Foto van een Onderdelen Turbo, bezig met trekkertrekken.de garrett turbo die op men ford 8200 moet komen te liggen.

Onderdelen Turbo

boerekebart
Foto van een Onderdelen Turbo, bezig met trekkertrekken.
de garrett turbo die op men ford 8200 moet komen te liggen.

Reacties

valmet6400power
Onwijs!
boerekebart
@valmet6400power
lang niet wies!! 😃
valmet6400power
@boerekebart

Is die achterkant van dat blad nou open?
boerekebart
@valmet6400power
hoe bedoel je, wat is er open?
valmet6400power
@boerekebart

Dat rotorblad?
Jahn
Heb je hem gespoten? dat blijft er niet lang op, dat wordt echt heet.
boerekebart
Ja, hier moet de uitlaat er is een opening in van 6cm. maar er komt een buis van ong 8cm op. dus die word dan gewoon over die rand gelast. dus geen probleem. daar heb ik niet direkt een dekseltje voor nodig.
ford5000
@boerekebart
Ik denk dat hij de achterflens aan de inlaatkant bedoeld.
Hij denkt dat die ribben schoepen zijn. 😉
boerekebart
@Jahn
jah, weet ik. het was met 600°C verf. ik weet dat dit niet genoeg is voor de uitlaat. maar het inlaatgedeelte zou er toch mooi zilver mee moeten blijven. ik had em gwn even doorgespoten voor een mooi doorlopend effect later 😉
ford5000
@valmet6400power Dat is niet open. 😉
radium45
ford5000
@boerekebart Nieuw of gebruikt Bart?
boerekebart
@ford5000
ahzo, nee dat is gewoon de flens voor de inlaatlucht
radium45
Ik ben ook altijd een groot voorstander van windenergie
boerekebart
@ford5000
dit is een gebruikte, maar nog in zeer goede staat
Jahn
@boerekebart

de uitlaatgas temperatuur van een beetje opgevoerde motor kan wel oplopen tot 1000 tot 1100 graden.
dus denk niet dat de verf op het uitlaathuis blijft zitten 😛
ford5000
@radium45
Is maar goed dat de wind niet verkeerd staat dan 😃
boerekebart
@Jahn
ja, ze hebben me in 'tscholeke geleerd dat de uitlaatlucht warmer dan 800graden kon komen dus ik dacht als ik de pomp goed open zet komt er wel zeker 1000 graden op te zitten. maar ik liet me ook vertellen dat de inlaat niet warmer wordt 200 graden. en ik zet er ook nog eens een intercooler op, dus dat scheelt ook heel wat
Jahn
Inlaat kan ook wel tot 300 oplopen ofzo.
maar dat blijft idd wel zitten! met intercooler helemaal!
maar gauw erop die turbo ofniet? 😄 😃
radium45
@ford5000

Hier hadden wij vandaag een hoge wind, want de bomen gingen bovenaan meer heen en weer als onderaan.
ford5000
@boerekebart Waar komt die intercooler te zitten dan?
valmet6400power
@ford5000

Aaaaa nu zie ik et! Beetje onduidelijk op me mobiel, maar dat bedoelde ik dus 😉
ford5000
@radium45 Goh, bie oe ok a??????? 😃

Bun ok vuurstoander van weendenergie heur. Bin dan ok gek op boon'n en siepel'n. 😃
boerekebart
@Jahn turbo komt er binnen 2 weekjes op te ziiten. volgende week heb ik examens voor school. en daarna de intercooler en turbo monteren en afstellen. en daarna nog wat meer klaarzetten voor de trekkertrek. want 15 april kom ik naar schijf! 😃
Jahn
Dan zien we een filmpje tegemoet 😉
boerekebart
@ford5000
de intercooler komt normaal te zitten voor de oliekoeler. daar is nog het enigste beetje plek om er een te zetten. het zal niet zo'n hele grote intercooler worden. maar het zal toch wel zn functie geven 😉
boerekebart
@Jahn
ja, hopelijk. ik moet er ook nog een maken van de 1e startup. ik hoop het woensdag te doen als ik dan men nieuw pakkingkje voor de waterpomp binnenkrijg. dan zou alles moeten kloppen en dan kan ik hem eindelijk na 4 maanden starten
ford5000
@boerekebart
Wordt een lange weg dan.
Kun je wel een beetje fatsoenlijk van de intercooler naar de turbo komen zonder al te veel scherpe bochten, en dus weerstand in je luchtleiding?
boerekebart
@ford5000
ik hoop het, en anders zou ik hem mss nog kunnen monteren achter de radiator, onder de ventilator. en ik werk hiervoor met luchtslangen en niet met leidingen, dus mss komt dat ook weer goed. weet je een andere mogelijke plaats mss om hem op te bouwen?
Jahn
Kun je hem er ook niet onderhangen? bij je vooras oid?
boerekebart
@Jahn
hoe zou ik dat dn moeten doen. dat gaat echt niet opvallen dat er buizen of slangen naar onder de trekker komen. ik zou em zo onzichtbaar mogelijk willen plaatsen
Jahn
Ja dan wordt dat em niet.
ford5000
Nee, eigenlijk niet. Bij de TW30, 35, en 8830 zit hij op de plek waar jij je tank hebt liggen, dus dat gaat lastig worden.
Ik snap ook wel dat je met slangen werkt, en dat bedoelde ik ook eigenlijk, maar lijkt me dat je door de lange weg die je af moet leggen enigzins verlies zou krijgen door de extra weerstand die de lengte van de slang met zich meebrengt.
Ik denk niet dat je eraan ontkomt om hem helemaal weg te kunnen werken. Bovendien moet je met de slang naar de turbo ook nog uit de buurt blijven van het uitlaatgedeelte vanwege de temperatuur.
Over de tank heen kan bv. ook niet. Daar heb je de ruimte niet voor, dus zul je waarschijnlijk toch aan de linkerkant langs het blok moeten. Onder de kap zit aan die kant je uitlaat in de weg, en zou je er te dicht langs moeten.
boerekebart
Ja, dat wel. maar ik zal nog moeten zien waar ik hem kan monteren. het liefst zo met een weinig mogelijke afstand, dus net tussen de motor en de radiotor, hoewel ik daar niet zoveel plaats ga hebben dankzij de v-riemen en de ventilator
boerekebart
@Jahn
ik zou het kunnen doen met 2 slangen door het grote gat te steken bij de voorasblok, maar ik wil ook zo'n min mogelijke afstand creeren omwille vn de weerstand in de buizen, zoals ford 5000 ook al zei 😉
Jahn
Normaal wordt een intercooler altijd helemaal vooraan geplaatst, dus nog voor de radiateur
boerekebart
@Jahn
ja ik ga hem daar proberen te monteren in de 1e plaats, dus dat moet goedkomen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Onderdelen Turbo ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!