Foto van een John Deere 6620, bezig met gras inkuilen.. Foto is geplaatst door mdoornekamp op 28-05-2012 om 07:31:13, met 127 reacties.

John Deere 6620

mdoornekamp
Foto van een John Deere 6620, bezig met gras inkuilen.

Reacties

Johndeeretje
-
johndeererobert
Mooie foto
mdoornekamp
@marceldeutz super Vitesse 2 zonder walsen. Goede wagen. Hoop plezier aan gehad. 130 pk mag er wel voor
marceldeutz
Als ik de aandrijving zo zie van mijn wagen dat lijkt mij dat ie wel stuk zwaarder belast mag worden dan 130 pk, of is dat het minimum dat er voor moet? werk zelf met 150 pk agrotron dus moet kunnen.
mdoornekamp
Met 130 kun je vlot werken. Ik heb er ook wel eens een John deere 7800 voor gehad 😃
marceldeutz
Een 7800 is toch 180 pk als ik het goed heb? een do3 is 4m3 extra inhoud en dat brengt niet veel extra gewicht mee maar wel extra lengte. bevalt jouw mega vitesse goed?
mdoornekamp
Ik heb nu 3 jaar een nieuwe super Vitesse cfs gehad. Loopt als een trein. Volgend jaar een splinter nieuwe Mega 3401.
marceldeutz
Die hebben allemaal de nieuwe invoer al met gesloten aandrijfkast. wat is de inhoud van de nieuwe mega 3401?
mdoornekamp
Netto 34 cub. Los gestort 59 cub. En 710/50r26.5 banden. Ook disselvering en meelopend gestuurd.
marceldeutz
Dat is natuurlijk super wagen. zie er vast nog wel keer foto van als je hem hebt
mdoornekamp
@marceldeutz deze 3801 heb ik op demo gehad. Die vond ik echt te groot. Ik doe loonwerk en krijg steeds meer kuil werk.
marceldeutz
Dat is ook echt een hele grote wagen! het gewicht van de lege wagen is dan denk ik ook weer stuk hoger en daar heb ik wat meer moeite mee. wou daarom ook geen dubbeldoel wagen, want dan sleep je zo 10 ton mee en dan is ie nog leeg hè!
mdoornekamp
Klopt. Dit is ook geen dubbel doel. Dit een uitgeklede Giga Vitesse. Zelfde invoer, maar alle onzinnige ballast voor dubbel doel toepassing is er af. En een stuk goedkoper. Deze serie wordt op moment heel goed verkocht. Dubbeldoel klinkt wel mooi, maar wordt in de praktijk weinig gebruikt.
marceldeutz
De grond moet het ook toelaten om met zulke zware wagens te kunnen rijden. mijn wagen komt van veengrond en er was ook dubbellucht op gemonteerd geweest, de breedte was dan ook zo'n 3 meter en dat is niet erg fijn rijden dan met de wagen.
mdoornekamp
@marceldeutz ligt er ook aan waar je tandem staat en hoeveel oplegdruk je hebt. Ik heb op de trekker 800/65r32 banden
fendt308-driver
@marceldeutz
maar niet alleen het gewicht is belangrijk, de banden eronder zijn zeker zo belangrijk 😉

