Folder van een Poclain 1000, bezig met poseren.. Foto is geplaatst door radium45 op 09-12-2011 om 23:08:39, met 23 reacties.

Poclain 1000

radium45
Folder van een Poclain 1000, bezig met poseren.

Reacties

maartendankers
Zoeen had ik vroeger ook in de zandbak 😃
radium45
@maartendankers

ja wij allemaal denk ik 😃
dennis fordson
Nu staan veel van deze kranen tewachten op hun eind in de bossen van amerika
radium45
Kuiken was vroeger de importeur van Poclain, vandaar dat ik deze folders heb.
maartendankers
Jij hebt gewerkt bij Kuiken?
radium45
@maartendankers

Nee maar wij hadden veel spul van Kuiken en kwamen daar geregeld. Er werd verteld dat vroeger, als je verlegen zat om een onderdeel waar haast met was, Dat dhr Kuiken zelf dat met zijn vliegtuigje kwam brengen.
maartendankers
En vervolgens werd er bij dat verhaal ook verteld dat de marges bij kuiken altijd veel te ruim waren? 😃
radium45
@maartendankers

Ik weet wel dat het prijsverschil tussen een Ford Major en een BM 350 100% was. Een nieuwe BM 350 koste 16.000 NLG.
maartendankers
@radium45

Ja dat vliegtuig moet uiteraard ook worden betaalt he.
radium45
Ik, radium45 en SJB533 hebben dit object verplaatst van Tractoren Poclain Onbekend (Poseren) naar Grondverzetters Poclain 1000 (Poseren)
radium45
@maartendankers

dealers bestonden toen niet dus dat scheelde weer 😃
SJB533
Poclain wordt nu geimporteerd door NH zedelgem zeker?
maartendankers
@radium45

Geen dealers, en hoorde je toen iemand klagen over bereikbaarheid? 😃

Jankers zijn het tegenwoordig 😛
radium45
@maartendankers

Nee idd, maar ff naar Emmeloord rijden was toen nog vrij simpel, er was geen hond op de weg en je kon toen nog ''lekker gassen''
radium45
@SJB533

Hydraulics bestaat nog wel maar betwijfel of ze nog kranen bouwen.
SJB533
Poclain hydraulics is er idd nog. Kranenpoot is overgenomen door Tenneco, eerst een tijd Case Poclain, nu enkel Case.
maartendankers
@radium45

Dat veranderd het natuurlijk wel
ford5000
@radium45

Poclain werd later Case-Poclain, en is nu als Case gewoon onderdeel geworden van CNH. Kranen worden in de oude Poclain fabriek niet meer gebouwd.
Case rupskranen komen grotendeels bij Sumitomo uit Japan vandaan. Verder is de grondverzetlijn grotendeels gelijk aan de New Holland lijn.
Die hebben Kobelco overgenomen, dus zie je die nu in NH kleuren en de mobiele NH's komen grotendeels uit de O&K fabriek.
Shovels zijn identiek, en Case dumpers worden gebouwd bij Astra in Italië. Die laatste is echt rommel.
We hebben bij ons zo'n dumper gehad. Bijkans 2 tot 3 x per week een monteur erbij omdat er weer eens wat kapot was.
Man, wat had iedereen genoeg van dat ding.
Nooit een grotere schroothoop op wielen bij elkaar gezien.
radium45
@ford5000

Hoe wet ie dat allemoale?
Tom VB
Vermoedelijk ervaring ?
+1
ford5000
@radium45

Tja, hoe weet ik dat?
laten we het er maar op houden dat ik een bovengemiddelde interesse in dit soort dingen heb.
Naast de historie van Ford trekkers ben ik ook behoorlijk geinteresseerd in de grondverzetgeschiedenis en ouder grondverzetmaterieel.
Ik lees dus nog wel eens wat en hou de ontwikkelingen een beetje in de gaten. 😉
SJB533
Klinkt enigszins bekend, Bert 😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Poclain 1000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!