Foto van een Kramer KL 600 Bosch ventielenblok. Volledig gereviseerd in 2 dagen. Elke O-ring, spanstift, seegerring, en koperen ring is vervangen, zodat we straks geen lekkages hebben. Het was op somm

Kramer KL 600 Allrad

+8
Kramer U800
Foto van een Kramer KL 600 Bosch ventielenblok. Volledig gereviseerd in 2 dagen. Elke O-ring, spanstift, seegerring, en koperen ring is vervangen, zodat we straks geen lekkages hebben. Het was op sommige punten hard nodig. Nu kan het hele blok weer op de hefinrichting gemonteerd worden en kan het volgende onderdeel aangepakt worden.
+6
Kramer U800

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+5
Svendt28
@Kramer U800 Heb zowat het vermoeden dat het helemaal gaat goed komen met die KL600.👌
+3
Kramer U800
@Svendt28 Het komt altijd goed Sven, de KL600 kost alleen net even wat meer tijd dan de KL550 mede omdat hier bijzondere techniek in zit die door Kramer is gebouwd. Ik verwacht nog wel een maand of 2 bezig te zijn voordat die helemaal klaar is. De techniek is bijna klaar en dan is het wachten totdat de autospuiterij het plaatwerk klaar heeft. Banden liggen al op de plank. De bedoeling is wel dat hij dit jaar mee naar de evenementen gaat.

Ik ben op het moment ook nog druk bezig met een tweede project, wat jou goed in de smaak zal vallen, daar over binnenkort meer 😉
+2
Svendt28
@Kramer U800 Goed bezig Dirk. Tegen de zomer wellicht dan ook naar Panningen ermee? Ik denk dit jaar er naartoe te gaan. Zou leuk zijn om hem samen met jullie en de andere Kramers daar te ontmoeten! 😁
+1
Kramer U800
@Svendt28 Dankje wel. We hebben besloten dit jaar Panningen over te slaan en naar de Feldtag Nordhorn te gaan. Daar gaan we met 6 tractoren heen en dat word een spektakel. Misschien dat we dan volgend jaar wel weer Panningen staan.
gaituuth
@Kramer U800 dat is in mijn achtertuin. Alleen ik ga helaas dit jaar niet. Want we zijn dan op vakantie
Kramer U800
@gaituuth Jammer, maar dat hebben wij ook jaren lang gehad dat het precies in de vakantie valt, het is voor vele een lastige datum. Fijne vakantie gewenst alvast er komen sowieso foto's van het festijn online tegen die tijd.
+1
Fendt_favorit
@Kramer U800 dat is jammer Dirk. Panningen hebben wij ons weer opgegeven. Nordhorn hebben we contact over gehad met organisatie daarheen te gaan, wij zitten enkel met het vervoer… hebben geen vrachtwagen zelf. En over de weg is geen optie, met auto al ruim 2u rijden.
+1
Kramer U800
@Fendt_favorit Dat begrijp ik helemaal Jeroen. Vervoer is altijd lastig, vooral als je hoop te bieden hebt. Over de weg kan altijd nog maar je moet het wel leuk vinden, voor jullie is het al snel 160 á 170 km denk ik, en je moet de rivieren over. Voor ons echter maakt het niet uit, het is zelfs nog dichter bij dan Panningen. We rijden er met twee Kramers heen en twee gaan op de dieplader bij een kennis van ons en hij neemt zelf ook nog twee tractoren mee. Het zou wel leuk zijn als je langs zou komen! Het bier ligt altijd koud dat weet je he! 🍻
Mario-fransen
@Kramer U800 je krijgt hier geen duimpje voor Dirk😉 maar begrijp je volledig.
De Duitsers waren in Panningrn al niet bij je weg te slaan, waarom dan niet nog meer Duitsers in Nordholt gek maken!
Kramer U800
@Mario-fransen Haha wat jammer 😆 Een keer wat anders is nooit verkeerd. Wat jij daar zegt speelt ook mee maar we waren nog nooit in Nordhorn geweest en het thema was er ook naar. Ook was een kennis van ons bereid ons en zijn spullen erheen te brengen met de vrachtwagen. En de organisatie wou mij graag erbij hebben want zo veel Kramer hadden ze nog niet om ten toon te stellen.