@mdoornekamp
is de nieuwe wagen ook gedwongen gestuurd of niet? zal wel mooi lopen overal dikke banden onder 😄
mdoornekamp
@fendt308-driver nee meelopend gestuurd. Anders krijg je electrisch bij Strautmann. En dat is prijzig en nog niet helemaal storingsvrij
fendt308-driver
@mdoornekamp
en stuurt schokkender als hydraulisch van wat ik hoorde
mdoornekamp
@fendt308-driver ja en kost merkbaar vermogen. Voordeel is dat je hem op de kuil kunt blokkeren. Dat rijdt ook mooier achteruit.
marceldeutz
@mdoornekamp had je de cilinders nog opgemeten?
mdoornekamp
Ja net effe gadaan. 25 mm is orgineel. maar dat remt dus wel heel hard
marceldeutz
@mdoornekamp Het is dan verstandiger om met een 20 mm cilinder te gaan werken in de beide bestuurbare wielen.
Er is ook nog wel een 16 mm te verkrijgen maar dat lijkt mij dan te klein!
mdoornekamp
Ik had 1 cinlinder vn 25 mm op 2 wielen. Maar hangt er ook van af hoe ver je remmen al versleten zijn. Voorste as mag iets meer remmen.
6400 fan
@mdoornekamp waar komt je oude wagen te koop te staan?
mdoornekamp
@6400 fan Zonna Beilen. Maar is zo goed als zeker al weer verkocht. Maar dat is niet deze op de foto. ik heb na deze een super vitesse cfs 3501 gehad
marceldeutz
@mdoornekamp vandaag ook nieuwe busjes besteld voor in de scharnierpunten van de pickup, deze waren helemaal versleten.
heb je nog meer goede tips?
mdoornekamp
Eh ja. Hoeveel wil je er. Bij mijn wagen draaiden de beide aandrijfassen aan de buitenzijde door in de lagers. Het lager achter de kleine tandwielen stond stil en de as sleet in omdat ie doordraaide.
mdoornekamp
De plaat achter de rotor waar de messen door steken ( messenplaat) wordt wat dunner door slijtage. Op den duur kunnen de stripjes tussen de sleuven scheuren en wordt wel eens een stripje naar buiten gedrukt
marceldeutz
@mdoornekamp het lijkt er bij mijn wagen op dat aan beide kanten de aandrijf assen al een keer vervangen zijn, maar ga er op letten. 1 van de spanrollen van de hoofd ketting was wel stuk. ga nu ook wat afstrijk spijlen vervangen want die zijn wel dun geworden. alle tips zijn welkom.
mdoornekamp
Bedoel je de afstrijk spijlen van de rotor? Daar heb ik wel eens.1 van krom gehad. Die spijlen zitten in 4 blokken. Kun je de middelste 2 blokken vervangen
marceldeutz
@mdoornekamp deze spijlen kun je ook wel los krijgen om ze per stuk te vervangen.
mdoornekamp
Of bedoel je de spijlen van de pick-up
marceldeutz
@mdoornekamp niet de pickupbanden maar dat spijlenrek waar je het over had die zitten met 4 aan een rek, die zijn ook wel los te koop. je moet ze er dan zelf aan lassen. misschien ga ik ook nog wel 1 of 2 rekken erbij vervangen.
de looprollen van de pickup liepen ook niet mooi door de curvebaan, nu blijkt dat er ook nog plaatje van 3mm hoort tussen te zitten. het wordt wel een grote revisie, heb er nu tijd voor en hoop dat straks met inkuilen alles perfect loopt.
mdoornekamp
@marceldeutz ok, wist niet dat de spijlen er los zijn.

Ga je de wagen op load sense hydrauliek gebruiken? dat kan wel bij deze types. Je moet sowieso een goede drukloze retour gebruiken. En een goede zware stroom toevoer anders werkt je bodem ketting snelheid regeling niet goed
mdoornekamp
@marceldeutz ik heb trouwens nooit problemen met de pick up gehad. Hij ging wel eens door de slipkoppeling. Later heb ik de slipkoppeling van de pick up wat zwaarder gezet. Standaard is geloof ik 500 Nm.
marceldeutz
@mdoornekamp Heb eigenlijk geen ls pomp op de trekker die er voor staat. Het werkt nu ook goed genoeg bij het testen. Stroom toevoer is nu met een 25amp stekker en dikke draad. Heb zelf 3/4 inch hydrauliek snelkoppelingen op een ventiel van de trekker gemonteerd die zijn groot genoeg, die gebruik ik ook met zodebemesten. Hiermee is de retour dus geen probleem meer.
mdoornekamp
Ok. Ben zelf nog wat aant experimenteren met hydrauliek, want de bodemketting loopt me nog niet snel genoeg. ook al 3/4 nippels erop en wel met load sense.
marceldeutz
@mdoornekamp Je hebt al wel een 2 traps hydrauliekmotor erop zitten? Die zit bij mijne er wel op en de bodemketting loopt snel in de tweede trap. De trekker levert 85 liter/min.
De retour bij deutz bijna drukloos want het gaat niet door een filter, bij mijne dan
mdoornekamp
Ik heb wel 2 traps. Vooral op de lage trap mag ie wel wat sneller. Trekker kan 100 l/ min geven, maar het is net of het er niet door wil. Boven 1700 motor toeren gaat de bodemketting niet meer sneller.
marceldeutz
@mdoornekamp Je zou kunnen verwachten dat het blok op de wagen niet groter is en dat het daar dan begint te smoren.
1/2 inch snelkoppelingen is tot 70l/min. Bij jouw trekker wordt de retour olie gefilterd toch? Daar kan het natuurlijk ook beginnen te stuwen.
mdoornekamp
Blok kan inderdaad te klein zijn. Retour mag eigenlijk geen probleem zijn. 100 liter constant is ook niet niks. Zal het bij de nieuwe wagen nog eens aankijken. Anders wil ik eens uitgebreid drukken en flow meten om te kijken waar het probleem zit.
fendt308-driver
@mdoornekamp boven de 1700 toeren zit je pomp al op maximaal. Bij de 512 gaat het harder op de +-1500 als 2400 probeer is druk te geven op een leeg ventiel terwijl je lost. De 714 geeft 150liter per min dat gaat lekker rap
mdoornekamp
@fendt308-driver heeft Jd ook al max liters bij lager toeren? Bij de dealer kunnen ze het me niet vertellen 😞
930triplemaaier
@mdoornekamp krijgt de wagen de olie via de ls of via een ventiel van de trekker
edit lees niet via ls dus maar 3/4 kwart moet makkelijk 100 liter per min door kunnen. Is de ls aansluiting op de wagen wel goed afgesteld?

