Deutz D6507c
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D6507c ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Er is ook weinig blijven hangen moet ik zeggen en ploeg altijd maar een beetje opt gevoel!
Maar heb jij nog een link waar dat allemaal nog eens goed uitgelegt wordt,afstelling en zo?
P.s. buurman wil een gebruikte kongkilde vario ploeg kopen is da wat?
De ellende van zo n hal(en ja ik ben dr ook geweest!)is dat de grond daar zo n beetje 10 keer in de week op de kop word gezet en je daar dus geen fatsoenlijke afstelling van de machine krijgt,er zit helemaal geen weerstand meer in die grond.De beste link voor het afstellen van een ploeg is het instructie boekje welke je bij de machine krijgt.Overigens stelt iedere machine weer anders af.Lemken heeft een verstel centrum waar als je de eerste voor versteld niet de treklijn verandert.Andere machines hebben dat weer anders en wel zo dat als je ergens een klein slagje draait alles in het honderd loopt.De moderne vario ploegen stellen over het algemeen makkelijk af.SOMMIGEN zetten een trekker op een paar klossen(fictieve bouwvoor) en leggen langs de binnekant van de voor en achterwielen van de trekker een lange panlat ook word er dan een lat langs het zoolijzer van het eerste rister gelegd,die moeten evenwijdig aan elkaar lopen.Dan 40 cm uit de binnen kant achterband en daar word de schaarpunt op gezet.Dan kan het verstellen beginnen.Vooral bij meerscharige ploegen(4 schaar en meer) word de treklijn weer anders.Mij is dat allemaal te bewerkelijk,ik meet wat aan de trekker en loop naar de schuur waar de ploeg staat knutsel wat met een touw en een gewicht daaraan en zet hem zo op maat.Verder moet dan in de praktijk uitwijzen of hij dan goed staat.Zoals gezegd vooral de meerscharige ploegen zal je op de treklijn dan iets bij moeten geven.Of een Kongskilde wat is?Kijk er eens overheen of de machine nog recht is en of er al niet buitensporig aan gelast is.Khad liever een Kverneland gehad of Cappon of Rumpstad zijn fijne ploegen ook zo klaar te maken voor een wedstrijd.Kijk naar verstellingen van de ploeglichamen zijn die te verstellen of zitten ze vast aan de risterstelen.Stel dat je keer wat krijgt is zo n machine na te stellen.Is bij schade niets te verstellen zou ik zo n machine niet kopen
Ja Kverneland heeft ook zijn voorkeur maar niet van zijn portomonee voor een 4 schaar word fors geld gevraagd!
Een variabele ploeg is dat nou echt handig of kun je best zonder? (hoofdzakelijk bouwland)
Er komt 160 pk voor kan elke bok dat gemakkelijk aan ?
En overum? komt uit hetzelfde land als kverneland dacht ik?
Bedankt voor de tips zover!
Kverneland kan wel duur zijn en als de ploeg maar goed is...tja wat is geld dan maarja ik kijk daar als wedstrijd ploeger iets anders tegen aan .
Oja pk s voor een ploeg,kheb ooit es een verhaal gehoord over een lemken waarvan het laatste element niet ploegen wilde.Stond een trekker voor van 180 pk op dikke klei en die deed de hele hoofdbalk torderen zodat de risters geen van alle dezelfde grondbalk meenamen.....fijn ploegwerk komt daarvan.
En of de kop dat geleur blijft waarderen is de vraag. Kverneland geeft de kopstellen van de ploegen een naam mee waar je het vermogen wat je erop kunt zetten aan afkunt lezen en das erg plezierig, een 300 pk kop kan niet alleen dat vermogen de baas maar ook de rest van de ploeg en das wel zo plezierig want die lemken waar ik het over had houd dat niet zo lang vol alhoewel dat wel een kwaliteits ploeg is