Poclain 1000
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Poclain 1000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ja wij allemaal denk ik
Nee maar wij hadden veel spul van Kuiken en kwamen daar geregeld. Er werd verteld dat vroeger, als je verlegen zat om een onderdeel waar haast met was, Dat dhr Kuiken zelf dat met zijn vliegtuigje kwam brengen.
Ik weet wel dat het prijsverschil tussen een Ford Major en een BM 350 100% was. Een nieuwe BM 350 koste 16.000 NLG.
Ja dat vliegtuig moet uiteraard ook worden betaalt he.
dealers bestonden toen niet dus dat scheelde weer
Geen dealers, en hoorde je toen iemand klagen over bereikbaarheid?
Jankers zijn het tegenwoordig
Nee idd, maar ff naar Emmeloord rijden was toen nog vrij simpel, er was geen hond op de weg en je kon toen nog ''lekker gassen''
Hydraulics bestaat nog wel maar betwijfel of ze nog kranen bouwen.
Dat veranderd het natuurlijk wel
Poclain werd later Case-Poclain, en is nu als Case gewoon onderdeel geworden van CNH. Kranen worden in de oude Poclain fabriek niet meer gebouwd.
Case rupskranen komen grotendeels bij Sumitomo uit Japan vandaan. Verder is de grondverzetlijn grotendeels gelijk aan de New Holland lijn.
Die hebben Kobelco overgenomen, dus zie je die nu in NH kleuren en de mobiele NH's komen grotendeels uit de O&K fabriek.
Shovels zijn identiek, en Case dumpers worden gebouwd bij Astra in Italië. Die laatste is echt rommel.
We hebben bij ons zo'n dumper gehad. Bijkans 2 tot 3 x per week een monteur erbij omdat er weer eens wat kapot was.
Man, wat had iedereen genoeg van dat ding.
Nooit een grotere schroothoop op wielen bij elkaar gezien.
Hoe wet ie dat allemoale?
Tja, hoe weet ik dat?
laten we het er maar op houden dat ik een bovengemiddelde interesse in dit soort dingen heb.
Naast de historie van Ford trekkers ben ik ook behoorlijk geinteresseerd in de grondverzetgeschiedenis en ouder grondverzetmaterieel.
Ik lees dus nog wel eens wat en hou de ontwikkelingen een beetje in de gaten.