Foto van een Valtra Valmet 8550 klein beurtje. Kurken klepdekselpakking begon wat te zweten. Gelijk maar ff kleppen gesteld. Er mag ook wel wat aan mankeren met bijna 16000 uur 😁

Valtra Valmet 8550

+2
Valtra-Fordpower
Foto van een Valtra Valmet 8550 klein beurtje. Kurken klepdekselpakking begon wat te zweten. Gelijk maar ff kleppen gesteld.
Er mag ook wel wat aan mankeren met bijna 16000 uur 😁

Reacties

+3
valmet6400power
Hoe zit het met jullie olieverbruik? Onze zit nu op 15550 uur (oid) maar dat is olie bijvullen en dan kun je eigenlijk zonder te peilen doorrijden tot de volgende beurt. Echt ongekend..
Valtra-Fordpower
@valmet6400power
Deze ook na genoeg niks. Valmet Dieseltjes lusten alleen diesel, geen olie 😆 er rijd hier geen enkele brandstof motor die olie lust trouwens op dit moment. 👌
valmet6400power
@Valtra-Fordpower
6400 gaat hetzelfde voor op inderdaad, inmiddels de 13600 uur gepasseerd maar motorisch qua olie nog zo goed als nieuw!
Valtra-Fordpower
@valmet6400power om de hoeveel uur doe je een olie wissel met filter?
valmet6400power
@Valtra-Fordpower
Het komt er op neer elk jaar, dan zit het er 350 uur in zo ongeveer. Een van de eerste klussen van het voorjaar is toch land klaar maken voor het planten waar hij 2000 motortoeren maakt 50 uur lang. Dan heb ik er liever verse olie in zitten..
Valtra-Fordpower
@valmet6400power oowh dan doe je het netjes 😬 volgens het boekje 250 uur maar ik doe de mezzo mega gemiddeld rond de 450 uur, net hoe het uit komt.
valmet6400power
@Valtra-Fordpower
Wij doen de 6400 ook vaak als er weer een beregen periode aan komt, afhankelijk van de uren gemaakt tot die tijd. Maakt zo’n 250 uur per jaar, zonder beregenen. Dus dan is het zomaar 1,5 jaar verder of 2 jaar. Van voor de spuit staan wordt hij niet echt warm/koud qua belasting van de motor natuurlijk.
+1
Valtrapowerr
@valmet6400power hier ook de c90 9400 uur nog nooit een druppel olie bij gedaan tussen de beurten
PieterA
Nou is 350 uur ook wel héél weinig natuurlijk. Het zou jammer zijn als je dan al olie bij moet vullen. Hier moeten we 1 linde heftruck en 2 trekkers (1013 en 1012 zescilinder) in de gaten houden. De rest haalt de 500 of 600 uur met gemak. (Ook de motoren met 10.000+ uren)
valmet6400power
@PieterA
Het zijn de kosten ook niet toch? En inderdaad, 350 uur is niet veel tijd tussen de vervang momenten maar er staat evengoed wel 15.500 uur op de motor. Dan zou je zeggen dat er wel wat olie verbruikt mag worden.

De 142 verbruikt met 6500 uur geen milliliter olie, alleen met ploegen als hij dus scheef hangt dan gaat er wel olie uit totdat het peil net boven minimum is op de peilstok. Als je hem bij vult tot max, dan is hij eind van de dag wederom gezakt tot datzelfde peil boven minimum. De 142 verversen we ook de motorolie elk jaar van, aangezien die met aardappels rooien ontzettend aan de bak moet. Maar dan is er ook 400 uur voorbij dus dan is het ook wel weer tijd.
PieterA
@valmet6400power Ik vind dat een goed beleid👌. In de winter toch vaak net iets meer tijd voor zulke dingen.
JohnDeere5085
@PieterA heb in mijn zeroturn 'nieuwe' yanmar motor gezet na 150 uur is die olie nog kraakhelder. Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt, zelfs niet in de machines die hier nieuw zijn gekomen.
hobbyboer
Quote Reactie van @valmet6400power:
Als je hem bij vult tot max, dan is hij eind van de dag wederom gezakt tot datzelfde peil boven minimum.

Dat heb ik op mn werk ook al eens meegemaakt.
Wel apart dat soms de ene trekker dat wel heeft en een andere van het zelfde type niet.
valmet6400power
@hobbyboer
Het gekke/leuke is, als je dus horizontaal werk doet dan gaat er niks uit. Afgelopen jaar met aardappels rooien was de opbrengst matig en de grond heel goed. Toen reed ik net zo hard als de 142 aan kon. Constant 30.5 liter per uur in het werk. En na afloop, niks olie verbruikt!
+1
jehan
Valt mij ook op. je haalt er bijna uit wat er ook weer in moet aan motorolie
Valtra-Fordpower
Enige wat verdwijnt bij ons is achterbrug olie (vooral de M150 liet liters verdwijnen) en hydrauliek olie uit de verreiker. (Geen id waar ie dat laat)
valtraaa
@Valtra-Fordpower komt dat niet ongemerkt door het altijd aankoppelen en afkoppelen van voorlader delen? Hier met de n121 wel het geval elke keer mis je wel wat olie bij aankoppelen of afkoppelen. Mij ouwe weet ook nog niet zo goed hoe ie de Pelikaan bak drukloos moet krijgen dus dan gaat er ook nog wel eens een slang los🔧
+1
Valtra-Fordpower
Mwa zou dat zoveel liters zijn? 20x aankoppelen x 100ml zou 2ltr zijn per jaar.

Vorigjaar wel 2 geintjes gevonden aan de mesttank. Tijdens speuren naar een verstopping in de tank 🤔 geurde de afsluiter wel naar olie. Daar bleek de cilinder stang van verrot te zijn. Later nog een lekkage toevallig gezien van verdeelmolen tijdens verstopping.
Valtra-Fordpower
@valmet6400power

Weet wel waarom deze iets meer geluid maakt. 😁 De demper is voorzien van dichte buis erdoorheen geslagen, dus het is nu een sierdemper 😀
valmet6400power
@Valtra-Fordpower
Aha! Onze is flink stiller inderdaad 😄
Valtra-Fordpower
@valmet6400power Klinkt eigenlijk best mooi, maar stoort zeker niet zoals je soms met open pijp heb.
valmet6400power
@Valtra-Fordpower
Ik vind hem met 2000 toeren hele dag wel luid genoeg, standaard, vooral met dakluik open en/of rechter raampje. De meeste dagen die ik erop zit, zijn zulke dagen (land frezen, tarwe zaaien) haha. Dan is de 142 prettiger voor lange dagen maar daar is alle beleving ook meteen mee weggenomen 😄
Valtra-Fordpower
@valmet6400power Je heb toch gewoon airco op dat ding, of alleen ARKO?
+1
valmet6400power
@Valtra-Fordpower
Ik heb zeker airco, maar die gaat pas aan als het met ramen open niet meer te houden is. Dus alleen door stof (in het voorjaar) of bijv groenbemesting zaaien met 25 graden. Dan wordt de achterbrug ook 62 graden dus dan begint de vloer ook goed heet te worden!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra Valmet 8550 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!