Foto van een Krone turbo 3500. Dagje sleutelen om hem er uit te krijgen, dagje on-tour om onderdelen te halen.Hopen dat hij ende van de week wel probleemloos draait! Al draaide hij al wel monsterachti

Krone turbo 500

dx11
Foto van een Krone turbo 3500. Dagje sleutelen om hem er uit te krijgen, dagje on-tour om onderdelen te halen.

Hopen dat hij ende van de week wel probleemloos draait! Al draaide hij al wel monsterachtig begin van de week voor ie stuk ging

Reacties

frank_mf
Gewoon een taarup kopen en die 160 iets terugregelen 😃
NH-Ford
Wat is gebeurd?
snap nog echt niet dat je zoveel tijd in zo'n oudje wil steken..
dx11
@frank_mf Ik wil wel. Dacht zelf eigenlijk aan een rapide 8400 😃

@NH-Ford Ik had hem weer super aan het draaien. helaas zat er een breuk in de ophanging van de rotor. Agja zit wel veel tijd in ja. Als je zelf wil kuilen moet je er wat voorover hebben. Pa wil niet meer investeren, dan komt de loonwerker. Daarnaast heeft het behalve veel tijd niet veel gekost.
NH-Ford
Tja, maar tijd kost ook geld....
bedoel, zijn genoeg andere, goedkope wagens die beter, groter en betrouwbaarder zijn en niet duur...

maar daz dan weer goed balen! lijkt me ook nog niet zo 123 simpel te lassen?
dx11
@NH-Ford Deze leek ook goed. Altijd moeilijk met 'oude rommel'

Deze is straks zeker weten 100% goed. Nee, gietijzer begin ik niet aan te lassen. Even naar Staphorst en voor een paar 10tjes heb je een knappe gebruikte.
NH-Ford
Mussche?
die hebben zat liggen jah, ben je hier bijna om de hoek 😉
dx11
Quote @NH-Ford:
mussche?

In een keer goed 😃
fendtjuh
Wat een drama's met die ouwe ladewagens 😃
dx11
@fendtjuh breek me de bek niet open haha 😃
eppo
@dx11

waarom kopen jullie niet zoiets?

is vast nog wel een mooie van te vinden, kosten niks die wagentjes met 1000 euro ben je al een heel eind
CaseCS130
Het zit niet echt mee met de Turbo. Dit is nog wel een hele klus om weer te repareren, maar daar was je zelf ook al achter denk ik 😃 Dit zal wel iets te maken hebben met de vorige eigenaar, die laadde er slootvuil mee toch?
dx11
@eppo Ik wilde eigenlijk meteen wat meer besteden en een taarup oid kopen. Zeker nu we die 160-er hebben kan dat meer dan makkelijk. Maar daar wordt nog over vergaderd.
dx11
@CaseCS130 bermen maaisel. Maar het was idd al voor het grootste gedeelte een oude breuk. De wagen schiet al weer op. Mooi weer er bij dat scheelt.
KOETIE
Aardig smalle pick up of niet
dx11
@KOETIE redelijk smal wel ja. 1,50 ofzo
deutzennewholland
Ik vindt het mooi met die oude wagens laden wij laden ook altijd met 2 oude mengeles maar na 1 snede heb ik of mijn vader weer wel een dag sleutelwerk maar als je het graag doet kan je volgens mij niet goedkoper inkuilen
dx11
@deutzennewholland Bij ons valt het sleutelwerk er mee moet ik zeggen.
deutzennewholland
Ja bij ons ook altijd maar dit jaar hebben we tog al wat afgesleuteld er begint stilletjesaan tog echt sleet op te komen maar we hebben nog een heel invoersysteem liggen dus we hebben de onderdelen maar te wisselen
dx11
@deutzennewholland De oude van ons is ook finaal af. Vandaar dat we nu maar 2 andere wagens hebben gekocht. Even oud, maar stukken netter nog.
looman
Hebben jullie toevallig nog messen van die wagens ?
dx11
@looman Ja, die hebben we nog. Staan nog 2 complete wagens en een onderdelenwagen. Afgelopen jaar nog een paar snedes mee aan de bult gezet
looman
@dx11 werk en sleutelervaring genoeg dan ! Hoeveel messen kunnen er eigenlijk in ?
looman
Hier in de buurt staat een turbo met loswalsen. Hebben jullie ook walsen toevallig / Ervaringen met kuilvoer
casejxu
@looman walsen verdeelt er mooi ben ik onder tussen achter. Vind t alleen zo lang duren voor de wagen eens leeg is
looman
@casejxu goed te horen! 2 minuten lostijd staat in boekje, dat is 5x zo snel als we gewend waren 😜Is de bodemsnelheid instelbaar ?
casejxu
@looman geen ervaring met krone turbo. Maar verwacht van wel. Zeker als de bodemketting hydraulisch is
dx11
Kunnen er 37 in als ik het goed weet, maar bij ons ging hij dan door de slipkoppelin. Met 18 gaat het wel.

Wij hebben geen wagen met walsen
looman
@dx11 heb je hier de bodemketting op je enkelwerkend ventiel +retour ? En dan pick-up en dissel elk apart op een DW ventiel ?
dx11
@looman bodemketting idd op een enkelwerkend ventiel + drukloos retour. dissel en pickup zitten gekoppeld, net als origineel op het ventielenblok, eerst gaat de pickup omhoog, daarna de dissel omlaag (dus voorkant van de wagen omhoog. Dit is een ekelwerkend ventiel, hier hebben we een kogelkraan tussen die we in de cabine kunnen bedienen om de klep met dat zelfde ventiel open te doen (ook enkelwerkend)
hobbyboer
Quote Reactie van @dx11:
eerst gaat de pickup omhoog, daarna de dissel omlaag (dus voorkant van de wagen omhoog.

Apart, bij ons gaat de dissel ook omhoog als de voorkant van de wagen omhoog gaat.
Is de grond bij jullie zo zacht?
😉
dx11
@hobbyboer dat is wel apart ja. als de dissel omhoog gaat moet de wagen toch omlaag gaan, of natuurlijk de trekker omhoog zou ik zeggen
looman
Op deze foto ook al vernieuwde groene stangen aan de vorkjes. Is dat vervangen goed te doen ? Zit een lange as helemaal door de trommel, krijg je die er normaal goed uit ?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Krone turbo 500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!