Foto van een Renault 145-14 tz 16, bezig met poseren.. Foto is geplaatst door atlaspower op 01-11-2012 om 20:54:22, met 51 reacties.

Renault 145-14 tz 16

593 foto's van @atlaspower

atlaspower
Foto van een Renault 145-14 tz 16, bezig met poseren.

Reacties

Schluterfan
Met spatbordverbreders van een Temis zo te zien 😃.
boegie
Dikke beer!!
marco steyr
Is die trap orgineel?
bert8210
@marco steyr ja dat is origineel
marco steyr
@bert8210 oh, nooit geweten. staat wel mooi, maar denk dat je het, als je een keer goed vastzit, snel kapot heb, lijkt mij allemaal plaatstaal.
atlaspower
Is echt wel een degelijk trapje, dik plaatstaal dus 😄
DANOONTJE POWERR
Begint er op te lijken zo!
DANOONTJE POWERR
@atlaspower Waar is de toevoeging tz 16 voor?
pino
@DANOONTJE POWERR Ttz staat voor geveerde cabine. Tx is zonder geveerde cabine. Bij de ares is dat Rz en Rx
pino
Zo te zien is dit ook gewoon tx
DANOONTJE POWERR
@pino Okee, duidelijk
atlaspower
@DANOONTJE POWERR Is geen geveerde cabine,dus gewoon een tx anders konden die bandjes er echt niet onder. op het cabine filterhuis staat wel LX16 vandaar..maar die zal wel een keer zijn vervangen.ik probeer hem van de week nog rijdend te krijgen kunnen we nog effe woelen als het weer het toelaat, moet nog wel heel wat aanpassen, hij stuurt weer licht, orbitrol had te kort druk, extra ringetje erbij en klaar 😄
eshuis
Welke maat zit hier achter op dan?
kheb zelf 650/65r42 achter, met een tz cabine. gaat net., waar heb je dat ringetje bij tussen gedaan?
mijne stuurt af en toe ook zwaaar
DANOONTJE POWERR
@atlaspower Geen haast, het blijft toch pleurisweer!
atlaspower
@pino heb even wat gepoetst, het blijkt een LX16 te wezen, dus wat dat inhoud ?
atlaspower
@eshuis 710 70 38 met 1 cm profiel, zit nu net tegen het trappetje aan dus die moet 3a4 cm om
T202Valtra
@atlaspower

heeft die 16 dan te maken met het aantal versnellingen?
boegie
@atlaspower LZ? dat ken ik niet 😛
martijnfendt104
Mooi ding, voor tt?
GD tuning Garyp
@atlaspower Tjoooooong, ik heb eigenlijk niks met renault maar dit is echt niet verkeerd....... Mooi ding! 😄
jelmer-mf
Droom trekker! trekkers rijden super
atlaspower
@boegie dat kan, want het is een LX, moet me bril ook opzetten en een zaklamp erbij, is heel slecht te zien omdat de filter kap aardig verweerd is
atlaspower
@eshuis Bij mij zat er aan de orbitrol een blok waar de 4 leidingen vanaf/naartoe lopen,druk /retour, en 2 naar je stuur cilinder, hierop zitten 2 plattekop inbus bouten, de grootste moet je hebben, die draai je eruit dan zie je een schroef/dop die je met je schroeven draaier er uit kunt draaien, deze draai je er dan ook uit, hieronder zit een veer, deze kan ook gebroken wezen dan stuurt ie ook zwaar,(nieuwe veer dus) is ie heel kun je in de uitsparing van de schroevendraaier schroef/dop een ring plaatsen, smeer er wel even vet in zodat ie blijft zitten met het erin zetten,door het vet blijft ie er in plakken,en je draait hem weer helemaal naar beneden, je verhoog zo de druk op je orbitrol, bij sommige types zit dit allemaal in de orbitrol zelf, maar kun je volgens mij wel hetzelfde doen, (de kleine inbus is een overdruk ventieltje). een zwaar stuurende trekker kan ook komen door een verstopt aanzuigfilter, of je olie pomp geeft te kort druk.
stannetje96
@atlaspower hee buurman van martin. is dit je nieuwe aanwinst?
en welke klasse word dit met tt?

ziet er goed uit! 😄
atlaspower
@stannetje96 Hij weegt volgens de boeken 6060kg alsie rijd rij ik even naar Groot om te wegen met deze banden, dan word het strippen, of aanbouwen 5 of 6500 kg dus
stannetje96
@atlaspower denk dat het aanbouwen word.
500 kilo word lastig om eraf te halen 😛

en dit zijn die banden die je ook onder de claas had met TT?
moet ik denk nog wel eens tegen je met de nh
atlaspower
@stannetje96 daar verheug ik me nu al op 😄
stannetje96
@atlaspower kijken of we de stand gelijk kunnen trekken. staat nu 1-0 voor jou 😶
atlaspower
@stannetje96 Ik hoop dat ik met deze verder kom, meer pk's en minder weerstand in de bak, recht toe recht aan alle pk's op de baan(hoop ik)
stannetje96
@atlaspower haha wel te hopen inderdaad 😛
heb deze wel powershift of iets dergelijks?

