Foto van een International 744, bezig met poseren. Gloeiende gloeiende @#$%^&(*) tank blijkt lek.... Foto is geplaatst door looman op 28-05-2011 om 22:02:50, met 14 reacties.

International 744

looman
Foto van een International 744, bezig met poseren. Gloeiende gloeiende @#$%^&(*) tank blijkt lek...

Reacties

De IHC 733 E
Dat word een andere tank kopen.
looman
Vermoed dat een puntlas is gescheurd. Ga proberen deze uit te boren en dan vervangen door boutje met koperring. Andere tank vinden zal nog niet meevallen: Tankdop is naar voren verplaatst ivm C2000 cabine ...
De IHC 733 E
Goeie oplossing. aan de tank van mijn 744 is ook gelast aan de ophang beugel. die je op deze foto duidelijk ziet. die van de tank naar de ophang beugel loopt. Maar de tank is nog dicht dus zal wel goed zijn.
Corne S
Onderkant?

Een reparatiekitje met poleyster, doet wonderen.
looman
@Corne S

Het komt aan de zijkant weg, daar waar de ophangbeugel aan de tank zit gepuntlast. Onderkant zou polyester kunne, echter hier zou je ook binnenin de beugel moeten afdichten, dat word um niet.
looman
@De IHC 733 E

heb je daar nog foto's van ? ben best benieuwd hoe je vader dat gedaan heeft.
De IHC 733 E
@looman was al toen we hem kochte. en het is niet netjes gedaan ook wand het is bak en braad gedaan.
Corne S
Bij mijn 624 wastie aan de onderkant lek. Zat geen draad meer in het aftap gebeuren. Gat dicht gesoldeerd met koper, raakte hij na een dag rijden op een ander plek weer lek, dichtsolderen, en zo nog een paar keer. Op een begeven moment maar weer dicht gesoldeerd en een plak poleyster erover. Sinds die tijd geen last meer gehad.

Eventueel zou je ook 2-componenten in de tank kunnen doen, heb je een extra laagje. Wordt in de oldtimer wereld in autos vaak toegepast.
looman
@Corne S

Hey, ok een idee, ga ik eens op googelen
looman
@De IHC 733 E

was meer benieuwd naar de plek waar het lek zat. Bij dit seriematig gemaakte spul zie je immers vaak identieke problemen op dezelfde plek terug
haasjeRens
Kheb gister de tank van mijn js 820 ook dichtgelast was wel een heel werk maar nu is ie wel dicht
Corne S
Zegt niet alles. Van mijn international 624 was hij naar een dagje rijden ook weer lek. Net een eindje naast het vorige lek.
looman

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!