Foto van de  flens en riemschijf van een  Lamborghini 804 DT. De flens en riemschijf hebben ook als functie om de motor olie te filteren waardoor bij deze motor nooit de oliefilter dient vervangen te worden. In de flens komt de olie binnen en door de centrifugale kracht wordt het vuil tegen de wand gestuwd. De olie gaat vervolgens via een boring in de krukas terug in de motor. Om de vijfduizend uur moet de riemschijf eens gedemonteerd worden om het vuil eruit te halen (en dat was redelijk wat :D). Nu heb ik ook de flens gedemonteerd omdat de krukas afdichting moet vervangen worden.

Lamborghini R804 DT

Foto van de flens en riemschijf van een Lamborghini 804 DT. De flens en riemschijf hebben ook als functie om de motor olie te filteren waardoor bij deze motor nooit de oliefilter dient vervangen te worden. In de flens komt de olie binnen en door de centrifugale kracht wordt het vuil tegen de wand gestuwd. De olie gaat vervolgens via een boring in de krukas terug in de motor. Om de vijfduizend uur moet de riemschijf eens gedemonteerd worden om het vuil eruit te halen (en dat was redelijk wat :D). Nu heb ik ook de flens gedemonteerd omdat de krukas afdichting moet vervangen worden.

Reacties

TomopSame
Ik vraag me af of er nog merken zijn die dit hebben?
ErDee
En of dit filtersysteem zo betrouwbaar is? i.v.m. verstoppen en filterwerking?
Valtra-Fordpower
Ik, Valtra-Fordpower en selten hebben dit object verplaatst van Tractoren Lamborghini 804 DT (Poseren) naar Tractoren Lamborghini R804 DT (Poseren)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Lamborghini R804 DT ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!