en wat is er nu mis mee? dat ie niet rijd
atlaspower
@stannetje96 bekende dingetjes bij een oude trekker als je hem koopt als technice goede trekker, je kan dat wel, ondertussen stuurde ie slecht,was de dynamo kapot,blaast meer lucht uit de carter ontluchting dan uit de turbo, steekassen hebben grote steek, Claas heeft kleine steek, dus velgen ombouwen naar de nieuwe pannen enz enz enz, maar ik krijg hem wel op tijd klaar hoor wees maar niet bang,haha
stannetje96
@atlaspower nog aardig wat werk dus haha 😛
word/is een prachtig ding!
en daar was ik ook niet bang voor hoor haha.
boegie
@atlaspower even in het grote boek gezocht 😛
maar LX staat er niet in, en nog nooit van gehoord,
je hebt wel; TE (voor export), TX, en TZ
atlaspower
@boegie dan word het een colectors item, zeer zeldzaam dus
pino
Lx bestaat na mijn mening niet. Wel tx.tz.te.ta. Maar misschien is.dat er later opgeplakt .
boegie
@pino TA was toch van de -54 serie?
pino
@boegie ja klopt! Ik wou aangeven dat die belettering er wel was maar niet lx. Snapt u ?
pino
@boegie kijk hier maar op atr-agri.com/
atlaspower
renaultoloog.nl/landbouw.htm/ kan ik hem ook niet tussen vinden
zal er vandaag even een foto van maken.
boegie
@pino @atlaspower
Heb zo'n groot boek over Renault (1971-2000 in het frans 😛 ) en daar staat achterin zo'n lijst met alle types in die periode.
atlaspower
@boegie IK ben er uit hoor, kon ook nergens LX vinden wel alle mogelijke andere combinatie's, ben even op de tank gaan staan en van boven af staat er onduidelijk TX, van beneden af staat er LX, Dus laten we het maar op TX houden 😄

werktuigen.nl/productinformatie/brands/…
Joop3
Misschien wel een hele stomme richtlijn, maar op de deur staat levensgroot "TX". Zou het eventueel gewoon een TX kunnen zijn? 😃

De 16 staat bij mijn weten voor het aantal versnelling, of in elk geval als aanduiding voor de extra mechanische splitter. Deze zal wel 2 gokkasthendels naast het dashboard hebben?
Je hebt bij mijn weten de volgende configuraties:
-3 groepen en 4 versnellingen, dus 12x12
-2 groepen, 4 versnellingen en de mechanische splitter: 16x16
-Latere uitvoeringen met 3 groepen, 4 versnellingen en splitter: 24x24. Onze voormalige 90-32 was in deze uitvoering, maar daar stond niks meer op de cabinefilterbak. Onze 95-14 heeft ook de toevoeging 16 er op staan.

Overigens staat de TZ voor geveerde cabine. Dat is deze sowieso niet, want daarvoor is er te weinig ruimte tussen het spatbord en de trap om fatsoenlijk in te kunnen veren.
boegie
@Joop3 ja, maar de deur heeft wel een wat andere kleur Van die -16 zal ik het even opzoeken in het renault boek, even mijn frans weer testen.......... was niet mijn beste vak 😛
Joop3
@boegie Ik heb ook nog nooit een TX of TZ gezien, waarvan na 20 jaar de deur nog dezelfde kleur heeft als de rest van de cabine. Dat plastic verkleurt altijd helemaal, dus dat klopt dan weer wel.
boegie
@Joop3 ja, das waar, niet echt handig, plastic/metaal combi
atlaspower
@Joop3 Sorry Joop hier in de schuur staat een 75, 34 en de deuren zijn nog dezelfde kleur, maar je hebt gelijk wat deze deur betreft daar staat TX, ik was in de veronderstelling dat het bovendeel ooit was vervangen,daar staat ook heel onduidelijk TX 16 op, en deze is helemaal van kleur veranderd, overgens is het denk een 12×12 bak ik heb 2 hendels naast de stoel en 1 aan het stuur voor vooruit en achteruit (dus heb ik het idee dat het bovenstuk er niet orgineel bij hoort)
Mielmonteur
@Joop3

Dat hadden wij ook bij onze 85-14 TX, 3 groepen, 4 versnellingen en splitter! Donders wat liep dat mooi!
atlaspower
@boegie Ja dat is hem, alleen is deze 30 jaar oud..
stefan-renault
Wat een beest, ik wil zeker het eindresultaat zien.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 145-14 tz 16 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!