Fendt Hakselaar
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt Hakselaar ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
bron : mechaman
Laatste
Reacties
En ze hebben zeker geen zin om zelf een bek te maken aangezien er een Kemper aan hangt.
Maar probeer maar eens een opvolger te vinden, lukt je echt niet.
-Bij alle andere merken zit de bek 35 tot 45 cm verder voor de vooras.
-Door de brede kooien en de max breedte kun je maar 65 of 71 banden kwijt.
-De bodemvrijheid is bij alle merken veel te laag.
-4wd zie je ook nog zelden mechanisch aangedreven.
Allemaal overdreven gedoe van deze hakselaar. Nu is ie helemaal geweldig, maar over een paar jaar zie je er hooguit 2 of 3 in Nederland. Misschien wel wat meer in Duitsland, maar in Nederland blijven de meeste hakselaars geel of lichtgroen/wit..
Er is ooit toch wel eens een Fendt-hakselaar geweest? Of is dit de eerste?
Wees gerust, het wordt hier geen concurrent van die goeie FR...
Maar de transmissie voor de rijaandrijving en voor de snijlengteverstelling heeft wel voordelen. Misschien dat het gras hier beter doorheen gaat als door de FR's vorig jaar
Onderweg eff extra messen erin zetten zou de beste methode zijn maar da's in de praktijk niet uit te voeren.
Een klein deel van het motorvermogen gaat naar de invoerrollen.
Een groot deel van het motorvermogen gaat naar de kooi.
Het is dus simpeler om die kleine hoeveelheid vermogen in snelheid te regelen. Mechanisch, hydraulisch of met een Vario.
Het zou ook wel veiliger zijn, de kooi wil je niet graag langzamer laten lopen omdat hij anders verstopt kan raken en de capaciteit zal wel veel meer dalen dan wanneer je de invoer langzamer laat draaien.
Maar ze hebben hem idd ingerolen voor een Claas hoorde ik vandaag,wel jammer
En de rolstoelafhankelijke chauffeur van de Mengele was nu bezig met een oude Ginaf,precies wat voor hem,gang is alles bij hem dus....
En wat dan met die Ginaf? Komt er een bak op veur de mais? Kan ie um zelf bestickeren..
Maar gezien bij de hakselvereniging plezier belangrijker is dan geld,zal ze het een worst wezen,nieuwe ronde nieuw plezier!
Ook speelde mee dat ze nu ook gras kunnen gaan hakselen,tja een (dure) hobby voor alleen in de maisbouw is ook wel beetje weinig
Oude Ginaf's met maisopbouw zijn doorgaans genoeg te koop,b.v. link.marktplaats.nl/258344349/
Later bij de 7300 hadden we wel problemen, de messen tikten er zo uit tegen't tegenmes. Maar het is geen grote revisie, lagers vervangen valt wel mee.
Maar bij een hakselaar slijt bijna alles in/op/rond de invoer tot het klepje van de pijp.
Vele delen vervang je eens in de zoveel tijd maar toch is het op een gegeven moment gebeurd.
Maar hoeveel kooiuren had hij dan?
Toch jammer dat ie weggaat.
Tip voor de verkoop: er is export naar Polen.
Dacht zeker 6000 uren,ach ja we hebben nog de foto's.......
@Erik kan,maar het was maar zo een link,nee type weet ik 'nog' niet.
Ze hadden tijdje terug ook nog oren naar die NH van v.d.Kaa,maar tis toch een Claas geworden.
Die stond in de Agritrader vorige maand, met een kettingbek erbij dacht ik.
Maar de invoer is regelbaar dmv een Vario.
Ze blijven altijd maar gebruik maken van de kwaliteit van John Deere! Dat zie je hier wel weer(Kemperbek)!
Haha Wat zijn al die merken toch groot! Ze bouwen dit, ze bouwen dat! Ze kunnen wel een hakselaar bouwen maar niet eens een eigen graspick up!
Ze blijven altijd maar gebruik maken van de kwaliteit van John Deere! Dat zie je hier wel weer(Kemperbek)! :D
Je zegt het zelf, JD kan niet eens z'n eigen bek bouwen, dat doet Kemper voor hen
JD?
Je bedoelt dat JD grootaandeelhouder is van machinefabriek Kemper
Niks mis met een bek kopen dacht ik, JD maakt toch ook geen trekkerbanden Claas maakt geen motoren en NH bouwt zelf geen traploze transmissies. Ik bedoel maar.
Hij had eff een snelheidsverschil tussen het denkvermogen en het typwerk denk ik
@tractorquintentje
Hij had eff een snelheidsverschil tussen het denkvermogen en het typwerk denk ik :D
haha, overkomt iedereen wel eens een keertje zeker
Zo hebben ze wel meer van dat soort geintjes. Kopen alles over en spuiten het groengeel en klaar is kees. Hier nog een voorbeeld:
Fendt ook wel : grootpakpers rondebalenpers en maaidosser
Tja, maar aangezien Kemper van JD is ofja grotendeels dan bouwt JD de bekken wel zelf
@Megeledriver
Oke, wist ik niet, ik heb foto's van een kaart waarop alle fabrieken/het hoofdkantoor/pavilioen van JD toe ndie kaart gemaakt is op stonden. Daar stat Kemper ook bij, ook op de site van JD heb ik Kemper wel eens in het rijtje voorbij zien komen. En het stikt er van JD spul bij Kemper, zoals een JD vlag aan de weg tussen de Kemper vlaggen en John Deere hakselaar/cambine etc.
Dan zal het toch echt wel een GROOTasandeelhouder. Van andere mekren zie jer er niks! Ofja op Kemperbekjes in Fendt, New Holland en Claas kleuren na dan
John Deere is volgens @Mengeledriver een grootaandeelhouder van Kemper Dat waar jij het over hebt is volledig overgenomen door JD en dus niet aandelen maar volledige eigendom. En aan die machine is echt wel wat meer veranderd als het uiterlijk hoor als ik het vergelijk met een Timberjack of wat was het ook al weer was
Ach Wat maakt het ook uit! Claas, Fendt, New Holland kopen het alleen maar van Kemper, JD steekt er tenminste iets meer geld in door grootaandeelhouder te zijn en zo die mooie fabriek overeind te houden
Zou wel eens willen weten hoe GROOT aandeelhouder JD wel nie is in Kemper 95 % ofzo Bijna alles wat je er ziet is JD. AGeen ander merk(als Claas enzo) te zien. Alleen Claas, New Holland en Fendt bekken die net uit de fabriek komen
In 1997 is dus besloten (om erger te voorkomen) om ALLE aandelen te verkopen aan John Deere,waarna ze zich meer zijn gaan specialiseren!
Eh, ben je de historie van Krone nu al vergeten?
"Ik" heb het over verdwijnen,als hier in de regio een Krone verdwijnt zegt dat nog niets over de rest van het land!
Met wat lagere jaarkosten bedoelde ik, "lager als wat weggaat,lager als krone dus,voel je niet aangevallen dus
Fendt zal goed weten waar het aan begint en kan geen steken laten vallen!