De nieuwe luchtvering op de 818 vario.. Foto is geplaatst door Favorit614 op 03-01-2011 om 19:09:04, met 47 reacties.

Fendt Accessoires

Favorit614
De nieuwe luchtvering op de 818 vario.

Reacties

Valtrafan
Oude niet goed genoeg ? 😛

cabine vering wat is dat ? hebbe wij neit 😃
schluterman
@Favorit614
de oude was toch kapot
Mengeledriver
Oude was niet kapot!
Dit is de oude:
tractorfan.nl/picture/438918/

Zie je het verschil?
Zo niet, dan hier de oplossing:
de vering was standaard mechanisch. Nu is hij pneumatisch geworden. Ivm comfortwinst en verminderen van geluid en trillingen.

@Reinhard: heb je al een site? 😃
fendt-ombouw.tk/cabinevering_800V/
Favorit614
De oude vering was niet kapot , maar dit veert vele malen beter.
Valtrafan bij de valtra zit het hok op rubberblokken
schluterman
Wat dan
Favorit614
Paul tís te koop 😄
Siebenga
:lol:
Mengeledriver
@Favorit614

Quote:
Paul t�s te koop

Huh? Die veer heb je hier gekocht! Nu ga ik hem zeker terug kopen! 😃
Favorit614
He nee kwartje , de oude veersysteem bedoel ik
Mengeledriver
Ombouwsetje voor de Valpret? 😃
Favorit614
He nee ze rijden hier al hard zat met die valtra's een paar drempels doet wonderen 😄
ford8630power
Heb je er nog wat voor moeten verlassen ofzo?
Favorit614
Alleen de koker onderaan de cabine heb ik pas moeten maken , de onderplaten komen van een schade trekker
Valtrafan
@Favorit614

teller geeft maximaal 42 aan dus valt nog wel mee 😛
rubberblokken ja maar dat versta ik niet onder vering 😃
maartendankers
En hoe werkt het precies dan? Want het werkt op lucht maar hoe word dat geregeld?
Fendt916
Hoe zit het aan de voorkant dan daar heb je midden onder de cabine ook 1 veercilinder of heb je die laten zitten?
Favorit614
Kiek dan heb ik nog een setje in de aanbieding 😄
Favorit614
In de rechter luchtbalg zit een niveau regeling deze is gekoppelt naar de linker luchtbalg.
Vooraan onder de cabine zitten de normale rubbers , deze krijgen normaal niet zoveel klappen als op de asssen zelf
Favorit614
Oja paul hef > dw cil > nr 8 lekt
WimBe
Ik zie het, cabinesteun moest verhuizen en bevestiging achteras moest een kwartslag draaien.
Netjes gemaakt 😉
wart
Netjes gemaakt ja, merkt goed verschil denk ik, is teminste mijn ervaring wel..
valtradriver
@Favorit614 Ik zie dat ik even moet corrigeren wat rubberblokken betreft 😉

Neem aan dat jouw cabineveringupgrade een “passieve cabinevering” betreft,dat betekent dat de instellingen voor vering en demping zijn gebaseerd op bepaalde ontwerpgegevens.
Het uiteindelijke resultaat is altijd een compromis.
Cabinevering die voldoet op de weg hoeft niet altijd het beste te zijn op het veld.

Valtra heeft daarom jaren geleden al een systeem voor semi-actieve cabinevering ontwikkeld dat zich automatisch aanpast aan verschillende rijomstandigheden. Het systeem bestaat uit elektronisch geregelde schokdempers, een positiesensor en een regeling die is verbonden met de tractor via een CAN bus. Het systeem kan de stijfheid van de schokdemping elke 2 milliseconden dempen op basis van bewegingsgegevens van de positiesensor en informatie over de rijomstandigheden van de CAN bus. De CAN bus levert bijvoorbeeld informatie over de stand van de omkeerschakeling en over het remmen, zodat het systeem kan reageren op schokken.

