Een Strautmann Verti-Mix double 1700.. Foto is geplaatst door Abarth op 15-03-2011 om 18:25:45, met 35 reacties.

Strautmann Verti-Mix double 1700

1.293 foto's van @Abarth

Abarth
Een Strautmann Verti-Mix double 1700.

Reacties

Groothengeveld
Dat is toch ook een platform van niks? Kun je de kont nog niet keren
Abarth
Beetje ver van de kuip af lijkt mij 😉

Is een Demo wagen 😃 maar zo'n voorlosband is niet door iedereen gewild..
Siebenga
Nodig dan?

Ik zie wel een mooie hark! mooie tank MET zuigarm mooie wagen! mooi spul daar wel 😃 tikkeltje strautman gek misschien 😃
massey-ferguson
Hoeft toch ook niet groothengeveld.die enkele keer dat je er op staat 😛 ieder geval ik klim nooit de voerwagen op.
Abarth
Valt mee hoe strautmann gek ze zijn, deze is het iig niet geworden! 😉
Siegers
Ik, Abarth en Groothengeveld hebben dit object verplaatst van Tractoren Strautmann Verti-Mix double 2000 (Poseren) naar Tractoren Strautmann Verti-Mix double 1700 (Poseren)
Siebenga
Wel net spul allemaal 😄
fendt-412
Kijk soms even of de wagen al goed gemengd is. Verder sta ik er nooit, mineralen gooi ik wel in de shovelbak.
De wagen klim ik wel in door de losschuiven. Gister even alle aangekoekte troep onder de vijzels weggehaald. Wil wel koeken met mais en TGC. Blijkt de wegerij na het legen 50kilo lager te staan dan ervoor 😛
Abarth
@fendt-412

oei! ffe opnieuw afstellen?

is jullie trap klapbaar?
massey-ferguson
Haha.@ fendt 412 wij hebben 2 strippen op de bodem van de wagen.vijzels staan iest tehoog kwam in begin kuilvoer onder.dan liep de alemachtig zwaar kon leeg op 1000 toern maar net trekken soms 😛
Groothengeveld
Lijkt me niet de bedoeling, zult maar 50 kilo krachtvoer te veel of te weinig voeren. Scheelt nogal 😃
fendt-412
Valt niets aan af te stellen. Bovenkant van de vijzel drukt het voer omhoog, net onder de vijzel komt haast geen voer. soms wat mais al de wagen stil staat. zal elke keer wel een beetje aankoeken.
Zit alleen al wel 1cm ruimte tussen de vijzel en de bodem. Zullen beide wel wat gesleten zijn. Vijzels beginnen al wat door te buigen. Valt ook niets aan af te stellen, of je moet er al een plaat oplassen zodat het mes wat langer is en net over de bodem gaat.

Trap is niet opklapbaar, zit ongeveer 40cm van de grond. Iets lager als op de foto. Je kunt er ook niet tegenaan komen met spatbord of trekkerband.

@Groothengeveld
Dat veranderd gelukkig niet 😉
We rekenen altijd gewoon door zegmaar, eerst 1200kg mais, daarbij 500kg TGC en dan een bak GPS en afvullen tot het gewenste gewicht met kuil. Maar als de wagen erg afwijkt kunnen we hem op 0 zetten. Wegerij kan ook wel wat afwijken, is geen probleem. Als de verhoudingen maar gelijk blijven. Wat op papier staat voor het aantal koeien klopt in de praktijk toch nooit helemaal. Is ook erg afhangelijk van het weer. Kijken ongeveer wat de koeien de afgelopen dag hebben gehad, en of ze wat meer of minder moeten hebben. Op het mengschema staat dan wel hoeveel ze van alles moeten hebben om tot dat gewicht te komen. Zit bij TGC of mais vaak 50-100kg verschil in, met mais zit je eerder op de 100kg te werken dan op de 50. Weet nooit exact van te voren wat je in de bak hebt.
Siebenga
Maakt niet echt uit he! Totaal blijft totaal!
Kamps
Demo wagen van de importeur zeker? komt alst goed is later in de week weer richting t noorden. Waar zit hem dat op vast dat het hem niet geworden is?
massey-ferguson
Precies.this met vullen ff bij op tellen waar je op uit moeten kommen.zo staat die hier leeg altijd op -20 meestal dan moet je dat altijd ff der aftrekken,maar pervoer doe ik nooit op kilo's
huub
@Siebenga

Quote:
Maakt niet echt uit he! Totaal blijft totaal!

Precies, tijdens het mengen verspringt het gewicht ook steeds..

