Foto van een Zetor 7018A, bezig met trekkertrekken.. Foto is geplaatst door nht8040 op 14-09-2010 om 18:37:35, met 12 reacties.

Zetor 7018A

2.939 foto's van @nht8040

nht8040
Foto van een Zetor 7018A, bezig met trekkertrekken.

Reacties

nht8040
Ik, nht8040 en Valtrapowerr hebben dit object verplaatst van Tractoren Zetor 7211 (Trekkertrekken) naar Tractoren Zetor 7018A (Trekkertrekken)
hall
.
Renze
@hall dat klopt niet, de 7018 was een conversie van de Belgische Zetor importeur Hocke (ook Steyr importeur) die het gat tussen de 3.5 liter UR1 motor en de 4,5 liter UR2 motor te groot vond en daarom een 4 liter Perkins ervoor bouwde.
Het afgebeelde type is trouwens niet gebaseerd op een 7011 maar op een 6911 dus ik vraag me af of dit uberhaupt een 7018 is...
Ursus heeft wel een serie gehad van de C360-3P met een driecilinder Perkins in plaats van een op de Zetor 4011 gebaseerde viercilinder. (welke trouwens niet echt voldeed omdat hij te licht in de kop was voor zijn pk's en daarom alleen in Polen zelf verkocht werd) In principe heeft Ursus nooit anders gedaan als licenties bouwen, voor de oorlog van International harvester, (IHC Titan) na de oorlog kregen ze de blauwdrukken van de Lanz Bulldog (C-45 en C-451) als wijze van herstelbetaling voor wat Duitsland had aangericht in de oorlog, en ze hebben daarna op Zetor technologie meegelift: De Ursus C-325/328/330 waren kopieen van de Zetor 25A, (de C-330 met de direct ingespoten cilinderkoppen die Zetor zelf alleen op de Super 50 gebruikt heeft) de C-4011, C-355, C-360, C-362 waren achtereenvolgens kopieen van de Zetor 4011, 5511, 6011 en de zware serie werd in Tsjechie ontwikkeld maar gedeeltes in Tsjechie (motor en voorste transmissiedeel) Slowakije (vierversnellingsbak met groepen) Roemenie (vooras) en Polen (achteras en stuurbekrachtiging) Opvallend was dat juist de achteras en stuurbekrachtiging het meeste problemen gaven.
En verder hebben ze nu de hele kleine serie van MF in licentie.
Renze
Oja, en in Engeland was het populair om de lang gebouwde 4.5 liter Zetor viercilinder van een 8045 of 10045 te vervangen door een 5.8 liter Perkins A6.354 zescilinder, die kon je onder dezelfde korte motorkap kwijt 😉
In Sommige landen verkocht Ursus die conversie als C-3110 om een 100pk zescilinder aan te kunnen bieden.

Origineel is er nooit geen Zetor verkocht met een ander merk motor, behalve de 11540 (alleen prototype) 11641 en 11741 met de Same motor. Omdat je die types nooit populair waren, en je ze tweedehands al helemaal aan de straatstenen niet kwijt kunt hebben ze die types geschrapt en hebben ze nu de zestienkleps viercilinder die harder trekt als de 6 liter Same.
DOLMAR
@Renze

oke , ik heb deze info gevonden op poolse / Tsjechische web site 's ...tis eigelijk het zelfde als dit verhaal
DOLMAR
En wat voorn motor zat er in een 11540 prototype
DOLMAR
En nog een video van de 7018 A
evivlied
Hey

Wat een verrassing onze Zetor hier terug te vinden!
Het gaat wel degelijk om een Zetor 7018 A met een Perkins 4 cilinder. Hij staat trouwens te koop. Aan kracht ontbreekt hij in ieder geval niet!
XPreudhomme
@evivlied te koop. Komt hij uit Belgien ? Satech@skynet.be
Zetor-Musil
Ik zie ze toch liever met een echte Zetor krachtbron !
RobinVL
Ik aan het stuur!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 7018A ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!