien is ook gewoon slecht.
Fast Eddy
@mdoornekamp

De nieuwe 155 is start/ stop in geprogrammeerd. Op zich wel mooi alleen de uitwerking is minder. Als hij uit gaat blijft er een constante pieptoon gaan en je moet de sleutel weer terugdraaien naar uit en dan opnieuw starten.
mdoornekamp
@Fast Eddy Ohja. Kun je tijd ook nog instellen?

Op de midikraan had van mij wel een automatische stop gemogen. Na 2 min. ofzo
ronald-deutz-fahr
@mdoornekamp
Quote:
automatische stop gemogen

Om mij op veel meer machines wel
Stap je vanaf volgas zo uit naar de koffie toe, ipv dat je toch ff wacht en langer wachten beter zou zijn
Moet je hem vanaf daar eigenlijk ook weer kunnen starten minuutje voor je er ben 😅
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr Ja draait ie mooi zelf effe na. Starten na de pauze is ie nog wel warm.
+1
Fast Eddy
@ronald-deutz-fahr

Ik heb een tijdje met een Cat rupskraan gewerkt. Die maakte het wel heel bont met uitzetten. Die heeft een uitzet programma. Je zet hem "uit" en haalt de sleutel eruit. Vervolgens kon op je gemak alles op slot draaien en naar de auto lopen. Onderweg naar de auto hoorde je de motor pas uit gaan.
+1
ronald-deutz-fahr
@Fast Eddy ideaal
Direct uit werk als die gloeiend heet is
Sleutel eruit je zwaait de deur dicht en de mazzel 👏🏻
+2
Fast Eddy
@mdoornekamp

Volgens mij is het makkelijk in te bouwen als er JD link op de trekker zit.
De Takeuchi waar ik op draai gaat naar 5 minuten uit als de vergrendeling omhoog staat. Hij gaat alleen uit als de motor warm genoeg is en hij niet aan het regenereren is.
+1
@mdoornekamp een uur is wel overdreven, maar bij ons met stalvoeren laat ik hem graag even 15 min warm draaien in plaats van meteen vol gas erop
+2
RaHeados
@Jelle Boerkamp6110 land te kort bij? 😜. Ik doe meestal toeren naar 1100-1200 en dan rustig die kant op tokkelen. Dan is er vaak al wel een blokje temperatuur bij. Met de voer trekker net zo. Starten en iets gas dan rustig de shovel halen paar bakken er in is die net van t koude af voordat die moet gaan werken.
@RaHeados soms wel aan het kavelpad ja 😅, anders 500 meter over de weg dan wordt die ook niet zo heel warm
newholland6640
@Jelle Boerkamp6110

Kan stalvoeren niet met minder touren?
@newholland6640 nee niet helemaal, heb nu 1850 toeren. Anders maait die niet goed of raapt die niet goed op

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6R 185 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!