jankt de pomp ook heel erg als je de bodemketting aan zet?
mdoornekamp
@930triplemaaier pomp jankt niet echt. Ligt deels aan de ls regeling want koud gaat ie harder dan warm.

Belangrijkste vraag voor mij is, geeft de trekker al max liters bij 1700 toeren of wil er niet meer door het systeem
930triplemaaier
@mdoornekamp dan vraag ik of me af of je ls aansluiting op de trekker wel goed is. als je een ventiel bedient van de trekker gaat de bodemketting dan ook sneller lopen?
mdoornekamp
Ja als ik een hydrauliek hendel er bij aantrekken, gaat ie wel wat sneller.

Leiding onder de wagen zijn ook maar 15 mm ( uitwendig)
fendt308-driver
@mdoornekamp
Dat weet ik ook niet, maar ik weet wel dat als je op een loos ventiel druk zet de pomp een signaal krijgt dat hij maximale liters geeft want hij geeft normaal niet alle liters op 1 ventiel. Dus met druk op een loos ventiel omzeil je dat en krijgt de ls maximale druk
fendt308-driver
O ik was n beetje laat :lol:
930triplemaaier
@mdoornekamp dan is de stuurleiding aansluiting op de trekker niet goed
Haal jij de druk retour en ls af van het moederblok? zo ja dan moet er ook inwendig nog wat aangepast worden volgensmij maar weet dat niet zeker
hobbyboer
Quote @mdoornekamp:
heeft Jd ook al max liters bij lager toeren?

Hier hebben we ooit eens gemeten bij 1 trekker en die kwam bij volgas ruim boven de opgegeven capaciteit, dus ik vermoed dat die opgegeven capaciteit bij JD idd bij een lager toerental is.
Welk toerental weet ik zo niet, maar wel een flink eind onder de 2000.
mdoornekamp
@930triplemaaier ja klopt. Moet een kraan dicht draaien op het blok van de wagen. De andere functie s functioneren verder goed.

Als je een hendel er bij aantrekt, druk je de olie met geweld (200 bar) door de wagen. Olie loopt dan altijd wat sneller. De ls regelt de druk/liters dan niet.
mdoornekamp
@hobbyboer ok. Zal het nog eens voorleggen bij de dealer
930triplemaaier
@mdoornekampje krijgt nu dat als de ventielenblok van de wagen druk op de ls zet dat dan een gedeelte van de olie via het ventielenblok van de trekker weg kan. Als je dan een ventiel van de trekker bedient geeft die ook druk en dan kan de druk van de ls leiding niet meer weg en zwenkt de pomp maximaal uit
mdoornekamp
@930triplemaaier die druk op het ls blok onstaat toch doordat het systeem niet meer olie kan verwerken en daarom de trekker wat terug regelt.

