Foto van een Ford 3600 gelijk blokjes voor mijn dubbellucht in laten lassen. Foto is geplaatst door ClassicTractors13 op 23-07-2025 om 16:35:11, met 13 reacties.

Dubbellucht blokjes in laten lassen

+1
ClassicTractors13
Foto van een Ford 3600 gelijk blokjes voor mijn dubbellucht in laten lassen

Reacties

+2
Fendt926Driver
Wat is het nut van 3 blokjes in de velg??
Nog nooit eerder gezien
1 was genoeg geweest.
Als je dan 3 uitsparingen hebt in de dubbellucht ring kun je sneller aankoppelen
+1
ClassicTractors13
@Fendt926Driver ik heb juist 3 uitsparingen in mijn dubbellucht ring zitten dus vandaar en het zit veel steviger voor mijn gevoel
+4
Fendt926Driver
Quote Reactie van @ClassicTractors13:
en het zit veel steviger voor mijn gevoel

Ok.
Wij laten 200pk los op 1 blokje
+1
fan van trekkers
@Fendt926Driver dit is 3 ster molcon lijkt mij, dan moeten de haken precies in de blokjes vallen voordat je ze aandraait
+1
ClassicTractors13
@fan van trekkers nee hoor gewoon dubbellucht met ring en spindel
+1
worteljcb
@Fendt926Driver Krap 340 gaat ook goed 😅
+2
ClassicTractors13
Kijk maar

(klik om te vergroten)

+3
@ClassicTractors13 dat was met 1 anders ook wel goed gedaan denk ik
+5
wilbertkw
@ClassicTractors13 ik denk dat deze gebruikt zijn bij een trekker waar al Molcon blokjes in zaten. En dat er daarom voor 3 blokken uitgeslepen is. Meestal pakt hij toch op 1 blok omdat de uitsparingen waarschijnlijk niet even groot zijn. Maar beter teveel dan te weinig ]😉
+2
ClassicTractors13
@wilbertkw klopt op mijn andere trekker is een massey ferguson 158 multipower zitten 3 orginele molcon blokjes in staat molcon ingegoten😉
+2
NH-Ford
@ClassicTractors13 Dat zijn vermoedelijk 3 uitsparing om ze juist gemakkelijk te kunnen monteren, anders moet de ene uitsparing juist bij het ene blokje uitkomen.
Dus 1 was meer dan voldoende, ma goed, ook met 3 heb je 3 keer prijs ipv hele wiel rond te sjorren.
+1
atlaspower
Nounou, zwaar overdreven , sterker nog, hoe meer gaten in je velg ring hoe meer ruimte je kunt krijgen, omdat het ijzer nu weg kan buigen, zo blijft hij kraken en bewegen onder het rijden, ik heb 1 asje 20mm van 5 cm hoog voor het ventiel in de 650 x42 velg , zo bescherm je ook je ventiel bij het monteren dubbellucht als die aan de buitenkant zit, en een klein v tje in de ring, zo krijg je geen kans op ruimte, trekker is 200pk , vroeger gebruikte ik daar een m16moertje voor, met 13,6x38 nog nooit problemen gehad, en de ring zit muurvast in de velg , moet hem eraf halen met een pijp van 2,5meter zo vast zit hij, met 3 van die grote gaten blijft hij bewegen en word alleen maar ruimer

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 3600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!