Foto van een Mengele SH30H, bezig met poseren.En nog een nieuw speelgoedje!. Foto is geplaatst door Joop3 op 17-03-2012 om 23:33:48, met 32 reacties.

Mengele SH30H

45 foto's van @Joop3

Joop3
Foto van een Mengele SH30H, bezig met poseren.
En nog een nieuw speelgoedje!

Reacties

SJB533
@Joop3
Nu nog een tussenkoeler voor de 1600 zeker? Ff 20 pk meer eruit halen, lijkt me meer noodzaak, dan luxe...
Gerrit GBo
@Joop3 Erg mooi speelgoed !!
Joop3
@SJB533 Néé! Dit blijft een 1600... Die wordt ooit nog zeldzamer dan de 1800, en die extra 20 (24 officieel, maar dat terzijde) haal ik ook wel zonder intercooler, als hij het al niet heeft. Deze is niks lui.
Dan zie ik meer heil in de andere koeler die de 1800 wel heeft, en dat is die van de aftakasbak, wat op den duur het zwakke punt blijkt.

De bek is vooral bedoeld voor meer ruimte bij het kanten losmaken, en meer afstand tot de sloot. Voor de capaciteit hoef je het niet te doen. Ook is deze bek eenvoudiger van opbouw, en voor meer hectares levensduur gebouwd (tandwielkasten i.p.v. losse tandwielen bijvoorbeeld.
SJB533
@Joop3
Aha, dan valt t dus erg mee! Maar de 1600 moet er wel 1/3 harder voor werken neem ik aan 😉
Joop3
@SJB533 Of 33% langzamer rijden, of 33% grover hakselen, of 33% minder toeren op het hakselrad... Er zijn enkele trucjes om het geheel draaiende te houden.
SJB533
@Joop3
Die Mercedes is toch niet voor de show? Wel een leuke bijkomstigheid, maar dan mooi laten werken, lijkt mij 😄 Heeft zo'n ding LS?
Joop3
@SJB533 LS? Bedoel je lastschalt of loadsense? (In beide gevallen is het antwoord nee, dus doet er eigenlijk niet toe.)
Heeft wel lastafhankelijke snelheidsregeling, zeer bruikbaar bij het hakselen.

Ding is ook voor de show, maar voor z'n diesel moet hij gewoon aan het werk. Heb ondertussen ook al een aantal aftakasstompen op voorraad....
Probleem blijkt in de praktijk, dat als het toerental te ver afneemt, je de pijp weer leeg mag plukken. Dat moet je zien te voorkomen.
SJB533
@Joop3
Dat probleem kan ik mij indenken. Hij moet genoeg blaassnelheid houden.

Lastafhankelijke snelheidsregeling? Lamellenpakketjes a la IH Agriomatic? Ik bedoelde idd Lastschaltung 😉
Joop3
Quote @SJB533:
Lastafhankelijke snelheidsregeling?

Jawel, als hij het zwaar krijgt, zakt hij in toeren, en neemt de rijsnelheid automatisch af. Ik vraag me nog af hoe ze het bij Mercedes voor elkaar hebben gekregen! 😃

Zonder gekheid, je kunt merken dat je iets minder invoer krijgt, en hij een zwaarder gewas er dan net doorheen trekt, omdat de rijsnelheid iets lager is. Als je bijvoorbeeld een vario automatisch zou laten regelen, dan regelt hij net 2 tot 3 seconden te laat, omdat de mais er zo lang over doet om gesneden en ingevoerd te worden. Ik denk dat hij dan ontzettend gaat naregelen, met nog grotere pieken en dalen in de ingevoerde massa.
SJB533
@Joop3
Klinkt alsof ik s mee moet 😃
Joop3
@SJB533 Je wilt niet weten welke theorieën er 's avonds na het hakselen ontstaan....
Gisteravond is er nog een mooie term voor in gebruik genomen: "Ideenschmiede Krombacher" 😃
SJB533
@Joop3
Ter ere van een plastic kiste met bruine flesje met goudgele inhoud? 😃