als je dan de pomp wel maximaal uitzwenkt krijg je wel veel extra druk en warmte in het systeem
930triplemaaier
@mdoornekamp zo lang bij de pomp de druk niet maximaal is zal ie zo ver mogelijk uit zwenken
mdoornekamp
@930triplemaaier pomp wil altijd 20 bar boven de snuffel lijding blijven. Zo was het toch?
930triplemaaier
@mdoornekamp dat weet ik dus niet
930triplemaaier
@mdoornekamp bedoel je niet de standby druk?
die is tussen de 15 en 30 bar
mdoornekamp
@930triplemaaier Ja de standby druk is ongeveer het zelfde. Bij het mechanisatie bedrijf weten ze ook maar amper hoe het werkt. Dus blijft een lastig probleem
mdoornekamp
@newholland6640 hier met 6620. Vond ik ook een super combinatie. 130 pk
newholland6640
Prachtig, heb je die 130 ook echt nodig?
mdoornekamp
@newholland6640 met taai gras en alle messen erin heb je dit wel nodig. Maar dan gaat het ook nog vlot
newholland6640
@mdoornekamp

Ja precies, messen scherp houden scheelt ook wel 😛
mdoornekamp
@newholland6640 Messen altijd dagelijks slijpen. En echt oude messen kun je beter vervangen
newholland6640
@mdoornekamp

Per snede dus voor ons. hoe slijp je ze?
mdoornekamp
@newholland6640 ik deed toen nog met kleine haakse slijper. Nu met slijptafel van goweil. Dat gaat echt 10 x beter. Ik heb er zelf één. Kameraad (deutz1986) slijpt ze ook bij mij
newholland6640
@mdoornekamp

Ja precies, misschien kan een mech ze ook wel koudwater slijpen. Dan gaan ze wat langer mee en hoef je maar 2 keer per jaar denk ik
mdoornekamp
@newholland6640 JA MOET Je Wel Een mechanische bedrijf in de buurt hebben. Oude messen zijn maar een dikke halve dag scherp. Nieuwe messen kunnen wel 2 dagen mee
newholland6640
@mdoornekamp

Haha ja, dat is altijd een gedoe. Dealer is paar jaar geleden al stukje verhuids, en natuurlijk niet dichterbij maar verder weg
mdoornekamp
@newholland6640 niet elke dealer heeft een slijp tafel
newholland6640
@mdoornekamp

Nee, kijk wel even. En anders maar met t handje
mdoornekamp
@newholland6640 nieuwe messen hoef je trouwens niet bij de dealer of Zonna te kopen. Kan ook bij Kramp. En er zijn wel meer goedkopere adressen
casejxu
@mdoornekamp www.prodina.nl? Zoiets goedkoper?
mdoornekamp
@casejxu die messen vind ik niet goedkoop.
casejxu
@mdoornekamp waar haal jij ze weg dan? Voor mijn kemper zijn ze hier al 15 euro goedkoper als bij kramp
mdoornekamp
@casejxu die dubbele messen van strautmann kosten op deze site 37 euro. Ik kreeg je nieuw bij mijn wagen voor 30. Maar misschien geven ze hier op de site bruto prijzen.

Kramp geeft ook wel extra korting via een goed mechanisatie bedrijf.
casejxu
@mdoornekamp ja korting heb ik sowieso wel. Maar ruim 30 procent ( hun marge) gaan ze er niet van af halen.
mdoornekamp
@casejxu bij mijn mechanisatie hier scheelde het behoorlijk of ik 1 mes of 30 messen bestel. Daar zit zo 25 procent tussen.
JD3010
@mdoornekamp Is dat wel goed spul dan? Ik zou liever goede messen hebben.
mdoornekamp
@JD3010 ze hebben mij wel eens verteld dat er maar 2 fabrieken in Europa zijn die überhaupt een mes kunnen produceren. Daar komen de originele messen van de opraapwagen fabrikanten ook weg
hobbyboer
@mdoornekamp Dan kan, ik weet het niet.
Maar zegt dat dan iets?

