Een David brown in Oliver 500 uitvoering. Foto is geplaatst door RobDeutz104 op 16-12-2011 om 17:48:56, met 48 reacties.

Oliver 500

RobDeutz104
Een David brown in Oliver 500 uitvoering

Reacties

ricardo456
Wat een supergave tractor!
warmerbros
Tegenwoordig doen ze het allemaal same en deutz allemaal hetzelfde ontwerp trekker alleen een ander kleurtje
SJB533
885 zeker? Waren maar 2 typen Oliver uit Meltham Mills, meen ik.
Is wel een mooi ding
a3vandiejen
Zeer netjes
jehan
Je zou er haast oliver lady van maken .. en dan is kijken hoeveel reacties er dan komen
jordi 1455
@warmerbros

of plaatwerk.
bij CNH is ook bijna alles hetzelfde op een serie na.
AGCO, MF en Challenger zijn ook al hetzelfde behalve de Agco GT serie die komt van SAME vandaan.
warmerbros
Kan je nagaan dat oliver toen al zo bezig was z'n tijd vooruit maar ze zijn zeker ook opgeslokt,want waar is oliver in opgesmolten denk jij
SJB533
warmerbros
@SJB533

zegt mij niets wfe
SJB533
@warmerbros

White Farm (of Field :?) Equipment 😉
warmerbros
@SJB533

ok ja white is bekend dat zegt me wel iets alleen in nederland hebben we alleen zitmaaiers van dat merk volgens mij
SJB533
@warmerbros
Liepen bij de RIJP (tegenwoordig bv ERF) ook vroeger. Hier in de buurt lopen nog twee kniktrekkers (Field Boss 4-180) en een gangbare (meen een FB 2-135 mfwa)
radium45
Ik, alfredo en SJB533 hebben dit object verplaatst van Tractoren Oliver onbekend naar Tractoren Oliver 500 (Poseren)
warmerbros
@SJB533

ja idd die grote knikkers die reden vroeger voor de provincie ik heb er nog eentje in het roze gezien van de zwarte cross,maar het is geen alledaagse trekker
ford5000
@SJB533

Je bent warm Sjoerd, maar het is de DB880 in het Olivergroen.
Oliver is opgegaan in White inderdaad, net als MM, Cockshutt, en combinefabrikant Gleaner.
Dit tesamen werd WFE. De RIJP heet een tweetal White 4-150 Field Boss kniktrekkers gehad, de ene is geëindigd als die roze Pink Panther trekker die voor de Zwarte Cross is gebruikt, en de andere moet nog jaren ergens in Drenthe gelopen hebben, weet niet of hij daar nog steeds loopt.
Jammer dat zulke, voor onze maatstaven, zeldzame trekkers zo moeten eindigen als die roze. Die heeft jarenlang bij Jack Krijbolder gestaan volgens mij.
SJB533
@Ford5000
Was die in Drenthe zeker weten geen FB 4-180? Bert? Die is er namelijk nog. In 98 geheel gerestaureerd, staat nu onder stof 😃. Tenminste vermoed dat t die is... Is een ex-Domeinen ding... Gleaner is naar mijn besten weten AC... Heb namelijk uitvoering met DA kleuren gezien 😉
RobDeutz104
In de voorloop van het hele WFE concept zijn er natuurlijk al heel wat meerdere bedrijven samengevoegd
SJB533
Uiteraard Rob. F staat dat voor Field of Farm?
RobDeutz104
Farm
SJB533
Ah, toch wel dus.
RobDeutz104
Best jammer dat dat soort namen allemaal verdwenen zijn
SJB533
Mee eens, toen hadden de mensen nog keuze 😃 kleuren zijn niet eems overgebleven...
RobDeutz104
Ze schoven toen al de kleuren en de namen in een keer aan de kant, en het werd White en grijs.
SJB533
Wel een tijdje weer 4 of 5 kleuren gehad, op ee America series. En de Plainsman had toch ook rood plaatwerk?
RobDeutz104
Ze noemden ze The White American Series, toen had je weer de 4 kleuren, is iets van 2 jaar geweest, toen het White was, toen was het helemaal grijs, toen het WFE werd, toen kregen ze de rode streep over de motorkap heen.
De Plainsman heb je inderdaad met rood plaatwerk gehad.
Er is toen ook nog een tijd geweest, dat er een samenwerking was tussen White en Iseki.
RobDeutz104
Maar de Plainsman was alleen rood in Canada
SJB533
Klopt. In Oost Groningen rijdt ook nog een,WFE Field Boss, dacht een 4-270. Die.heeft t ook.

