Foto van een Beco Haakarm, bezig met poseren.Opendeurdag BLUM Machinery 2012. Foto is geplaatst door StijnTheDeereDriver op 23-01-2012 om 21:32:29, met 34 reacties.

Beco Haakarm

Foto van een Beco Haakarm, bezig met poseren.
Opendeurdag BLUM Machinery 2012

Reacties

JJ
Prachtig spul!
@JJ vanaf het midden van de foto naar rechts toe wel 😃
fendtje stond op standje 4 zag ik, zen bandjes ware raar aan het afslijten, zal zeker geen 6000uur halen ..
JJ
@StijnTheDeereDriver Wat bedoel je met standje 4? Op de joystick of wat? 6000uur is ook veel voor een transport tractor.
dannyd
JJ.
Hij bedoelt dat de banden geen 6000 uur meegaan als ik het goed begrijp.
En waarom is 6000 uur veel voor een transport tractor.
Die transport tractors hebben toch niks te lijden op de weg.
Net of de fendts bij jullie zoveel landwerk doen.
Ik vermoed dat die ook meer op de weg transport uitvoeren dan wat anders
@JJ jup op de pook 😃 zotjes 😛 met vredestein geraak je zo aan 6000uur
Fendttrisixfan
@StijnTheDeereDriver

Quote:
fendtje stond op standje 4 zag ik

hier bijna altijd...
fendt-412
Trelleborg is niet alles inderdaad, op het werk ook een setje die de 4000uur net gaat halen. Terwijl andere trelleborgs de 5500uur wel halen, de oudere types. Zal hem wel in het rubber zitten. Vredesteins gaan wel veel langer mee, alleen is in het land niet alles, verplaatsen meer grond dan dat je vooruit komt.
ford8630power
Inderdaad, deze doen het in de modder wel het best.
@Fendttrisixfan lekker stoer doen toch... of eerder lomp? laat het rubber maar op de baan plakken
fendt-412
Ben ook wel wijs met de nieuwe michelins, axiobib. Soepel als een michelin, met toch wat vredesteinachtige nokken voor op de weg. Kan niet veel over de stijtage zeggen, waren nog zo goed als nieuw, maar kon de pk's aardig aan de grond krijgen.
dannyd
Op onze spuiten gaan de Michelin banden maar 2 seizoenen mee.
Dat is dan ongeveer 2000 tot 2200uur
JJ
@StijnTheDeereDriver Bij ons staat die ook altijd op standje 4. Maar wij rijden op TMS en hebben maximaal toeren op 1800. scheelt enorm.
fendt fan
JJ alleen op tms of tms én voetpedaal?
@StijnTheDeereDriver wat is er nu stoer of lomp om dat ding op standje 4 te hebben staan, snap de grap (of wat het dan ook wel is)niet
fendt fan
@JJ hoezo scheelt het in banden als je de trekker op tms hebt staan? scheelt misschien een beetje brandstof, en dat is volgens mij ook niet veel t.o.v. gewoon zelf toeren bepalen, beetje de sport om zo zuinig te rijden ZONDER tms.
@fendt fan standje 4 en voetpedaal is toch gek, zo hard optrekken, je banden slijten toch hard, + dieselverbruik... of zie ik dat verkeerd?
fendt fan
Licht eraan hoe je rijdt, standje 4 wil zeggen dat die snel versneld, dus bijvoorbeeld een tikje naar voren 2 kmh en in veld zit je die wat lager zodat je wat nauwkeuriger kunt versnellen en vertragen. wil niet zeggen dat je veel brandstof verbruikt op standje 4. ligt veel aan toeren. wil ook niet zeggen dat je met voetpedaal altijd snel bent, kun je wel zijn
Fendttrisixfan
@StijnTheDeereDriver
met beleid gaat het heel mooi in z'n 4, natuurlijk moet je niet volgas knallen en pook vooruit duwen, dan brand je de banden eronderheen...
hermanjohndeere
Op vorige stage reden we op de weg ook altijd in vier, en dat ging echt niet lomp hard 😉 die 4 staat ook niet voor optreksnelheid, maar de grote van de stapjes die je maakt als je de pook naar voren doet.
ford8630power
@hermanjohndeere

Dat is niet zo, als hij lager staat trekt hij veel minder snel op. Trouwens, ze staan nu altijd in de 3, schijnt beter te zijn voor de bak bij veel transport.
fendt-412
@hermanjohndeere

maar als je die pook naar voren blijft drukken, of op de cruisecontrol gooit en wat toeren maakt wil zon 300pk trekker echt wel vooruit 😛

