Foto van een International 1246. Dit is op de rechterkant van de motor. Is dit het bouwjaar? Dus Februari '73? Ik weet dat bij andere International Type's het op de kap rond de radiateur staat van wel

International 1246

IHFan
Foto van een International 1246. Dit is op de rechterkant van de motor. Is dit het bouwjaar? Dus Februari '73? Ik weet dat bij andere International Type's het op de kap rond de radiateur staat van welk bouwjaar die is. Staat bij deze 1246 namelijk niet op die kap rond de radiateur. Alvast bedankt 😄

Reacties

interman
358DT POWER 😃
Moeje et serie nummer er eens bij pakken , dan weet je het ook ongeveer.
Staat op zo`n blikke plaatje ingeslagen
IHFan
@interman Haha zeker loopt wel mieters mooi 😛 Zal meteen even kijken naar het serienummer.
inter-Eric
As je het weet even de interencyclopodie der bij pakken
IHFan
Serienummer:D030901D001063 Dan is het nummer 63 of niet? En ze zijn van 72 tot 79 gemaakt dus kan dan wel kloppen of niet? Februari '73? OF zit ik er nu naast?
ihc-driver
Ja jou trekker is van 73 heb t ff opgezocht
@interman Dat DT 358 staat bij een heleboel 6 cilinders zonder turbo ingeslagen dus zegt nog niet veel
IHFan
@ihc-driver Waar zoek jij dat op als ik vragen mag?
interman
ihace.de/12_buecher/buecher.htm/
die onderste die niet meer leverbaar is dacht ik 😞
weet iemand die nog ergens te krijgen ?
ihc-driver
Datenbuch aller Schlepper aus Neuss am Rhein 1937 - 1997 deze ja, ideaal boekje alleen jammergenoeg niet meer zo verkrijgbaar naja denk dat je ze op de oldtimerruilbeurzen nog wel tegen komt
MartijndenBoer
Bouwjaar staat vaak in de radiateur , originele uitlaat . Aangezien dat dit een DT motor is is het geen originele 1246 .
ihc-driver
@MartijndenBoer Verklaar u nader?

Ben al langer bezig erachter te komen hoe en wat met dat DT verhaal maar kom er nog niet verder mee. Omdat ik veel 1046 en mijn 955 allemaal met DT motor gezien hebt en nog geen een met D motor
IHFan
@MartijndenBoer Geen orginele 1246? Maar hoezo denk je dat als ik vragen mag?
MartijndenBoer
Omdat het een DT motorblok is en die liggen niet in een 1246.
IHFan
@MartijndenBoer Heb jij wel een D blok dan?
MartijndenBoer
Nee een 1246 Heeft een 358 TT motor . Deze liggen ook in een 1255 . Alle turbo motoren hebben het TT in het motor nr staan .
1046
Wel vreemd , op de ihc site staat dat een 12 een dt blok heeft
MartijndenBoer
Ja zo staat dat overal vermeld Diesel turbo , alleen bij alle 1046 s staat er in het motor nr aan de zijkant 358 DT en een 1246 heeft een 358 TT .
1046
Ok , tis dus dat et alleen op et blok vermeld staat , dat TT
MartijndenBoer
Jep . Zo kan je makkelijk een 1146 herkennen . 1046 met later opgebouwde turbo .
1046
Haha, weer wat wijzer geworde
MartijndenBoer
Ik ga naar cafe de mand de rust allemaal .
1046
De groente
IHFan
@MartijndenBoer Kun je er niet een foto op zetten dat er TT staat? Want op www.IHC.de is het DT Blok en in zo'n International boek staat ook dat ze de Turbo motoren DT noemen. Kan me haast niet voorstellen dat hier later een turbo bij opgezet is.
pieto84
Hoe ziet jouw spruitstuk eruit dan?? Is de bovenkant vierkant of rond??
caseihman
Welke kant staat de oliepeil stok ?
Als die aan de kant van de brandstof pomp staat is het een originele 12. Als hij aan de andere kant staat is het een 10
IHFan
Pijlstok en brandstofpomp zitten aan de zelfde kant. Case Ih Man je hebt PB 😉
stevenpaas
Ik hoor hier allemaal nieuwe dingen, ik weet nu dus zeker dat de mijne geen 1246 is geweest, haha...
1246 844-s
Bij mij staat dit nummer dr heel niet in. heb gister even gekeken want was ook wel benieuwd naar t bouwjaar...
pieto84
Zo is het ook met die aluminium plaatjes. Volgens mij hadden ze in Neuss niet zo veel zin om alles erin te hameren
stevenpaas
Lui volk joh die duitsers, o misschien analfabeet!!
1046
Volgens mij net als bij terberg, tis net wie em opbouwt en wie et wel of niet doet

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!