Stel: Er is in heel groningen maar 1 banketbakker en die heeft op het kleine kamertje een prachtig bruin 'taartje gebakken'. Is dat dan ook lekker bij de koffie?
JD3010
@mdoornekamp Die dubbele messen waar je het over hebt, dat zijn die V-vormige messen die je aan beide zijde gebruiken kan? Ik ben ook even plaatjes wezen kijken. 😉
mdoornekamp
@JD3010 JA die messen. 2 half ronde snijkanten
mdoornekamp
@GerbertXL deze wagen heb ik veel plezier van gehad. Deze trekker is 130 pk en ging er zo plat voor.
GerbertXL
@mdoornekamp Ja het is zeker een nette wagen maar in principe gewoon hetzelfde als wat ik nu heb,dan ga ik er te weinig op vooruit vind ik.
Als ik het allemaal ideaal voorstel dan zou ik een mega zoals jij willen hebben. Lichtgewicht, grote banden en een mooie bak.
mdoornekamp
Een grote wagen haal je alleen winst uit als je veel land op afstand hebt. Bij huis kun je met een kleinere wagen ook heel wat aan. En jij draait er waarschijnlijk alleen thuis mee en dan is het wel een financiële afweging.

Zo'n mega cfs moet ook wel 180 pk voor als je de capaciteit wil benutten. Dat valt je met een 6910 nog niet mee, want die loopt je warm. Mijn 6630 is 160 pk en dat gaat net aan. Maar die heeft wel veel meer koelcapaciteit. En ik probeer altijd het zware gras met de 6155R op te ruimen.
GerbertXL
Dat weet ik maar evengoed bedankt voor de tips. Ze zijn toch veel te duur voor mij, maar blijven dromen 😉.
Ik heb ook het meeste land op afstand, en dat gaat zeker niet minder worden, 2 vrachten per uur red ik niet gemiddeld. Net wat je zegt, het is vooral een financiele overweging, als we het niet meer kunnen rondrekenen komt er geen andere wagen. We hebben altijd al de loonwerker mee laten rijden als we het niet aankunnen dus heel dringend is het ook allemaal niet. Het is een mooie hobby maar niet meer dan dat.
mdoornekamp
@GerbertXL dan zou ik rustig een beetje uitkijken naar een super vitesse 3. Die zijn er zelfs al in de oude kleuren geweest. En die hebben altijd groot tandem. Tot 620/40r22.5

En vooral geen oude mega kopen
Jasperfendt
Super vittese plus?
mdoornekamp
@Jasperfendt super vitesse plus was een beetje een tussen serie naar de cfs. Ben ik zelf niet zo weg van. Die had je nog in 2 uitvoeringen. De eersten hebben dezelfde invoer als de oudere supers. Met de grote messen. Later had de plus nog een andere rotor met de nieuwe omkeerbare messen. De aandrijving is aan de lichte kant.
Jasperfendt
@mdoornekamp Maar als het goed is zijn ze toch beter dan de vorige serie?
rubenv
@mdoornekamp hoezo geen oude mega vittese eigenlijk ??
mdoornekamp
@rubenv die zijn gewoon slecht. Trekken zwaar en te lichte aandrijving. Beetje zorgen kindje van Strautmann. Destijds snel de giga op de markt gezet
rubenv
@mdoornekamp trekke wel wat zwaar ja door de kleine rotor maar verder doet die van ons het best
grooste nadeel is de plaats van het tandem bij ons
staat te ver na voren rijdt vol niet helemaal van je het
mdoornekamp
@rubenv ok. Rotors willen ook wel slijten als je altijd zwaar aant persen bent. Tandem kun je eventueel iets naar achter zetten. Boer hier rijdt ook met een Mega III met een Case mxu 135. Maar die is ook geen held op de weg.
+1
newholland6640
@mdoornekamp bij onze tandem ook stukje naar achteren gezet, wereld van verschil. Altijd de kuil op kunnen went snel...
mdoornekamp
GerbertXL
Je hebt ook een super cfs gehad, wat zijn de verschillen tussen deze 2H en de cfs? En qua capaciteit?
rubenv
@GerbertXL hier merken we vooral dat de cfs vooral met nat taai spul toch fijner laad en snijdt veel beter
vindt de bedieningskast van de cfs wel minder fijn hele ielige hendeltjes en niet zo logisch geplaatst als bij de oude
mdoornekamp
@GerbertXL cfs is toch wel een stapje grotere wagen. En ook meer invoer capaciteit. Ik heb mijn jf 6620 toen getuned. 130 pk was te weinig.

