De wielen voor de Kramer zijn terug gekomen! De velgen zijn opnieuw strak gemaakt en gespoten in de vertrouwde kleur Kramer rood RAL 3002. Voor de banden is de keuze deze keer uitgegaan naar Alliance.

Nieuw rubber voor de Kramer KL600 Allrad

+9
Kramer U800
De wielen voor de Kramer zijn terug gekomen!

De velgen zijn opnieuw strak gemaakt en gespoten in de vertrouwde kleur Kramer rood RAL 3002.

Voor de banden is de keuze deze keer uitgegaan naar Alliance. Voor 10.5 - 20 MPT en achter 16.9 - 28. Alliance had banden met een mooi nostalgisch profiel in hun progamma wat past bij de tractor (bj 1967).

Het einde van de restauratie is nu in zicht en begin juni mag de Kramer naar de RDW toe voor zijn eerste Nederlandse kenteken.
+3
Kramer U800

(klik om te vergroten)

Voor

(klik om te vergroten)

Achter

(klik om te vergroten)

Reacties

+6
bob de bouwer
Dat ziet er mooi strak uit en ook een mooie banden keuze
+1
Kramer U800
@bob de bouwer Dankje wel 👍🏼
+6
Rondeutz06
Schitterend Dirk 👌
+3
gaituuth
Netjes Dirk 👍
+4
Mauro.M
Zeer mooi zo. Komt er ooit een setje dubbellucht erbij?
+3
Kramer U800
@Mauro.M Ik weet het nog niet, in eerste instantie niet, maar misschien later wel. Heb er geen echte functie voor. Hier bij ons in de buurt hebben we het ook niet nodig. Kooiwielen zou ook nog wel mooi staan. Eerst maar eens de Kramer verder afbouwen.
+2
Mauro.M
Quote Reactie van @Kramer U800:
Hier bij ons in de buurt hebben we het ook niet nodig

Hier ook meestal niet, maar het staat soms wel mooi. Als je het niet nodig hebt is het maar een bijkomstigheid natuurlijk.
+3
Kramer U800
@Mauro.M Dat is zeker waar. Maar we zitten hier ook met de ruimte en ik wil de zeldzame Kramer techniek niet overmatig belasten. Reserve onderdelen van de versnellingsbak en vooras zijn namelijk niet meer te koop. Ook niet tweede hands.
+3
a3vandiejen
Heel netjes zo.😃👌
Hannesman
Ligt er origineel 16.9 op? Flinke sloffen
+3
Kramer U800
@Hannesman Ja, hij is origineel op deze maat geleverd alleen dan voor en achter van het merk Pirelli, maar Pirelli maakt deze banden helaas niet meer. 28 inch was het kleinste wat eronder kon achter. Je had ook 30, 32, 36 en 38 inch als optie. Kramer leverde 3 verschillende spatbord hoogtes en 3 verschillende breedtes. Ik heb hoogte 1 / breedte 2. Dus grotere banden was automatisch geen probleem. Ook de voorloop kon veranderd worden in combinatie met de maximum snelheid. Bij mij zit er straks als het goed is tussen de band en het spatbord 2 cm ruimte.
+1
bob de bouwer
Als ik het goed is ga je in september ook naar Nordhorn, neem je de Kramer dan mee?
+3
Kramer U800
@bob de bouwer Ja in augustus staan we ook bij de Feldtag Nordhorn, met 6 tractoren is de bedoeling waaronder de Kramer KL600 Allrad.
bob de bouwer
@Kramer U800 het mijn bedoeling ook om dit jaar er weer heen te gaan, misschien treffen we elkaar nog wel
Kramer U800
@bob de bouwer Ja we zien elkaar. Ga je er als deelnemer heen of als bezoeker?
+1
bob de bouwer
@Kramer U800 ik ga er heen als bezoeker, op zaterdag
+2
Kramer U800
@bob de bouwer Hartstikke leuk. Ik zal iedereen hier op TractorFan op de hoogte houden van wat gaat komen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kramer KL 600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!