6480.. Foto is geplaatst door Maris op 24-05-2010 om 13:43:07, met 51 reacties.

Massey Ferguson 6480

Maris
6480.

Reacties

Wim3065
Tevreden van deze prachtige trekker?
Luxeversie zo te zien? Alles zit erop...
Hessel
Mooie foto zo maris met het bos er om heen!
massey8690
Super netjes!, bandjes passen ook net zo netjes onder deze spatborden! 😛
MaartenMandemaker
Super plaatje Stephan!
Maris
Ja, de cabinevering moet wel opgepompt blijven. 😃
massey8690
Haha, qua breedte bedoelde ik alleen nog maar 😛
(zit er trouwens verschil in cabinevering van oudere typen 6400 en nieuwere, vond dat de 6470 beter veerde dan onze 6460, zaten ook andere kleur dempers op met grotere balgen volgens mij :? )
Maris
Die vraag kan Mr. Massey beter beantwoorden denk ik. 😃
massey8690
Ok ik heb geduld 😛
MaartenMandemaker
Of er verschil zit tussen de balgen weet ik niet. Er zit wel verschil tussen de dempers. Onze 6460 heeft nog zwarte dempers, en onze 6475 heeft rode Koni dempers, die schommel wat minder en veert wat soepeler is mijn idee.
massey8690
Idd dat viel mij dus op 😛 koni is rood, en zit ook op de 6470 😉
Maris
Hier zitten ook zwarte op.
MaartenMandemaker
Veld of transportstand zit ook nogal verschil in.
ford8630power
Gewoon een paar dikke veren eronder, werkt ook goed 😃
MaartenMandemaker
Net of je op een boot zit jah
massey8690
Idd da's bij een nh tm zo, je schommelt van de ene naar de andere kant!
(heb de balgen van de 6470 en onze 6460 eff vergeleken, maar bij die van ons zijn de balgen nog nooit vol lucht geweest als ik het zo bekijk :? )
MaartenMandemaker
Hoever zitten de rubberen aanslagen boven de plaat dan als ie in de veldstand staat?
massey8690
Weet niet cker of ie in de veldstand staat, maar meestal staan die een halve cm vrij..
DjieDjie
Mijn ervaring is ook dat het met de koni schokbrekers beter dempt. Vooral de zijdelingse bewegingen worden beter opgevangen.
MaartenMandemaker
Een halve centimeter is niks jah. Moet wel cm of 4 zijn
DjieDjie
Dan werkt die vering eerder averechts denk want dan slaat ie dood ipv dat ie dempt!?
massey8690
Idd, heeft ie al die tijd ook gedaan, cabinevering pompjes blijken van mf behoorlijk slecht te zijn!, is toen ook een nieuwe op gekomen maar die was blijkbaar al gauw kapot gegaan 😞 , dealer wil er een nippel op maken dat je hem met de compressor op kunt pompen tot een bepaald aantal bar, hoop dat dat een beetje werkt...
ArieV
@massey8690 ff een vraagje over de cabinevering: bij ons zit er ook een nippel op om op te pompen, zo lijkt het. Hebben jullie ervaring met oppompen vanaf compressor? Nu zit er totaal geen vering in.
RobVolvo
@ArieV Je kan het proberen of ie dan op druk blijft maar ben bang dat je wat lekt hebt. De buffertankjes links en rechts aan de binnenzijde van het spatbord gaan vaak lek op de deelhelft, waarom ze dit zo gemaakt hebben is mij altijd een raadsel, het is namelijk nergens voor nodig... 😅 Ook gaan er vrij vaak slangetjes en koppelingen lekken in de bak waar de compressor in zit, dit is eerst maar een beetje wat de compressor nog wel kan bijhouden, op een gegeven moment wordt het zoveel dat de compressor eigenlijk constant draait waardoor hij zichzelf oprookt. Het is maar een lullig compressortje maar met een zeer stevige prijs! Op het werk hebben we al velen omgebouwd naar mechanische veerpoten, qua comfort heel weinig verschil en je bent van de problemen af. 😉 Maar houd je van sleutelen en zie je het als uitdaging voor jezelf, pomp hem op, pak een plantenspuit met zeep en wie zoekt zal vinden! 😅
+1
ArieV
@RobVolvo dank je wel voor je helder antwoord!! Heb bij mechanisatiebedrijf wel eens navraag gedaan over de cabinevering, maar kreeg als antwoord: dat moeten ze afschaffen om dat erbij te vermelden. Dit is geen vering. Toen ben ik verder gaan zoeken op TF, en kwam bij deze foto terecht. Ga ff wat mee stoeien😅
massey8690
@ArieV heb toevallig zaterdag een rit van 1,5 uur gemaakt, dan pomp ik ze eff op tot 1,8 bar, maar na een paar dagen lopen ze zo weer leeg. af en toe pomp ik ze weer s wat op, maar het is eigenlijk een dure optie geweest, waar we vrijwel geen profijt van hebben gehad.
ArieV
@massey8690 heb zaterdag even wat lucht erin laten lopen. Ik denk dat zekering van de compressor eruit ligt. Even met grote compressor opgepompt. Weet niet hoeveel bar erin ging. Maar hij bleef wel hard. Nog steeds! Maar is wel ff wennen om zo te rijden. Voor je gevoel ben je de macht over de machine kwijt. Is ff gewenning. Bedankt voor jullie info!!
RobVolvo
@ArieV Hoe hard heb je ze gepompt dan? De trekker zelf is de hoge stand geloof ik 2.3bar en de lage stand 2.0bar geloof ik.
+1
ArieV
@RobVolvo dat weet ik niet. Gewoon een flots lucht erin, en hij ging omhoog. Heb geen goede meter erbij gehad. Zal morgen ff kijken hoeveel er nog zit.
+1
ArieV
@massey8690 heb vandaag ff de drik gemeten, maar er zat 2,5 bar in. Was aardig veel. Nu de helft eruit laten lopen, en dan zakt de vering aardig in elkaar. Morgen maar eens ff proberen of dat wat is. Zekering was er wel uit. Zal wel storing gegeven hebben. Had er voor de gein de zekering erin gedaan, maar dan brandt wel het lampje van cabinevering, maar verder deed hij niets, verwacht dat compressor wel kapot is.
Fred6490
@ArieV Hoi, even een vraagje, die compressor zit die in de vloer van de cabine? Ik vrees nl dat de mijne het ook zopas heeft begeven. Zou dit ook op te lossen met een T-stuk en reduceerventiel op de leiding van de luchtrem?
+1
RobVolvo
@Fred6490 Nee zit een zwarte bak middenonder de cabine. Die kan je er onderweg halen, daar zit je compressor in en de ventieltjes voor de standen.
Fred6490
@RobVolvo Ha ok bedankt voor de tip, ik zag de slangetjes verdwijnen in de bekleding onderaan de kabine, vandaar dat ik het dacht. Ik ga morgen eens beter kijken dan
+1
RobVolvo
@Fred6490 Zit een lip met een sleufgat met daardoor een m8 boutje, de bout iets losdraaien dan kan je de strip een stukje verschuiven waardoor de bak een beetje naar beneden gaat hangen. Dan kan je de bak in zn geheel iets oplichten en aantrekken, achteraan hangt hij gewoon los in 2 haakjes. De strip met de bout is dus zijn enige borging. Makkelijkst is wel om het rechter achterwiel eraf te halen en de cabine helemaal uit de vering te tillen, de ruimte om er bij te kunnen, maar voornamelijk om de bak onder de cabine uit te krijgen is namelijk niet in overvloed... 😅
+1
Fred6490
@RobVolvo Hahaha zoals steeds… volgens mij doen die ingenieurs dat express. Als de compressor stuk is, zou ik de balgen willen aansluiten op het perslucht voorziening voor de remmen. Met een reduceerventiel. Zou dat lukken?
+1
Fred6490
@RobVolvo Het is gelukt om de vering te herstellen, dankzij uw tip. Bedankt hee😁👍
+1
RobVolvo
@Fred6490 Top! Geen dank! Wat bleek er kapot?
+1
Fred6490
@RobVolvo Compressor is verdronken door water uit de lucht. Tank zat helemaal vol. In die balk die fungeert als tank, gat bijgeboord, draad in getapt en nu pomp ik met Compressor van de remmen daar ook 4 bar in. Voorlopig lijkt het te werken
+1
ArieV
Hier is de compressor weg. Zit alleen een ventiel voor oppompen.
Fred6490
@ArieV ja bij mij ook, alleen heb die originele sturing nog laten zitten, wel eigenlijk nooit het nut van gesnapt om 2 standen te hebben, maar het kan nu nog steeds😁
ArieV
Ik denk er wel eens over om lucht op te bouwen, omdat de vering lucht nodig heb. Nu zit er enkel een ventiel waar je hem kunt oppompen

