Foto van een Massey Ferguson 175, bezig met poseren, hij is bijna klaar, nog wat stickertjes .... Foto is geplaatst door Pauls op 12-10-2008 om 20:24:28, met 57 reacties.

Massey Ferguson 175

Pauls
Foto van een Massey Ferguson 175, bezig met poseren, hij is bijna klaar, nog wat stickertjes ...

Reacties

De MF man
Jmmr dat de grill zo is opgespoten
Pauls
In deze kleuren is ie nochtans zo gemaakt in 1965 in Engeland (enkel de achterwielgewichten waren ook rood), de franse modelletjes waren iets anders van kleur... Er is achteraf wel wat bij gezet, vooraan een oliepomp met reservoir voor externe hydrauliek.
pekelderboer
Stuurbekrachtiging is dat voor tog?? een pracht trekker
Pauls
Ja er zit stuurbekrachtiging op maar dat is met het normale pompje met (ook weer groter gemaakt) reservoir (dus onder de dynamo)
guus hiddink
Mooi gerestaureerde oldtimer!!
Pauls
Dank u, maar wordt nog geregeld ingezet in de activiteiten, (dus geen echte oldtimer)
pekelderboer
Jah dat is zoon ouder wetse dynamo ofniet?? of kijk ik nu tegen iets anders aan??
Pauls
Ja ja , als je twee lampen aansteekt kan de dynamo amper bijhouden met laden
pekelderboer
Wat doet dat ding nou anders dan een gewoone dan ik dacht iets met wissel en gelijk stroom of niet?? wat voor motor zit hier in dan een a4 236 perkins??
Pauls
Dynamo (gelijkstroomproductie) gaat via regulator de batterij bijladen door meer spanning te vragen, bij alternator (wisselstroomproductie) gaat deze via gelijkrichter (diodebrug : is meestal ingebouwd in alternator) bijladen
en ja normaal zit hier een A4 236 in maar in deze niet meer, zit nu A4 248 in
pekelderboer
Geeft die ook meer pk dan?? slag is het zelfde van die dingen tog?
Pauls
Een paar pk meer, maar niet dat het echt nodig is, met de oude motor trok hij ook al de 3 schaar maar zoop gewoon ook 2 liter olie meer met een dagje ploegen en ja alleen de boring is wat groter ( slag blijft hetzelfde )
pekelderboer
En was dat niet opgelost met een paar nieuwe olie schrapers?? en veren?
Pauls
Had ook gekunnen, maar stond nog 178 weg te roesten (zonder veel opties) met deze nog relatief goede motor, een (marokkaanse) koper wou al de rest wel meehebben, dus nog motor wissel gedaan, eenmaal multipower gewoon wil je niet anders meer...
pekelderboer
Hij had geen multipower?? hoe werkt dat dan is dat een dubbele koppelings plaat ofzo?
Pauls
Ja en ook daar zat een verschil, de oude had een 11" rij en 9" aftakas koppeling, de huidige 12" en 10", maar de multipower is een hydraulische high-low versnelling, zonder koppeling in te drukken kan je iets sneller rijden, zo'n 20 procent (bij ons) bij werkzaamheden start ik meestal in high, als het echt wat te zwaar wordt, eventjes naar de low en de motor herademt, komt terug op toeren en dan kan ie weer naar de high, handig met stropers, als de rij niet te dik ligt kan ie in high, tot de opraper goed vol zit eventjes in low, dat ie alles kan verwerken en dan weer in high, zonder koppelingspedaal te drukken ...
pekelderboer
Jah lijkt mij ook wel mooi , maar multipower zit helemaal niet op de 236 motoren??
Pauls
Nee das een beetje verkeerd begrepen denk ik, het is een (onder)deel van de versnellingsbak, (dus niet van de motor) de generatie MF's van de jaren negentig hadden ook zo'n schakelbak maar dan met 4 hydraulische versnellingen (in elke mechanische versnelling te gebruiken) ik dacht de 6100 reeks en dan vooral de zwaardere modellen,
MaartenMandemaker
Prachtig mooi paul. ziet er weer strak uit zo. dus nu de 4.1 liter ervoor ipv de 3.9. idd de multi power is wel ideaal, we hebben het ook op de 148. het zat ook op de 500 en 600 serie. later kwam op de 300 serie de speedshift bak, ook met hi/low. op de 3000 serie zat ook altijd al een hi/low. in 1992 kwamen ze met de dynashift 4 traps powershift. die bak is er tot 2 jaar gelden geweest.
Boswachter
Mooie bultjes hout voor de kachel 😃
pekelderboer
Maar die bedienings kabel gaat bij het koppelings huis naar binnen tog ???
Pauls
Nou die Maarten kan het perfect allemaal vertellen, en zo kort en bondig
En ja die bultjes hout zijn allemaal met deze 175 uitgereden. boompje afzagen, korten op 4.5 m, via eigengemaakt systeem kipwagen vullen met de (4.5m) lange stammetjes, en thuis verder verwerken...
MaartenMandemaker
Maar die 8 bak van de 178 is toch gesynchroniseerd of niet?
Pauls
Nou maarten, dat weet ik niet meer precies, hij schakelde even vlot als de 175, en ik denk niet dat m'n 175 synchro heeft, toch niet gevonden in de versnellingsbak...
Pauls
@ pekelderboer, de overdracht gaat via stang die een op zijn beurt een olieventiel bediend, alles zit wel ingebouwd net achter de koppelingsplaat. Als je het ziet is het heel simpel ...
MaartenMandemaker
Die met multi power hebben een 3 bak met 2 groepen, die zijn niet gesynchroniseerd.
nico_deutz
Mooi gedaan 😉

