Foto van een New Holland G 240, bezig met poseren.. Foto is geplaatst door GRTB op 09-10-2011 om 19:19:30, met 39 reacties.

New Holland G 240

GRTB
Foto van een New Holland G 240, bezig met poseren.

Reacties

Valtra-Fordpower
Als je het mij vraagt beetje kansloze foto... 😃 Spiegel ervoor, verkeersbord ervoor.. 😛
dresje80
Die zitten zo wa op de zelfde plaats
FLAPDROL
Issie NH stuk?
joozt
@GRTB

Ik zag jullie zaterdag rijden! De G op de wagen voorop en jij met de Radium er achteraan!
jordi 1455
@FLAPDROL
ja en dit is niet de eerste keer.
markwk
@jordi 1455

En die Case pruttel is nooit kapot??
jordi 1455
@markwk

de 1056xl alleen één keer een beetje buikpijn na 5000 uur.
zeg tegen martin dat hij een SAME uit de Iron serie of uit de Titan serie moet kopen.

die nh is overgens te breed met die dubbellucht er op.
met 956xl van gerard rij de kuil net zo mooi aan als met die nh.
guy
@jordi 1455

markwk bedoeld geen 1056 hoor... al die magnum pruttel daar...
jordi 1455
@guy

o' zo Magnums zijn over het algemeen beter omdat er een cummins blok in ligt.
guy
@jordi 1455

Haha! Tegenwoordig verkopen ze daar een cummins blokken terwijl dat eigenlijk een Fiat is, die amerikanen toch....
jordi 1455
@guy

Cummins heeft geen contract of wat dan ook met fiat

cummins.com/cmi/navigationAction.do/…
DESLAGERURRE
Heren hier ligt een iveco blok in ! is 1 klein foutje gemaakt met het ontwerp .. zitten te zachte zuigers in 😉
markwk
@jordi 1455

Als je hele dagen de koppeling moet gebruiken hou je ook geen knie over.
Die Same´s hebben geen omkeerbak er in zitten.
En trekkers op dubbellucht zijn altijd te breed.
Of de kuilplaat is te smal.........

En bij elk merk trekker is wel wat. Of ze nu groen, blauw, rood, geel, of wat van kleur ze ook zijn.
MaartenMandemaker
Iveco slager? Dit is toch de 7.5 liter Powerstar die door Ford is ontwikkeld?

En jordy, de Fiat Group heeft een meerderheidsbelang in Cummins en is dus gedeeltelijk eigenaar
DESLAGERURRE
Iveco 😉
DESLAGERURRE
Ford was er wel bij met de ontwikkeling 😉 maar het blijft een iveco ..
MaartenMandemaker
Dat blok was er al in de 40 serie, en dat was een pure Ford ontwikkeling, toen was NH (Fiat) er nog niet bij betrokken
Grote_Smurf
Het is geen iveco motor! Maar een 7.5 liter POWERSTAR motor uit basildon.
Ben zelf wezen kijken in ('96) de fabriek, hoe ze die motoren bouwden.
Volgens kenners was dit de beste motor die Ford / New Holland heeft gebouwd tot nu toe.

Iveco Powerstar was Truck of the Year 2010 in Australie.
Abarth
@Grote_Smurf

En wat voor merk is het dan? Ford of Nh(Fiat)?
Grote_Smurf
@DESLAGERURRE

Zuigers waren niet te zacht, maar de uitlaat temperatuur liep te hoog op. Vooral de 8870 en de 8970 hadden daar last van. En als je aan die Bosch brandstofpomp zat te draaien moet je wel donders goed opletten.
Grote_Smurf
fiatgroep
Motor is ontwikkelt door ford maar is later aangepast en verbeterd door iveco
DESLAGERURRE
@Grote_Smurf

waarom zat er dan een type plaatje op de moter met levens groot IVECO ER OP ?
fiatgroep
Omdat toen de powerstar van iveco was.
DESLAGERURRE
Dankje jan 😉 .. vond het ook al zo raar .. maar bij de G170 's wouden ze ook wel weg smelten :lol:
Grote_Smurf
@DESLAGERURRE

Welk bouwjaar was die G170?
DESLAGERURRE
Zo even uit het hoofd .. meende '97 wat dan ?
Grote_Smurf
@fiatgroep

Wat heeft Iveco verbeterd?
DESLAGERURRE
@Grote_Smurf

had dat ook niet wat met de patenten te maken ?
Grote_Smurf
@DESLAGERURRE

Met intercooler?
Zuiger pennen zijn van een G170 / 8670 ook kleiner dan van de grote broers.
Grote_Smurf
Nee, emissie eisen begonnen te komen.

De eerste 8970's (G240) kwamen nieuw uit de fabriek met 270 pk op de stomp. Maar door de emissie eisen werd dat al gauw 239 pk.
NewHollanddriver
Slager hef wel gelijk
DESLAGERURRE
@Grote_Smurf

met intercooler ja .. is 2x een nieuwe moter voor gekomen in 11000 uur 😉 de G190 1x in 13000 uur 😉
guy
@Grote_Smurf

Vanaf dat de G/70 serie is uitgekomen heeft iveco/Fiat die motor verbeterd, oa andere zuigers, betere luchtinlaat, andere brandstofpomp.

@DESLAGERURRE het enige dat ik weet dat is dat de motor van G210/G240 uit taaier materiaal is gebouwd. Alle G/70 series worden ingeruild met meer dan 10 000 of meer uren, tzijn sterke beren.
fiat350
De G210/240 hebben geperste zuigers waarbij beide compressieveren in de stalen versterking van de zuigers zitten, meestal hebben deze een zwaarder uitgevoerde motorblok, deze hebben een veel grotere zuigerkoeling, P 3000 pomp, de latere versies hebben ook een grotere Garrett GT 37 turbo... Ik heb vandaag een motor van een 8670 terug in elkaar gestoken en kwam het embleem van teksid (gieterij van Fiat blokken etc.) tegen op één van de hoofdlagerkappen, net als ik eens Iveco tegen gekomen ben op de drijfstangen van een Ford 8730.
johndeere6100
Dit verhaal heb ik eerder gehoord bij een G190 1e keer cil.3 (van vin kant) 2e keer nummer 1 en 3e keer weggedaan. Tijdens transport een enorme walm (rookwolk) uit de carterpijp en je wist weer hoe laat het was; een gat in de zuiger :S, wat ik eerder heb meegekregen is dat je die verstuivers op 2? manieren kan monteren 1 is goed de ander niet, nou weet ik niet of dit goed is hoor.
guy
@fiat350

Vind ik leuk!!!!!
jordi 1455
@markwk

Geen omkeerbak?

Titan 190 27+27 versnellingen
G 240 18+9 versnellingen

De same titan roest niet wat het plaatwerk is verzinkt.
Bosch hat vroeger toch een paar SAME's gehad.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland G 240 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!