Hier is mijn zoon een stukje weide aan het frezen met de Howard frees. Omdat de Fendt een kruip heeft kunnen we een mooi resultaat in 1 werkgang krijgen. Momenteel zijn we bezig bij de douane om de tr

Fendt 611 s

+16
Gavrie Willemsen
Hier is mijn zoon een stukje weide aan het frezen met de Howard frees. Omdat de Fendt een kruip heeft kunnen we een mooi resultaat in 1 werkgang krijgen. Momenteel zijn we bezig bij de douane om de trekker te importeren. Hij stond nog steeds op Duitse papieren, daarom werd hij naar dit werkje vervoerd op de dieplader. Mijn zoon kan al goed overweg met het speciale schakelpatroon van de voor- en achteruit versnelling. Ikzelf heb toch wel vragen bij wie dat ooit heeft uitgevonden….ik vermoed ergens op een een blauwe maandagmorgen na een zwaar weekend op de Oktoberfesten….😊😊
+6
schluterman
@Gavrie Willemsen fendt heeft altijd weer iets apart he
+10
valmet6400power
@Gavrie Willemsen
Als ik een gokje mag wagen, ik denk dat het op de vrijdag is bedacht vlak voor het weekend van de Oktoberfesten. “Als je de versnellingsbak af hebt qua patroon mag je ook naar de festen toe”!
En zo geschiedde, binnen twee minuten was het bedacht.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een kater in staat is om zo’n schakeling te bedenken haha
+5
langeslagdiesel
@Gavrie Willemsen versnellingsbak en Fendt! Ha ha! Daarom zit er ook een vloeistofkopeling in! Dat komt uit de tijd dat je twee H patronen met 1 pook kon schakelen. De lage 1 zat laag en de hoge 1 zat hoog in de slag van de pook. Heb met een 103 en een 106 gereden die hadden dat alle twee. Heb die boer wel eens in ze lage 4 naar de overkant van de kruising zien kruipen. Ff te diep geschakeld. Zo had je vroeger heel veel appart schakelende bakken. Dat hield je scherp.
+2
Jurian311
@langeslagdiesel Wij hebben het ook op onze 102s, ik ken geen fijnere bakken bij ouwe trekkers
+1
Gavrie Willemsen
@langeslagdiesel nee, deze heeft gewoon een normale 6 bak maar heeft zijn voor- en achteruit aan het stuur. Een soort van omkeerschakeling, maar om achteruit te rijden moet je die hendel ook nog eens draaien.
+1
akkermopet
@Gavrie Willemsen Dat werkt geweldig voor een gras/maiskuil aan te rijden, alles met één handel ❣️🤠
akkermopet
@akkermopet 3 Jaar ervaring❣️

Reacties

+6
a3vandiejen
Prachtige foto van een mooie Fendt.
Hahaha heb ik ook wel eens gedacht van de Z versnelling op de Drago.

(klik om te vergroten)

+2
Jeroen 86
@a3vandiejen wij hebben ook 2 oliver's met dit schakelpatroon
+1
a3vandiejen
@Jeroen 86 Klopt Jeroen, deze op de foto is ook van een Oliver, de Drago is hetzelfde.😃👍
+2
Fendt_favorit
Prachtig om zo met de 611S te werken. Daar zijn ze voor bedoeld. Heb je de zijkap er ook nog bij?

Ik zelf vind de keerschakeling aan het stuur geweldig, dat is zeker met frezen echt een genot om met 1 hendel vooruit/achteruit te doen is mijn persoonlijke ervaring. Bij onze 614S zit de `achteruit` naar voren toe, precies andersom tov de 611S.
Gavrie Willemsen
@Fendt_favorit die uitlaat is ooit verbouwd geweest naar boven dwars door de motorkap, ik wil hem terug origineel ernaast. De originele demper heb ik reeds. Nu nog de afscherming en de buis naar boven
+1
favorit10s
@Gavrie Willemsen licht maar net aan het bouwjaar de eerste waren origineel met de uitlaat door de motorkap
+1
Fendt_favorit
@Gavrie Willemsen De buis naar boven heb ik wel een voor je.
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fendt_favorit:
Bij onze 614S zit de `achteruit` naar voren toe

Klopt daar zit de hd (heavy duty) bak in.
De 614 en 615 lsa hebben dat ook.
De 611 en 612 schakelen de achteruit naar achteren

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 611 s ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!