Beco Haakarm
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Beco Haakarm en hebben de trefwoorden haakarm en black beauty geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Opendeurdag BLUM Machinery 2012
Laatste
Reacties
fendtje stond op standje 4 zag ik, zen bandjes ware raar aan het afslijten, zal zeker geen 6000uur halen ..
Hij bedoelt dat de banden geen 6000 uur meegaan als ik het goed begrijp.
En waarom is 6000 uur veel voor een transport tractor.
Die transport tractors hebben toch niks te lijden op de weg.
Net of de fendts bij jullie zoveel landwerk doen.
Ik vermoed dat die ook meer op de weg transport uitvoeren dan wat anders
hier bijna altijd...
Dat is dan ongeveer 2000 tot 2200uur
@StijnTheDeereDriver wat is er nu stoer of lomp om dat ding op standje 4 te hebben staan, snap de grap (of wat het dan ook wel is)niet
met beleid gaat het heel mooi in z'n 4, natuurlijk moet je niet volgas knallen en pook vooruit duwen, dan brand je de banden eronderheen...
Dat is niet zo, als hij lager staat trekt hij veel minder snel op. Trouwens, ze staan nu altijd in de 3, schijnt beter te zijn voor de bak bij veel transport.
maar als je die pook naar voren blijft drukken, of op de cruisecontrol gooit en wat toeren maakt wil zon 300pk trekker echt wel vooruit
Hele tijd tikken met de pook is ook niet bepaald bevordelijk voor de bak. Het beste is op de cruisecontrol geleidelijk optrekken in zijn 3, ipv in zn 4 telkens iets afgesmoort worden en weer op moeten toeren. Zeker bij een flinke lading. Moet je voor de grap eens gaan kijken in het menu wat je druk in de vario is, gaat dan veel erger op en neer. En die onnodige hoge oliedruk en onkundigheid is vaak funest voor de vario.
De optreksnelheid heeft er dan nog niet mee te maken, maar de pompen willen wel zo snel mogelijk 2km/u omhoog, dat kun je goed horen aan de motor en gaat bijregelen. Komt wat schokkerig en hikkerig over. Op het schermpje zie je dat de oliedruk aardig wat hoger is dan wanneer je rustig optrekt. Dus minder slijtage in de bak.
Zelfde als met wegrijden, moet je altijd met weinig toeren doen, zeker als je in groep 2 staat. Kunt anders de nokken wel dubbel vouwen met zon carrier en 300pk. Moet je dan ook eens op dat schermpje kijken, zit wel 100bar verschil tussen groep 1 en 2. tussen stand 3 en 4 weet ik zo niet, bevordelijk is het iig niet.
Baar uit U krijgt ook Michelin Axiobibs onder z'n nieuwe 820 als ik het goed heb, is ja verschrikkelijk wat een nieuw setje van die banden kost..
ja oke, heb je gelijk aan, is ook al weer even geleden hé
@fendt-412
dat wil ik graag geloven dat het slechter is voor de bak en met veel pk's gaat het natuurlijk ook wat harder allemaal, als met 160pk waar ik toendertijd vaak mee reed.
Je zeg nu zelf dat het veel is waarom kopen jullie bij lauran dan 2 fendts met beide ongeveer(weet niet precies) 9500 uur op de teller?
Dat wil ik dan ook wel is weten
ben bang dat we er niet echt een antwoord op gaan krijgen.
''zen bandjes ware raar aan het afslijten, zal zeker geen 6000uur halen ..
''
Nee beter typen. Er staat "6000uur is ook veel voor een transport tractor." er staat niks over de banden van een transport trekker.
6000 uur is veel voor banden, helemaal van een transport tractor. Erg uitzonderlijk zelfs.
TMS op het voetpedaal bedoel ik (was niet erg duidelijk.)
Hiermee kun je brandstof besparen. Ligt er aan wat ik moet doen als welke stand ik rijd. Met ploegen bijvoorbeeld altijd op TMS op de pook.
De Fendt`s die mijn baas gekocht hebben 8500uur en 10250. Hebben beide nog de eerste vario. We weten dat deze een keer kapot zullen gaan. Helemaal omdat wij "zwaar" transportwerk doen.
Voor Fendt 924 #1 zijn 4 nieuwe banden gekocht waarvan de voorbanden er al opzitten. Zijn benieuwd hoelang ze volhouden.