Hele tijd tikken met de pook is ook niet bepaald bevordelijk voor de bak. Het beste is op de cruisecontrol geleidelijk optrekken in zijn 3, ipv in zn 4 telkens iets afgesmoort worden en weer op moeten toeren. Zeker bij een flinke lading. Moet je voor de grap eens gaan kijken in het menu wat je druk in de vario is, gaat dan veel erger op en neer. En die onnodige hoge oliedruk en onkundigheid is vaak funest voor de vario.
De optreksnelheid heeft er dan nog niet mee te maken, maar de pompen willen wel zo snel mogelijk 2km/u omhoog, dat kun je goed horen aan de motor en gaat bijregelen. Komt wat schokkerig en hikkerig over. Op het schermpje zie je dat de oliedruk aardig wat hoger is dan wanneer je rustig optrekt. Dus minder slijtage in de bak.

Zelfde als met wegrijden, moet je altijd met weinig toeren doen, zeker als je in groep 2 staat. Kunt anders de nokken wel dubbel vouwen met zon carrier en 300pk. Moet je dan ook eens op dat schermpje kijken, zit wel 100bar verschil tussen groep 1 en 2. tussen stand 3 en 4 weet ik zo niet, bevordelijk is het iig niet.
maartendankers
Toch weer heerlijk simpel zon John Deere IVT. 😄
JJ96
@fendt-412
Baar uit U krijgt ook Michelin Axiobibs onder z'n nieuwe 820 als ik het goed heb, is ja verschrikkelijk wat een nieuw setje van die banden kost.. 😛
hermanjohndeere
@ford8630power

ja oke, heb je gelijk aan, is ook al weer even geleden hé 😃

@fendt-412

dat wil ik graag geloven dat het slechter is voor de bak 😉 en met veel pk's gaat het natuurlijk ook wat harder allemaal, als met 160pk waar ik toendertijd vaak mee reed.
Harm NL
@JJ

Quote:
@StijnTheDeereDriver Wat bedoel je met standje 4? Op de joystick of wat? 6000uur is ook veel voor een transport tractor.

Je zeg nu zelf dat het veel is waarom kopen jullie bij lauran dan 2 fendts met beide ongeveer(weet niet precies) 9500 uur op de teller?
dannyd
Ja Harm dat is een goeie vraag.
Dat wil ik dan ook wel is weten
Harm NL
@dannyd

ben bang dat we er niet echt een antwoord op gaan krijgen.
fendt fan
@harmnl goed lezen ze hebben het daar over de BANDEN niet over de trekker zelf
''zen bandjes ware raar aan het afslijten, zal zeker geen 6000uur halen ..

''
Harm NL
@fendt fan

Nee beter typen. Er staat "6000uur is ook veel voor een transport tractor." er staat niks over de banden van een transport trekker.
fendt fan
Het gaat in ieder geval erover dat 6000 uur veel is voor de banden van een transporttrekker staat er misschien wat verwarrend geschreven
Harm NL
Kijk en dan veranderd het zaakje inderdaad!
JJ
Was even een dagje afwezig haha.
6000 uur is veel voor banden, helemaal van een transport tractor. Erg uitzonderlijk zelfs.

TMS op het voetpedaal bedoel ik (was niet erg duidelijk.)
Hiermee kun je brandstof besparen. Ligt er aan wat ik moet doen als welke stand ik rijd. Met ploegen bijvoorbeeld altijd op TMS op de pook.

De Fendt`s die mijn baas gekocht hebben 8500uur en 10250. Hebben beide nog de eerste vario. We weten dat deze een keer kapot zullen gaan. Helemaal omdat wij "zwaar" transportwerk doen.
Voor Fendt 924 #1 zijn 4 nieuwe banden gekocht waarvan de voorbanden er al opzitten. Zijn benieuwd hoelang ze volhouden.
Harm NL
Kijk daar wordt ik wat wijzer uit!
fendt fan
JJ het is wel vaak zo als je bij TMS en dan op de cruise zet, bijvoorbeeld op 12 dan valt die iets terug en dan duurt het wat lang dat die weer begint te trekken, als je dan 'handmatig' rijdt (zonder tms) geef je ff wat xtra toeren zodat die niet terug valt paar keer gezien dat ze dan net wat langzaam zijn.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Beco Haakarm en hebben de trefwoorden haakarm en black beauty geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!