De eerste cfs supers hadden ketting aandrijving. Later tandwiel kast. Snijden is sowieso weer prettiger door de nieuwe omkeerbare messen.
GerbertXL
@mdoornekamp Verder problemen mee gehad? Ik ben toch maar naar een andere wagen aan het kijken maar de super cfs wagens zijn dun gezaaid en knap duur en eigenlijk een tandje te zwaar naar mijn zin. Maar zo'n 2H is mij wat te weinig vooruitgang vind ik, iets bredere pick up en standaard grotere banden mogelijk maar dan houd het eigenlijk wel op qua verschillen met mijn super van 1992.
mdoornekamp
@GerbertXL De super vitesse is inderdaad heel lang hetzelfde gebleven. Wat goed is , moet je goed laten hé. De tussen serie wagens moet je niet hebben. Dat zijn de super vitesse met vierkante bak en vernieuwde rotor. En enkele ketting aandrijving. Die wagens waren wat meer problemen mee. Volgens mij heeft Sebasdeutz ook zo'n kar gehad.
GerbertXL
@mdoornekamp Ah mooi goed om te weten.
Ik ben heel tevreden met mijn super, zou er liever nog jaren mee doorrijden maarja, omstandheden veranderen. Laast een stukje rotor in het voer teruggevonden, dat samen met een belastingtechnische aangelegenheid zorgt ervoor dat ik vooruit wil.
Een zylon cfs staat mij wel aan maar amper gebruikt te krijgen, zoals ik al zei is een super cfs me wat aan de zware kant, maar er passen wel wat grotere banden onder. Pottinger europrofi zoals @CaseCS130 heeft past me ook mooi, en mijn jd dealer is ook pottinger dealer. Maarja, de gelaste strautmann rotor heeft bij mij wel een streepje voor.
CaseCS130
@GerbertXL Alles heeft z'n voor en tegens. Een Pottinger is ook niet perfect. Grootste voordeel tegen een strautmann is de uitzwenkbare messenbalk. Dat werkt echt heel fijn. Als ik tussen een europrofi of 2h moest kiezen koos ik een europrofi. Keuze tussen een europrofi of een cfs is moeilijker, denk dat ik het dan van de staat/prijs verhouding af liet hangen.
NH-Ford
@CaseCS130 Ik vind persoonlijk de pick up van de cfs wel een plus. Pakt naar mijn mening gewas beter op dan de pickup met vier of vijf tandrijen.
mdoornekamp
@NH-Ford cfs is echt goeie pick up. onderhouds arm. Ik heb bijna nooit tand breuk.
NH-Ford
@mdoornekamp Ik toevallig wel vrijdagavond🙈 twee rijen naast elkaar... moet wel wat door gekomen zijn.. ma niets kunnen vinden.
GerbertXL
@CaseCS130 wat zijn de nadelen van jouw europrofi?
hoest
@GerbertXL bij onze jumbo toch wel het aantal vetnippels.
al zijn de meesten heel makkelijk te bereiken alleen die op de pick-up niet maar die hoeven maar 1x per jaar
+1
CaseCS130
@GerbertXL Grootste nadeel is de plaatsing van de remcilinders op het tandem, die wijzen naar onderen en ploegen daardoor in je kuilbult bij het achteruit erop rijden. Verder zou het wel makkelijk zijn als je de bodemketting snelheid wat sneller en duidelijker kon regelen. Nu moet je herhaaldelijk drukken op tiptoetsen maar je hebt geen idee op welke stand je zit. Pickup is nog gestuurd, raapt netjes schoon op maar wel wat meer smeernippels en op termijn misschien onderhoud.
In vergelijking met onze eerdere Krone 6 balks 6/48GL wel een grote vooruitgang.
hoest
@CaseCS130 heb jij er walsen in dan ofzo. Ik heb hem gewoon altijd maximaal staan.
CaseCS130
@hoest Nee, geen walsen. Maar op de kuil is maximaal wat te gek in het begin van het lossen, maar als die bijna leeg is is dat juist wel mooi. Weet niet hoeveel olie jou trekker pompt en of je hem op loadsensing hebt aangesloten. Onze pompt er maximaal 110 liter per minuut heen, dat is nogal wat.
hoest
@CaseCS130 ik heb hem op de ls staan werkt ideaal. De mijne heeft wel een snelloop erop dat als hij bijna leeg is druk je nog eens op de losknop en gaat hij voluit lopen misschien dat hij daarom in de normale stand wat langzamer loopt dan bij jou
CaseCS130
@hoest LS is ideaal inderdaad. Die snellos knop hebben wij niet helaas.
mdoornekamp
@GerbertXL
Quote:
gelaste strautmann rotor