De Roelofs brothers ook een nieuwe kopeg..
massey-ferguson
Jaa maar meestal bent die wel op de 5 kilo nauwkeurig huub.maarja komt door mengen.wij hebben nu vijzel aan de silo's zitten van meel.ik meng altijd als ik er onder sta maar als ik nog 50 kilo moet zet ik aftakas altijd uut dan schomelt de weeging ook niet
fendt-412
Hoe oud is jullie wagen eigenlijk massey? En ook al iets qua slijtage te vinden?
Onze is nu 8jaar. Achterste vijzel is al een poosje doorgezakt zegmaar, buitekanten zijn gewoon omlaag gevouwen 😛 Voorste vijzel gaat er binnenkort ook achteraan denk ik. Als ik op de vijzel ga staan voel ik hem ook iets veren. Ijzer is niets te dik meer. Zijkanten zijn op sommige plekken gewoon scherp.
Is nu ook een keerring lek, mengwagen heeft ee keer een nacht buiten gestaan toen het regende. Zit nu iets water door de olie :| Allleen alles moet los om het te kunnen vervangen. Aandrijving en bak is verder nog goed. Denk dat het komende zomer/winter flink onderhoud wordt. Als dat tenminste nog de moeite waard is.
massey-ferguson
Uhm wagen hebben we nu 4 5 jaar denk alweer.nee niet echt slijtage.hebben toen eerste jaar aleen wat last gehad dat er al vrij snel kuil onder de vijzels klem liep en oerzwaar begon tedraaien.vedder nooit wat eigelijk.op enkele breekbouten naar uiteraad 😛
huub
@fendt-412

Quote:
mengwagen heeft ee keer een nacht buiten gestaan toen het regende. Zit nu iets water door de olie

Waar is dat ding van gemaakt? Suiker? een machine moet toch wel tegen regen kunnen? 😶

Ik vind het zowiezo vrij veel voor 8 jaar..
fendt-412
Oke, was bij die leeftijd bij ons ook no niks te zien.
Breekbouten op 540 of op 1000toeren wat jullie ook wel eens draaien?
Draait hier alleen met het laatste eruit draaien op 1000. Zijn in 8jaar nu 2breekbouten gesneuveld dacht ik. Was allemaal ongesneden gras dat als een blok in het rondte ging en klem kwam te zitten. Trouwens wel een *** werkje dat breekbouten vervangen :|
massey-ferguson
Nee vooral met op starten.als die ff gestaan had.was maar ff ging er weer een aan.was met deutz altijd mooi kon je aftakas mooi rustig ook gang laten kommen..haha joa is inderdaadt niet het mooiste werk breekbouten vervangen.hangen ook geen kapen meer onder.hadden paar jaar terug poos gehad dat geregeld een sneuvelde
Abarth
@fendt-412

Hebben jullie een BvL?
fendt-412
Ja, een 20kuubs
Valtrapowerr
1 van de redenen is ook dat ze met een shovel laden bij @fendt-412 dan komen er grotere blokken op en dat is een behoorlijke klap 😉
massey-ferguson
Tja de klapen van een pervoerpak in de voerwagen hou je toch.als je nou met trekker of shovel doet.moet een mengwagen tegen kunnen
Abarth
Ligt er wel een beetje aan hoe je dat doet.. dat kan lomp en met beleid 😉
fendt-412
Van boven vullen wordt het nooit beter van, maar hoe moet het anders? Ga ook niet met bakjes van 300kg rijden. Zitten wel eens kuilblokken van 1200kg bij, krijgt de vijzel het wel te verduren als hij wat dunner is.
Gooien er eerst meestal mais in, dat valt nog wel aardig uitelkaar, daarop komt kuil. Grootste klap wordt al opgevangen door de mais.
Valtrapowerr
@fendt412, dat is waar, maar ik vind het wel raar dat hij er na 8 jaar al zo slecht aan toe is. zou zelf voor een strautmann gaan zoals hier boven die vind ik toch wel allerbastend mooi wagens 😄
GijsMF
Sow, de gebroeders R slijten mien wel wat demo mengwagens af... Wat had ik gehoord, was het een BVL geworden?
Abarth
Jup, de keuze is op een BvL gevallen. Scherpe prijs, maar ik hoop dat ie langer mee gaat dan de oude 😉 Zal zo ff een foto plaatsen 😉
GijsMF
Ligt er maar net aan hoe je er mee om gaat... In de polder zelf gewerkt met een 20m3 BvL die 8 jaar oud was, was er niet vanaf te lezen en mengde als de tierelier...
massey-ferguson
Tja aan de slijtage licht aan bepaalde vactoren.niet alleen aan het vullen maar hoeveel voer je er mee.vind ideaal zijlozers.mooier dan zo akelig voerbandje.vergt veel onderhoud naar mijn ervaring.
fendt-412
Meeste vijzels houden het niet langer uit dan 8-10 jaar. Ligt het er ook nog aan hoeveel koeien je per dag moet voeren, zijn zoveel factoren.

voerbandjes moet je sowiezo niet willen. Hadden eerst een 12kuubs BVL, was geregeld hommeles. Zat er weer wat rotzooi voor de rollen en slipte hij. Voer wordt wel naar buiten gedrukt. Raad je wel wat er gebeurt 😛

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Strautmann Verti-Mix double 1700 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!