wij hebben vroeger een 168 gehad en die had ook multi-power en als je die multi-power in de low stand zette dan bolde de tractor veel sneller een berg af dan als je die in de high zette, het was net alsof je de koppeling induwde zo reageerde die trekker en aangezien we hier in een heuvelachtig gebied zitten is ook daarom die trekker toendertijd ingeruild tegen de Deutz DX 3.90
pekelderboer
Niks kan op tegen het nederlandse platteland 😃
Pauls
We hebben nog ooit een 185 gehad, 4 bak met 2 groepen, maar volgens mij geen synchro, toch niet zoals onze huidige 390 (laatste generatie)
en als ik deze site :konedata.net/Traktorit/MF175.htm/ mag geloven zijn de 100 reeks niet synchro ...
Pauls
@ nico deutz, dat heeft de mijne ook, maar voor bergaf altijd op high stand zetten, staat zo in handleiding, wordt waarschijnlijk nooit gelezen ... zo kan ie afremmen op de motor
MaartenMandemaker
Ja dat klopt wel, als de multi power in de low stand staat remt ie niet af op de motor.

oh oke paul. ja de 300 serie heeft wel een synchrobak
Pauls
Sorry Maarten, ben even verder gaan snollen op de site de 130 en 148 hebben wel synchro ...
pekelderboer
Mijn eicher (groten deels mf ) heeft 4 versnellings met 2 groepen dagt ik zo maar geen multi power
nico_deutz
@Pauls, ben je zeker dat een 148 een gesynchroniseerde bak heeft, want zo eentje hebbe we ook nog gehad en die van ons had alvast geen synchro bak
Pauls
@ pekelderboer ja dat kan, multipower is enkel met 3 bak, zit bij jouw de 3 tussen de achteruit en 2, dan kan het wel eens de MF 4 bak zijn...
nico_deutz
Deze hebben we ooit nog gehad, klembord werkt niet
Pauls
@ nico, als ik die site mag geloven zijn er in ieder geval geweest, wat niet wil zeggen dat het standaard was...
MaartenMandemaker
Ja de franse type's hadden allemaal een synchrobak, de 25, 30 130. mijn mf 30 heeft het ook, de 3 en de 4 zijn gesynchroniseerd. schakelt als een mes in de boter
nico_deutz
Maar mischien was het vanaf een bepaald jaartal ofzo, de onze was van '78
pekelderboer
Ok wel mooie site voor informatie : annatefka.nl/mf_folders/mf100/…
MaartenMandemaker
Bij sommige typen had je de keuze tussen een 8 bak of een 12 bak met multi power. je had ook 135's met 8 bak
nico_deutz
Maar die 148 die we hadden die reed wel een pak sneller als die 168.
MaartenMandemaker
Klopt onze 148 loopt ook 37 km
pekelderboer
Maar is die van mij ook synchro dan?? want ik heb er zelf nog niet op gereden
nico_deutz
Oh, nu dacht ik dat wij een uniek exemplaar hadden 😉
Renaultman
Prachtige oldtimer
Pauls
Dank u
Landinidriver
Als er een A4 248 voor ligt is het een 185
80 pk
Pauls
Dit klopt voor de nieuwere motoren, vanaf de 600 reeks. Voor de 100 reeks was deze blok terug te vinden in een 178 (72 pk), 185 en 188 (beide 75 pk).
MaartenMandemaker
Ha Paul, alles goed? Heeft deze trekker geen 2e pomp in de versnellingsbak voor de buitenwerkende hydrauliek? Onze 165 met Multi-Power heeft dat wel
Pauls
Dag Maarten, ik ben er een tijdje uit geweest, beetje druk. Antwoord op jouw vraag, nee er zit enkel een MP pompje in en een hendel boven op liftblok om buitenwerkende cylinders te bedienen via lift, wordt enkel gebruikt bij grote kipper om voldoende olie te hebben, anders gebruik ik de zelf opgebouwd pomp vooraan de trekker ( niet de stuuroliepomp ).
sprokkel hout
Mooie trekker erg netjes opgeknapt
Pauls
Dank je
Sus1080
Deze heeft ook multipower hé, zou hem graag eens zien werken om te vergelijken met mijn MP
Towaberg
Er zit daar wel serieus gewicht in de achterwielen!
+1
Pauls
@Towaberg bij deze is dat volgens een opschrift dat ik vond, 252 kg, scheelt wel wat in trekken.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 175 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!