Ooit gedacht, om zon ding s los te trekken? Al is t alleen maar dmv een wplhandboek 😉 (Je bent niet zoooooo gek :P)
Joop3
@SJB533 Zo'n flesje lostrekken met hulp van een werkplaatshandboek? Daar redden we ons zo wel mee....
SJB533
@Joop3

Mja bedoelde met lostrekken meer zon grote Mercedes 😉
Joop3
@SJB533 Woarumme? Als het werkt, netjes dicht laten zitten. Ben al een goed jaar bezig met onderdelen verzamelen voor de 1600. Ooit moet hij nog eens een heel eind uit elkaar. Maar eerst moet de Fendt van @Allrad klaar, dan hebben we Ersatz als hakseltrekker bij noodgevallen. Dus de eerste 9 jaar moet hij zo maar verder rijden...
SJB533
@Joop3
Daarom dat wplhandboek 😉 Kun je aardig uit wijs worden, zonder ook maar een sleutel in de hand te hebben gehad 😄
Joop3
@SJB533 Dacht je echt dat ik zulke literatuur niet op het schap had staan?
Maar nou weet ik nog steeds niet waarom ik hem los zou halen?
SJB533
@Joop3
Dat loshalen moet je niet te letterlijk nemen 😉 Wat ik bedoel:

In zo'n handboek zal beschreven staan, hoe zo'n bak, of zelfs het hele systeem, in elkaar zit. Daaruit zou je toch moeten kunnen afleiden, wat er gebeurd?
fordmajor
Je zou toch zeggen dat dit een copie is van een claas 80 sf / 600 serie!! nu nog een keer een compleete 80 SF 😃 dan heb je vermogen genoeg 😃
sebas deutz150
@Joop3

benno, ik ben jaloers je weet toevallig niet nog een zo'n werkende bek te liggen 😃
trouwens je mag deze bek demonstreren bij ons. kunnen we gelijk eens kijken of die mercedes onderdoet voor echt duitse kwaliteit 😃
Joop3
@fordmajor Ik meende in eerste instantie ook dat dit een Claas bek was. De zesrijers waren toentertijd allemaal van Claas, vanwege patenten op het opklapsysteem.
Als het helemaal niet wil kunnen we ook een dikke MB V8 in de fronthef hangen, en een as onder de trekker doorleggen. Ik zou niet de eerste zijn die het doet, heb er al eens foto's van gezien.
Joop3
Quote @SJB533:
Daaruit zou je toch moeten kunnen afleiden, wat er gebeurd?

Je bedoelt i.v.m. de lastafhankelijke rijsnelheidsregeling? 😃
Denk er nog maar eens over na....
Joop3
@sebas deutz150 Rond die tijd heb ik geen tijd voor een demonstratie. Bovendien hangt hij er nog niet voor, er moet nog het een en ander aangepast worden.
SJB533
@Joop3
Je bedoelt?
Joop3
Quote @SJB533:
Lastafhankelijke snelheidsregeling? Lamellenpakketjes a la IH Agriomatic? Ik bedoelde idd Lastschaltung

Ik bedoel!

Citaat van mezelf: "Jawel, als hij het zwaar krijgt, zakt hij in toeren, en neemt de rijsnelheid automatisch af."
SJB533
@Joop3
Hoooow, woch s ef'n, ik geleuf dat ik noe duurheb 😃
SJB533
Was vannacht nogal laat he 😃 Afsmoorn steet nig int wplhandbook...
Joop3
@SJB533 Hèhè. I'j komt zekers uut Drenthe? 😃
SJB533
@Joop3
Nee, dag was al te lange 😃

Maar die oplossing hej al ja 😃
Joop3
@SJB533 Volgens mij loop ik een glansrijke carrière als vertegenwoordiger mis. Als je verhaal maar goed is...
SJB533
@Joop3
Joa, denk t ook...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mengele SH30H ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!