Pottinger Primo
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Pottinger Primo ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat is eigenlijk de reden dat daarvoor nog wordt gekozen door fabrikanten?
Zijn alleen maar meer draaiende delen, meer slijtage en onderhoud, zwaardere constructie door piekbelastingen. Zou zelf iig nooit een balkenwagen willen.
15ton is wel erg veel, deze bak heeft een inhoud van 25kuub. Onder onze wagen van 30kuub is een 16tons tandem de zwaarste die je kunt krijgen, komt de wagen van dik 5ton ex walzen nog bij. 10ton in zon wagen is al erg veel denk ik.
Meer als een ha krijg je ook niet in zon wagen, 1ha bij 3ton DS en 30%DS is ook 10ton product. Wordt al wat denk ik.
er zijn ook nog mensen die 'anders inkuilen' dan de nederlanders , een balkenwagen is (volgens mij) goedkoper, vermoest wat nattig gras meer en trekt zwaarder.
een balkenwagen kan in prencipe best lang meegaan, daarin heeft claas de naam wel opgebouwd met de sprint types, maar helaas behouden ze die kwaliteit niet zo super.
kijk naar nh-ford (joroen) die werkt nog steeds met een (6) balks wagen en voert er prima mee terwijl ze de wagen 2de hands gekocht hebben
idd mij voorkeur gaat ook naar een rotorwagen zelfs op het minder draagkrachtige veengrond, stalvoeren kunnen we toch niet met ons automatisch voersysteem
Heeft hier vroeger ook een pottinger balkenwagen gelopen, is ook weggegaan omdat er teveel onderhoud aan zat. Kosten van onderdelen zullen nog wel meevallen, bent er alleen wel heel wat uurtjes zoet mee.
Stond laatst nog een strautmann bij de dealer die ook even een flinke beurt moest hebben, hoe oud die precies was weet ik niet, gok iets van 15jaar.
Hier waren curvebaanlagers na 8jaar bij de claas ook al stuk. Denk dat stalvoeren ook niet echt bevordelijk is voor een ladewagen. Komen geen krachten op, alleen met wat regenachtig weer zitten overal wel van die sappen. Zat ook niet voor niets met stalvoeren altijd een roestig laagje in de invoer. Hebben nu een gegalvaniseerde invoer, is na 400ha nog geen slijtage te zien
Juist wel toch Waarom zouden ze anders gemonteerd worden
Rijdt iets van 8km/u met oprapen, heb je nog maar 3meter gras ipv 8meter bij een normale wiers. Zon wagen heeft niets te verwerken bij vers gras.
Bij inkuilen wanneer er echt geperst en gesneden moet worden wordt een heel ander verhaal.
Of gaan we bijdehand doen? krachten zijn minimaal vergeleken bij inkuilen
Ah zo bedoel je het! Nee, daar heb wel gelijk in Maar goed minimaal valt je tegen hoor... Ja was wel bijdehand haha, sorry
Was eerder ook de reden dat veel wagens voor stalvoeren een balkenwagen was.
Bij een balkeninvoer van Strautmann worden de balken door een curvebaan gestuurd, de cruvebaan rollers willen nog wel eens slijten doordat ze stil staan, hoe mooi gesmeerd ook, 100 euro stuk, dat zijn de kosten.
Balken invoer van de Claas sprint zijn door middel van drijfstangen gestuurd, draait veel rustiger en minder slijtage, prachtig mooi systtem!