(klik om te vergroten)

RobVolvo
@ArieV Het is en blijft een teer systeem, als het werkt rijdt het goed, maar als je eenmaal begint te klooien dan kan je telkens weer wat anders hebben. 🙈 Vooral als hij niet meer werkt en onderin ligt kun je door door te rijden schade aan de kabelbomen onder de cabine krijgen. We hebben bij ons op het werk al een heel partijtje omgebouwd naar mechanische veerpoten, rijdt absoluut niet merkbaar minder en bent van het gesukkel met luchtlekkages af. Is misschien het overwegen waard. 😉
ArieV
@RobVolvo tja,is ook nog een optie! Wat kosten zulke veren? Heb je daar een idee van?
+1
Fred6490
@ArieV Ja dat van die beschadigde kabels, kan ik al bevestigen, ik ben alleen nog naar huis gereden 10 km max, en op die korte afstand waren er al kabels geplet, zelfs al bloot koper.
Fred6490
@Fred6490 met de vering defect bedoel ik
ArieV
@Fred6490 maar er zit toch best wat ruimte tussen? Bij ons zit die luchtbalg ookonderin, maar Heb best ruimte ertussen.
RobVolvo
@ArieV De kokers van het cabineframe komen akelig dicht op de trompetten en daar licht nou net vaak een kabelboom op, hebben er al meerderen gehad die daardoor schade aan de kabels hebben gekregen. Vooral de kleine wielbasis trekkers, dus t/m de 6/7480, vanaf de 6/7485 t/m de 6/7499 hebben de cabine hoger boven de transmissie staan. Maar ook dat is geen garantie dat er niks gebeuren kan door lekke cabinevering. 😉
+2
massey8690
@RobVolvo bedoel je dat als de balgen leeg staan, dat er dan kabels beschadigen kunnen?
Bij onze 6460 heeft de compressor het amper een jaar vol gehouden, sinds dien pomp ik hem een paar keer in het jaar op naar 2,5 bar, maar meestal ligt ie dan ook onderin 😬
+1
Fred6490
@massey8690 ja , als je pech hebt kan dat dus gebeuren. Ik had dus pech
+1
Fred6490
@ArieV ja maar die rubber eindstops. Daar was een kabel tussen gesukkeld, en dan met kapotte vering naar huis en het was gebeurd.
RobVolvo
@ArieV Ik meende dat een setje op een 3/400 zit... Maar durf ik niet zeker te zeggen.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6480 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!