Alleen rood in CA? Vanwege de Cockshutt achtergrond?

Ja weet t, Iseki bouwde t kleinere spul.
RobDeutz104
Ja vanwege de Cockshutt achtergrond.
ford5000
@SJB533

Jij bedoeld die wat op onderstaande link te vinden is neem ik aan.
Echt een pracht exemplaar is dat.

agrifoto.nl/nieuws/log/…
SJB533
@ford5000

Die ja.
SJB533
@ford5000

Bert, weet je of dat van die 180 klopt?

En wat betreft t verhaal Gleaner ben ik vrij zeker. Agco betekent trouwens ook 'Allis-Gleaner corporation'. Is trouwens ontstaan door een management buy-out van DA.
RobDeutz104
Zeker een mooie ja, met de Caterpillar engine!
ford5000
@SJB533

Ja sorry Sjoerd, Je hebt gelijk.
Ik was al weer een stuk verder in het verhaal waar het inmiddels al AGCO was geworden.
Dat van die 4-150 in Drenthe weet ik niet zeker, maar volgens mij heeft Robert v.d. H, jou ook bekend van FP, mij dat eens verteld.
RobDeutz104
Klopt van het Gleaner verhaal, is al vanaf 1955
SJB533
@RobDeutz104

3208 😉

Bert, weet 2 180's redelijk in de buurt. Robert weet die ook beide te lopen. 2 mogelijkheden: hij heeft zich vergist in t type, of er loopt nog een FB meer in de buurt...
SJB533
Oops, dubbel...
RobDeutz104
Die FB 4-150 was de eerste knikker van White
ford5000
@RobDeutz104

De White 4-270 had een CAT 3306DITA, dus met turbo en intercooler. Die lopen altijd zo mooi en vooral een krachtig diep geluid.
Ik ken ze, zonder intercooler, nog uit een oude CAT 816B vuilcompactor en D6H bulldozers. Als je praat over een woest geluid! Heerlijk!!!! 😃
RobDeutz104
Apart eigenlijk dat de FB 4-150 en 180 een V8 hebben, en de 4-270 heeft een 6 cil turbo
RobDeutz104
Denk dat die ongeblazen V8 van Cat in die lichtere serie, ook wel je bloed harder laat stromen denk ik
SJB533
Zeker wel Rob 😉

Eerste White was de A4T1400/2455. Die is namelijk door White gebouwd en tegelijk uitgebracht in 3 kleuren 😉
RobDeutz104
De A4T1400 is gebouwd door MM, en had ook de MM oilburner, en werd ook gebouwd onder de naam Oliver 2455 en de White Plainsman
RobDeutz104
De A4T1400 is ook gebouwd met een LPG motor
SJB533
En de 1600?
RobDeutz104
De 1600 ook, de FB 4-150 is echt de eertse trekker door White gebouwd toen de namen oliver, Cockshutt en de minneapolis moline naam verdwenen waren
RobDeutz104
Had het verkeerd, de 1400 heb je niet in LPG uitvoering gehad, de 1600 wel
RobDeutz104
De 1400 heb je wel in 2 uitvoeringen gehad, zonder turbo of met turbo

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Oliver 500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!