Ja ik ben ook niet zo'n fan van die losse vingers op de rotor. Hoewel je bij Pottinger weinig problemen ziet.
casejxu
Quote Reactie van @mdoornekamp:
losse vingers

Dat is idd wel een behoorlijk voordeel van de strautmann. Dat beviel me ook zo goed bij de kemper. Nu bij de taarup vind ik het grootste nadeel de slepende pickup. Het verbaasd me dat ik me daar zo af en toe wel aam erger dat ie zo ver naar achter zit
Valtrapowerr
@GerbertXL in Duitsland staat wel eens een jonge super vitesse, vaak wel DO maar ook wel eens zonder. Anders Zonna vragen die hebben ook wel eens een jonge inruil al zullen die ook wel graag een nieuwe aan je verkopen 😃
+1
newholland6640
@Valtrapowerr nadeel van die Duitse wagens is dat er vaak veel pk voor staat ivm heuvels
Valtrapowerr
@newholland6640 vorig jaar voor klant een ongezien gekocht, was super kar die nieuwere typen zijn ook wel zo degelijk dat je wel heel ruig moet doen ze te vernassen is een paar jaar tijd (oudere kar zou ik ook niet aan beginnen)
+1
GerbertXL
@Valtrapowerr dat contact is al gelegd 👍
+1
NH-Ford
@GerbertXL Bakker Ulrum heeft ook nog hele mooie staan.
mdoornekamp
@NH-Ford 2 super vitesse cfs denk ik. Komen wel bij een loonwerker weg. En ketting aandrijving
GerbertXL
@mdoornekamp wel dubbele aandrijving?
Ik ga nu eerst met pottinger aan de gang, het is hier bij de loonwerkers strautmann wat de klok slaat, iets anders als de rest is altijd leuk.
hoest
@GerbertXL moet je hier niet komen want hier draait elke loonwerker met pottinger zowat
+1
CaseCS130
@hoest Hier is het juist weer vooral Schuitemaker bij de loonwerkers. Ze rijden ook per uur en dan is een Schuitemaker voor hun wat voordeliger 😀
mdoornekamp
@CaseCS130
Quote:
ze rijden per uur

Ja ik heb ook wel eens het idee dat ze daarom Schuitemaker blijven rijden. En die wagens ogen ook wel goed. De trekker brult ook goed. Dus het lijkt heel wat.
casejxu
@mdoornekamp plus dat ze ook veel makkelijker mee kunnen in bijv de maisoogst! Dat is toch wel een heel groot voordeel!!
mdoornekamp
@casejxu haha. Ja als dubbeldoel zijn ze wel redelijk geschikt. Wel beetje extra gewicht tov silage wagen of kiper
NH-Ford
@mdoornekamp Klopt, naam van loonwerker staat nog op.
Hebben zelf ook de 01 cfs met ketting, zie ik zelf niet zozeer nadeel in.
mdoornekamp
@NH-Ford ik had de ketting van mijn nieuwe wagen in het 2e seizoen al door middel liggen
NH-Ford
@mdoornekamp Maar dan rij je sneller weer dan als tandwielkast kaput is.. Ma die mag weer nie kapot gaan.
Is overal wat van te zeggen..
Bij Super Vitesse ging ook wel keer, ff naar woord, verbinden, op tijd zetten en door
mdoornekamp
@NH-Ford haha. Ja zo is het. CFS heeft maar 1 duplo ketting. Dus hoef je niet op tijd te zetten
NH-Ford
@mdoornekamp Jup, heb al stukje en schakels op voorraad mocht nodig zijn, zulke dingen gebeuren toch snachts ofzo 😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6620 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!