Atlas 1504
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Atlas 1504 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
oud en heeft 7000 uur gedraaid. Hij is in 2 componentenlak gespoten omdat
hij dan mooi blijft.
Laatste
Reacties
Mijn dealer geregeld:Barend Kemp in De Meern.Dit is op het strand van Rockanje waar ik bezig ben om voor het jaarlijkse 4X4 strandevenement
het parcours aan het maken ben door allerlei bulten en gaten voor de ANVT.
IK heb dit al 18 keer gedaan.
vandaar dat veel mensen ook van atlas afgestapt zijn.
de 1704 is wel een van de allerberoerdste kranen ooit van Atlas.
bij Daewoo zijn zelfs de olieslangen verstevigd met ijzeren ringen, zelfs de allernieuwste terexen hebben dat niet. En een probleem bij Atlas is veek knappende leidingen, en dat kun je niet gebruiken in tijd van drukte, en wij al helemaal niet in het veen.
De giek is een stuk dikker en ziet er stukken steviger uit, en is ook veel steviger.
in een Daewoo zit een beer van een motor, alles is daar heel groot.
Verder is Daewoo een simpele kraan, niks geen moeilijk gedoe enzo.
En Daewoo is stukken beter uitgebalanceerd!
Stolk: dat bedoel ik, 1304 is echt sterk.
1404 was bijv ook al een beetje een probleemnummer: te lichte motor. Hij kon het NET wel of NET niet aan...tja :S.
En dit zeg ik niet omdat wij een koreaan hebben, hoor...wij hebben nog genoeg duitsers (gehad).
ook allemaal van die geintjes, lekke turboslang, startprobleem. sommige momenten wil ie gewoon niet starten en geen monteur kan het probleem vinden, paar keer stukkend startcontact en allemaal van zulke geintjes.
voor een compleet verslag zie:
tractorfan.nl/wp-forum/topic/…
ik heb voor de volvo een liebherr 312 gehad, heeft het aan het eind prima gedaan....aan het begin veel problemen gehad, hebben ze gebruikt gekocht met 3500uur op de klok..de radiateur was te klein en hij kwam toen steeds aan de kook... nieuwe radiateur op gezet...a 10.000 gulden..zit oliekoeler bij in..daarna waren nog problemen...koppakking vernieuwd en kop gevlakt.. hij was gewoon een keer wat te warm geweest..daarna was hij niet meer warm te krijgen...toen nog veel kleine dingen..stopmagneet..tankvlotter..2x een ventiel in de rij motor..2x 1of ander rubbertje voor meer brandstofinspuiting..krukaskering..2x een afdichting van een verstuiverpomp..veertje in een ventiel in de stempel..3x over eindaandrijvinghuis gescheurd..servoslangen allen zo'n beetje vernieuwd..startmotor gereviceerd..3x een nieuwe dynamo..veel kleine lekkages waar een o-ringetje lek was...en nog wel een paar dingen maar dat weet ik zo niet...de laatste 6000 uur heeft hij het goed gedaan...met nagenoeg geen problemen...heeft het dan ook 16500 uur uit gehouden en toen ingeruild op de volvo ew140b...