Foto van een Deutz-Fahr Agrotron M 610, bezig met gras inkuilen. band kwijt, kut systeem. Foto is geplaatst door sloot op 15-01-2012 om 20:13:09, met 23 reacties.

Deutz-Fahr Agrotron M 610

sloot
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron M 610, bezig met gras inkuilen. band kwijt, kut systeem

Reacties

fendt926power
Oeps..... 😛
coenvaltra
Wat is het systeem dan?
sloot

met 1 haak in het hart van de velg, die de velg in de ring drukt, er zit schroefdraad op die haak zodat je hem er goed strak tegen kunt zetten. normaal als je vooruit rijd en hij slipt dan dan trekt die zichzelf nog vaster alleen met aanrijden rij je ook achteruit en wil die nog wel eens slippen en dan loopt dat zaakje los en is het wachten tot die er af flikkert
chiel-fendt 936
Au m,n nek 😄 eerst ff foto draaien is wat makkelijker
casejxu
Systeem Molcon met 5 haken in blijft het mooist.. en werkt heel makkelijk als je der zo'n ring in heb zitten..
sloot
Vind je
zetor4ever
@sloot

je moet er gewoon een blokie hout onder leggen, doen wij ook en dat werkt prima
SJB533
Systeem GS is een prachtsysteem! Tip: haal een hoekje uit de bus en las een blokje in de trekkervelg, dan draait hij niet meer! 😉
CoenNijenhuis
@SJB533
Dan moet je wel altijd de velg op dezelfde plaats aankoppelen?
SJB533
@CoenNijenhuis

Haal je een paar extra hoeken er uit... Is wel een klein nadeel, maar dan weet je zeker dat hij niet losdraait. Als hij dan loskomt ligt de oorzaak ergens anders
CoenNijenhuis
@SJB533 Zou kunnen maar dan haal je volgens mij de sterkte uit de ring.., zo'n grote band is t makkelijkste met GS en haken of Molcon met een ring.
SJB533
@CoenNijenhuis

Das waar, is vast wel een andere optie voor om m te blokkeren..
sloot
Denk dat dat hoek en blokjes verhaal ook niet echt de van het is.
opzich is dat oude systeem wel goed alleen moet die ring beter pas gemaakt worden zodat we het dubbellucht niet met de voorlader eraf hoeven te halen
radium45
Er zijn altijd nog van die volksstammen die het verekken een blok in de velg te lassen, elk maisseizoen zie je ze weer staan op het land met 1 dubbellucht. En waarom loopt er altijd maar 1 wiel los? Vraagje voor de technische mensen onder ons.
CoenNijenhuis
@radium45 Dat zal wel met de droad te maken hebben, de één draait vooruit en de andere achteruit of is dat t ekort deur de bocht.. 😛
radium45
sloot
Bij ons zijn de haken per kant een heeft gewone draad en de andere linkse draad.
dx11
@radium45

Waarom denk je dat er op een van je 2 trappers van je kroegenfiets linkse draad zit?
JD 6430 The Best
Wij hebben ook blokjes in de velg en de buurman niet! Hij heeft elk jaar de dubbellucht eraf en wij nog nooit in al die jaren dat wij dat systeem hebben 😉
newholland6640
Je moet altijd ff 10 meter rijden, dan weer aandraaien. als je hem er klein beetje scheef aanzet. gaatie zo goed als je ff stukje rijd. moet je dan alleen nog wel ff aandraaien.
Valtraboerties
@newholland6640

dit is een ander systeem volgens mij, met Molcon moet je dat doen. maar ik weet niet of dat met dit systeem kan.
sloot
Doen wij ook ff rondje rijden en dan weer aandraaien alleen dit was gewoon midden op de dag je hoeft maar iets achteruit te slippen en dan heeft het niet veel meer nodig

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron M 610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!