Reacties

+1
casejxu
Super strak werk! Hoe heb je hem zo schoon gemaakt/gekregen?
+2
Kramer U800
@casejxu Dankje, ik heb alles tot het laatste boutje en veertje los gehad en appart schoon gemaakt. Waar verf op zat met de staalborstel en alles daarna in diesel weer uitgewassen en na-gereinigt met WD40 en perslucht.
+2
gaituuth
Eigenlijk is het al een kunstwerk op zichzelf welke je zo ergens kunt showen. En met jou vakmanschap komt het weer helemaal goed met de Kramer
+1
Kramer U800
@gaituuth Het is inderdaad een kunstwerk opzich, liefhebberij voor het oog. Ook hoe het werkt. Was toen in de jaren '60 moderne techniek. En het is heel lang doorgebouwd bij Bosch dus dat wil wel wat zeggen.
+1
steyrlanzboy
Mooi
bart-spies
Is het een beetje te doen om het hefventiel weer in elkaar te krijgen? ik moet er ook nog een keer aan maar heb ook al verschillende afschrikkende verhalen gehoord...
Kramer U800
@bart-spies Ja ik ondervond geen problemen moet ik eerlijk zeggen. Je moet alleen net het gereedschap hebben. En een beetje geduld.
bart-spies
@Kramer U800 Dan gaan we het gewoon een keer proberen. Heb jij een kant en klaar setje met dichtingen gevonden of alles los besteld?
Kramer U800
@bart-spies Ik heb 3 losse afdichtsetten besteld. Helemaal kant en klaar.
Hannesman
Mooi werkje, wel mooi dat het metrisch is. Is met koperen ringen wat makkelijker zoeken
Kramer U800
@Hannesman Dat is zeker waar. Imperial is lastig werken. Mede daarom hebben wij ook altijd Duitse tractoren (gehad). Alleen bij de oude Lanz Bulldogs van voor de oorlog hebben die Duitsers nog deels gebruik gemaakt van het Imperial systeem omdat Metrisch nog opkomende was.
Hannesman
@Kramer U800 ja blijft met MF altijd een dingetje. Maar je bent mooi opweg, wat is nu volgende deel op de agenda wat op de werkbank gaat?
Kramer U800
@Hannesman De ZF stuurbekrachtiging gaat nu aangepakt worden, schoonmaken en en opnieuw afdichten. Daarna kan er weer verse olie in de bak en kan het hele hydraulische systeem getest worden.
Hannesman
@Kramer U800 dan ook testen of die lamellen koppeling in de bak werkt, en in hoeverre dat uit elkaar moet?
+1
Kramer U800
@Hannesman Bijde lamellen koppelingen zijn getest en functioneren goed. Zat alleen wat speling op de klauw die de mof heen- en weer beweegt, de nokjes hiervan heb ik opgelast en weer op maat geslepen zodat alle speling eruit is.
Hannesman
@Kramer U800 mooi werk, dat is wel mooi dat het in goede staat is. Was dat versleten. Dan had je weer een mooie zoektocht 🤷‍♂️
Kramer U800
@Hannesman Ja daar ben ik enorm blij mee! Nieuw en tweedehands is er eigenlijk niks meer te krijgen als het om onderdelen gaat. Als het gesinterd brons van de koppelingsplaten nog maar niet helemaal weg is en je bent er op tijd bij dan kan ze allemaal opnieuw laten beleggen met brons verwacht ik bij een koppeling en remmen specialist.
Hannesman
@Kramer U800 ja dat is meestal de issue, spul is er niet meer. Denk dat het opnieuw beleggen van die platen een dure bedoeling is?
Kramer U800
@Hannesman Ja dat zal niet goedkoop zijn. Dat is word een hele belegging 😅 We weten wel een bedrijf in Woerden die dat kan regelen.
Fast Eddy
@Kramer U800

Weet jij het typenummers ook van dit geheel? Hef ventiel en beide hydrauliekventielen.
Ik heb een sterk vermoeden dat ik hetzelfde hefventiel op mijn Steyr heb. En hij heeft ook dezelfde problemen die jij voor de revisie ook had.
+1
Kramer U800
@Fast Eddy Die typenummers weet ik zo niet uit mijn hoofd, dan zou ik even moeten kijken. Het type van dit systeem heet SB7 en komt van Bosch. Zijn in de basis allemaal hetzelfde en werd op heel veel Europese merken opgebouwd. Je had later ook de elektronisch geregelde ventielen blokken SB23.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer KL 600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!