Op het paneel in de cabine kan het systeem worden ingesteld op automatisch of handmatig. Het veersysteem is voorzien van luchtveren die op dezelfde hoogte blijven ongeacht de belasting.
Ja de tijd van rubbers ligt ook bij Valtra ver achter ons 😉
Favorit614
@WimBe
Ik ben van ochtend nog ff naar Bant geweest en heb de steunen op gehaald vd donor trekker.
Deze :koopvanderwal.com/voorraad/moreinfo.php/…=
Inplaats van pas maken vd oude.
Favorit614
@valtradriver

Ik bedoelde specifiek deze trekker : Niet de meest geavanceerde Valtra 😄
WimBe
@Favorit614

Ik zag toen ik goed keek dat de onderplaat een vorm heeft, die eigenlijk alleen CNC gestuurd gesneden kan zijn. Ik had al zo'n idee dus.... Maar dan nog is de steun van de cabine zelf wel netjes 😉
Favorit614
De origineele strippen aan de cabine staan 90mm uit elkaar .
De koker is een 60/60 dikwandig met aan de zijkant 15mm strippen gelast om de boel vlot passend te maken.
zodat ik de koker er strak tussen kon lassen.
En ehu met de snijbrander ben ik ook nog wel vrij handig 😄
WimBe
Haha ik ook wel behoorlijk.... 😉
Ik bedoelde meer dat je die bij die onderste plaat die holling tussen beide bouten zelf nooit had weggesneden. (en dan niet omdat je het niet zou kunnen....) Daaraan zag ik het een beetje 😉
valtradriver
@Favorit614
Ja nu lees ik het ook dat je zijn trekker bedoelde,maar maakt niet uit weten jullie i.i.g weer wat voor moois er te koop is 😉
Op die blauwe valtra kan dat niet gelevert worden,maar met zo'n A serie moj ook gewoon alles voelen,dus lekker ouderwets raggen.
Favorit614
Je bedoeld ruggebreakers , maar toch mooi dat valpret ook aan z'n klanten met zwakke rug denkt 😄
Valtra-Fordpower
Zijn er ombouw setjes in de omloop of is dit een eigen bak-creatie? 😛
Favorit614
Als jij er belang bij hebt , zijn ze voor veel geld in de omloop 😃 😃 😄 😉
Valtra-Fordpower
Haha 😃 Wat heb je als basis toegepast? die luchtbalg komt ergens vandaan 😛

Heb overigens geen belang bij een setje, wat mot ik met die Fendt pruttel 😃 Alhoewel.. Doorverkopen aan AGCO en er patent op zetten 😃
Favorit614
De herkomst van de ene luchtbalg en onderplaten zijn bekent ( zie boven )(Sachs luchtvering)
de andere is nieuw my parts partner.
Tja als je wat wilt kan het gemaakt worden
Valtra-Fordpower
Alles kan... Afhankelijk van het te besteden budget uiteraard. 😛
Favorit614
Tuurlijk nu je , je geld niet hebt uitgegeven aan een dure Fendt heb je vast wel wat over 😃
Valtra-Fordpower
Inderdaad, er staan wel een paar centen op de spaar, voor later 😃
Mengeledriver
@Valtra-Fordpower

Quote:
Inderdaad, er staan wel een paar centen op de spaar, voor later

Voor de reparaties zekers 😃
Valtra-Fordpower
@Mengeledriver

Geen ervaring met Valtra dus... Die zie nooit in een WP, hooguit voor het onderhoud 😃

Die centen zijn voor de toekomst, zoals een huisje e.d. 😃
Mengeledriver
@Valtra-Fordpower

Quote:
Geen ervaring met Valtra dus... Die zie nooit in een WP, hooguit voor het onderhoud

Haha, jaja 😃
Valtra-Fordpower
@Mengeledriver

Ja, waarheid komt soms harder aan dan je denkt 😃
WimBe
@Favorit614

Heb je al veel verschil gemerkt? dwz. de prijs waard?
Favorit614
Zeker Wim het rijd een stuk fijner .
De cabine staat voor het gevoel steviger en de klappen die nog door kwamen voel je bijna niet meer
Valtra-Fordpower
Gevolg: je voelt de gaten in de weg minder en gaat harder rijden zonder en problemen mee te hebben. Dit veroorzaakt weer overmatige schade aan het werktuig omdat die de schokken nog wél voelt... 😛
WimBe
Oké mooizo, dat moet ook 😉 Ik had niet verwacht dat ondanks dat de druk regelbaar is, dit nog zon verschil maakt.
Mengeledriver
@Valtra-Fordpower

Quote:
Gevolg: je voelt de gaten in de weg minder en gaat harder rijden zonder en problemen mee te hebben. Dit veroorzaakt weer overmatige schade aan het werktuig omdat die de schokken nog w�l voelt...

Mechanisatiebedrijf moet ook werk houden, bedenk dat wel! 😃
Valtra-Fordpower
Niet ten koste van mij! 😃

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Accessoires ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!