Mengele SH30H
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mengele SH30H ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
En nog een nieuw speelgoedje!
Laatste
Reacties
Nu nog een tussenkoeler voor de 1600 zeker? Ff 20 pk meer eruit halen, lijkt me meer noodzaak, dan luxe...
Dan zie ik meer heil in de andere koeler die de 1800 wel heeft, en dat is die van de aftakasbak, wat op den duur het zwakke punt blijkt.
De bek is vooral bedoeld voor meer ruimte bij het kanten losmaken, en meer afstand tot de sloot. Voor de capaciteit hoef je het niet te doen. Ook is deze bek eenvoudiger van opbouw, en voor meer hectares levensduur gebouwd (tandwielkasten i.p.v. losse tandwielen bijvoorbeeld.
Aha, dan valt t dus erg mee! Maar de 1600 moet er wel 1/3 harder voor werken neem ik aan
Die Mercedes is toch niet voor de show? Wel een leuke bijkomstigheid, maar dan mooi laten werken, lijkt mij Heeft zo'n ding LS?
Heeft wel lastafhankelijke snelheidsregeling, zeer bruikbaar bij het hakselen.
Ding is ook voor de show, maar voor z'n diesel moet hij gewoon aan het werk. Heb ondertussen ook al een aantal aftakasstompen op voorraad....
Probleem blijkt in de praktijk, dat als het toerental te ver afneemt, je de pijp weer leeg mag plukken. Dat moet je zien te voorkomen.
Dat probleem kan ik mij indenken. Hij moet genoeg blaassnelheid houden.
Lastafhankelijke snelheidsregeling? Lamellenpakketjes a la IH Agriomatic? Ik bedoelde idd Lastschaltung
Jawel, als hij het zwaar krijgt, zakt hij in toeren, en neemt de rijsnelheid automatisch af. Ik vraag me nog af hoe ze het bij Mercedes voor elkaar hebben gekregen!
Zonder gekheid, je kunt merken dat je iets minder invoer krijgt, en hij een zwaarder gewas er dan net doorheen trekt, omdat de rijsnelheid iets lager is. Als je bijvoorbeeld een vario automatisch zou laten regelen, dan regelt hij net 2 tot 3 seconden te laat, omdat de mais er zo lang over doet om gesneden en ingevoerd te worden. Ik denk dat hij dan ontzettend gaat naregelen, met nog grotere pieken en dalen in de ingevoerde massa.
Klinkt alsof ik s mee moet
Gisteravond is er nog een mooie term voor in gebruik genomen: "Ideenschmiede Krombacher"
Ter ere van een plastic kiste met bruine flesje met goudgele inhoud?
Ooit gedacht, om zon ding s los te trekken? Al is t alleen maar dmv een wplhandboek (Je bent niet zoooooo gek :P)
Mja bedoelde met lostrekken meer zon grote Mercedes
Daarom dat wplhandboek Kun je aardig uit wijs worden, zonder ook maar een sleutel in de hand te hebben gehad
Maar nou weet ik nog steeds niet waarom ik hem los zou halen?
Dat loshalen moet je niet te letterlijk nemen Wat ik bedoel:
In zo'n handboek zal beschreven staan, hoe zo'n bak, of zelfs het hele systeem, in elkaar zit. Daaruit zou je toch moeten kunnen afleiden, wat er gebeurd?
benno, ik ben jaloers je weet toevallig niet nog een zo'n werkende bek te liggen
trouwens je mag deze bek demonstreren bij ons. kunnen we gelijk eens kijken of die mercedes onderdoet voor echt duitse kwaliteit
Als het helemaal niet wil kunnen we ook een dikke MB V8 in de fronthef hangen, en een as onder de trekker doorleggen. Ik zou niet de eerste zijn die het doet, heb er al eens foto's van gezien.
Je bedoelt i.v.m. de lastafhankelijke rijsnelheidsregeling?
Denk er nog maar eens over na....
Je bedoelt?
Ik bedoel!
Citaat van mezelf: "Jawel, als hij het zwaar krijgt, zakt hij in toeren, en neemt de rijsnelheid automatisch af."
Hoooow, woch s ef'n, ik geleuf dat ik noe duurheb
Nee, dag was al te lange
Maar die oplossing hej al ja
Joa, denk t ook...