Mengele SH30H
156 foto's van @sebas deutz150
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mengele SH30H ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat doe je toch voor je begint?
In elk geval een mooie foto!
Ik heb vanmiddag de bek er ook maar weer voor gehangen. Vrijdag de laatste etappe: 10 hectare...
Niet als het je reserve hakselaar is
Ook vastgesteld dat in de SH40 een zwaardere nokkenkoppeling zit. Met een paar kleine aanpassingen past deze ook aan de SH30 hopen wij, dus die gaat mee als reserve vrijdag... p.s. er staat nog een UTW 560 vrij, dus als je zin hebt?
Betreffende de hakselaar: Goed bezig Freek!!!
Als er nu maar geen stoppels van een halve meter achterblijven.... We zullen het zien.
Als ze maar redelijk rond van vorm zijn voor zal het met meeslepen wel meevallen.
Als de knipmessen er maar voldoende ver voor zitten zal het denk ik wel meevallen met die lange stoppels.
Nog mooier zou zijn dat je de hakselaar zelf wat hoger kon hangen en de bek wat meer voorover, maar dan wordt die afstand naar de invoerrollen zo groot....
Probleem wordt op een gegeven moment de hoek van de aftakas, als je die kunt horen houdt hij het ook geen weken meer vol, en door de grote knik tussen hakselaar en bek kost het invoeren meer kracht, alhoewel dat nu eigenlijk geen probleem meer hoeft te zijn.
Kanten losmaken kost wel relatief veel tijd, geen rechte stukken. Dus we verschijnen met 2 hakselaars aan de start!
Ook moet er nog 2 hektare knollen bij in de kuil. Dit zal met name bij de kuil wel enige tijd kosten, we zien wel hoe het loopt.
Bovendien doen ze het al jaren zo, dus wij moeten het ook kunnen! Topstang goed kort helpt ook al, i.v.m. hoek, en hoogte van de bek.
Dat van die aftakasbuizen dan hè.
Mooi werk is dat nog een 3 rijer? Weer met de mb 1800 als op nordhorn of vergis ik me nu?