liugong 856III
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de liugong 856III ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Demo van Loonbedijf John Mennen.
Laatste
Reacties
Jahaaa das nou een echte chinese shovel !
Zou kunnen maar ze hebben hele grote fabrieken.
want bij obmtec in buitenpost staat ook een en die heeft al wat uurtjes gemaakt
Ja OBM was de dealer in NL, nu is dat Hansan en die moeten het met dit merk gaan maken sinds ze Case kwijt zijn geraakt.
OBM heeft er mss en heel klein handjevol verkocht, en dan ook nog aan bekenden. Het wilde niet echt vlotten.
Engine
Cummins
Gross Power
164 KW ( 220 hp ) @ 2,200 rpm
Net Power
157 KW ( 210 hp ) @ 2,200 rpm
Operating Weight
18,000 kg
Standard Bucket Size
3 m3
Standard Breakout Force
162 kN
Standard Dump Clearance
3,100 mm
heb bij een bedrijf op zon shovel uurtje gewekt en dat was erg wennen .
en dat was een broer van die het mechaniesatie bedrijf heeft.
heeft hun bakken met geld gekost
vd Galien ?
Vermoedelijk Cummins QSB6.7 Emission EPA Tier3 Rated
hebben later een hitachi gekocht
Nou ja ik heb geen idee, maar je ziet heel veel Cummins in de landbouw en grondverzet ja. Vermoedelijk worden deze shovels op wens ook wel uitgevoerd met andere motoren. In china zowieso met een chinees onder de kap.
dan lijken me het géén goede motoren...
Dan wel een in licentie gebouwde.
Hamvraag: Wat is de kwaliteit van het gietwerk?........
Net als bij die in licentie gebouwde ZF transmissies en assen.
Het scheurt kapot, of de standaard onderdelen passen er niet in omdat de maatvoering niet overeen komt.
Ik koop nog liever een oude Volvo L90 met 15.000 uur als deze nieuw.
Ik denk dat ik dezelfde keuze zou maken Bert. Maargoed we geven ze een kans om zich te bewijzen De chinesen komen hoe dan ook.
25 jaar geleden zeiden we hetzelfde over de Koreanen, en kijk eens waar die nu mee op de proppen komen.
Al vind ik het nog steeds twijfelachtig of bv Doosan kranen ook echte 15.000 uren machines zijn.
Ze draaien wel perfect.
@Tom VB gelukkig is het nog maar een demo!
Van gog heeft ook een jaartje met een chineesje rondgereden, staat nu een oude case voor in de plaats.
Kun je nagaan. Als je al een oude Case verkiest boven zo'n nieuwe Chinees!
En ze hadden het gister ook al over een cilinderkop revisie van de nieuwe loader, dus dat belooft veel.
Wij hebben een jaar of 3 geleden een Case shovel op proef gehad, en ik vond het maar een rammelkast.
Cabinecomfort en bediening ging nog wel zoveel, maar dat schakelen van die powershift en zo was gewoon bagger.
De casde bavalt tot nu toe prima en heeft nog nooit een revisie gehad zover ik weet
Hopelijk gaan ze nu voor een echte shovel.
Hier zie je eigenlijk alles, maar toch wel het meeste liebher.
Ik blijf al sinds 20 jaar bij de mening dat Volvo de enige fabrikant is die echt weet hoe een shovel in elkaar hoort te zitten. En dat terwijl ik in mijn hart een echte Caterpillar man ben, maar op gebied van shovels en dumpers is Volvo onbetwist de beste keus.
Zowel qua kwaliteit als waardevastheid.
Maargoed, ieder heeft zijn eigen merk en blijft daar meestal bij. Tis net al met trekkers.
Heb nogal wat verschillende merken machines en trekkers onder mijn kont gehad in die jaren.
Alleen hier een aantal keer chineesjes gezien, binnen een jaar waren ze allemaal weer weg, dus misschien geld voor deze hetzelfde.
en @ford5000 ik heb nu toch echt al heel veel Daewoo/Doosan's gezien met 13.000 + uren.
Vooral die mobieltjes, de 140 doen t goed.
Ik heb tot nu toe op een oudere 255 LCV en een nieuwere DX 225 LC gedraaid, maar die draaien echt perfect!
Alleen was die 255LCV al een beetje het slachtoffer van het bedrijfssletjes syndroom aan het worden, dus dat komt de levensduur ook niet ten goede.