Foto van een International 1046, bezig met poseren.. Foto is geplaatst door dookie op 06-11-2012 om 10:55:45, met 50 reacties.

International 1046

dookie
Foto van een International 1046, bezig met poseren.

Reacties

DennisVanDerSteen
Dat is toch niet het nieuwe speeltje van diegene die ik denk dat het is of wel?
dookie
Haha wie denkje da het is dan dennis 😛 ?
Fendt_favorit
Soow! Die is inderdaad gruwelijk Dook!
fendtkaja
@dookie

Vervanger voor de fendt?
Fendt_favorit
@fendtkaja

Niemand ruilt een Fendt tegen een Inter! 😃
Deutz-5006
Wat vor bandenmaten liggen hier nou eigenlijk onder? onze deutz 10006 heeft nameljik ook een zf bak met 4wd maar heeft 24 inch van voor liggen, ik zou er graag 28 onder leggen met 540 en vanachter 650 38 oid, maar ik denk dat hij dan nogal veel voorlop heeft??

Prachtige trekker troues en super met ronde spatborden!
zalker
@Deutz-5006 dat licht eraan
want normaal is het bij een 46 serie 24 en 38 inch
maaar het lichter maar net aan wat de breedte is van de band en die wang hoogte
je kan wel 650/65r38 en 540/65r24 want volgens mij is dat even hoog als 480/65r28 maar
Straw
Bruut
kennis van mij het ook een 1246 ook dik op de banden. Electrisch brandstof pompje erbij dikke turbo erop. rijdt ieder jaar mee mais dikke 3 asser er achter. gaf 250pk toen hadde ze de pomp al 3 slagen dichtgedraaid 😃 mocht ik toen dagje bij ons mee spelen altijd lache
selten
Quote @Deutz-5006:
Wat vor bandenmaten liggen hier nou eigenlijk onder? onze deutz 10006 heeft nameljik ook een zf bak met 4wd maar heeft 24 inch van voor liggen, ik zou er graag 28 onder leggen met 540 en vanachter 650 38 oid, maar ik denk dat hij dan nogal veel voorlop heeft??

De meeste 1046 en 1246 hebben ook teveel voorloop. Vergelijk het maar met die van Marco 😉
selten
@zalker
Ik heb van horen zeggen dat op een 1046 als je een mooie voorloop wilt, dat je dan 650/65R38 achterop en 440/65R24 voorop 😉
dookie
@fendtkaja nee deze is van un kennis ;)haha en geen paniek allemaal want die voorloop klopt perfect zo...
1046
@selten +100
selten
@1046
Ik heb dat gehoord van een echte kenner 😉
1046
@selten kan ik die ook???
selten
@1046
of jij die kan? da weet ik nie. Ik denk dat jij die wel kent. Hij heeft sinds kort een Comfort 2000 op zijn 1046 zitten. Eerst had die eigenbouw spatborden.
1046
@selten oh , effe denke dan
selten
@1046
Hij zit hier op TF 😃
1046
Quote @dookie:
geen paniek allemaal want die voorloop klopt perfect zo...

als ie zo stilstaat gaat et goed , maar als ie moet werken met 4wd aan komt et niet goed
Fendt_favorit
Nou, ik heb alles even nageteld:

Originele maten 1046: 11.2x28 voor en 18.4x38 achter. Omtrek banden zijn 3574mm en 5238mm. Deel je dit door elkaar, dan komt er uit dat als het achterwiel 1x rond gaat, het voorwiel 1,466x rond gaat.

Doe je het met deze maten: 650/65R38 met 540/65R28 zijn deze getallen 5507mm en 4428mm. Dus als het achterwiel 1x rond gaat, gaat het voorwiel 1,30x rond. Daar zit behoorlijk wat frictie in dus.

Nu de getallen van Marco @1046: 650/65R38 met 440/65R24. Zijn deze getallen 5507mm en 3569mm. Dus als het achterwiel hier 1x rond gaat, gaat het vooriwel 1,54x rond. Klopt dus ook niet.

Nu gaan kijken wat het meest optimale is: Als je achterop 650/65R38 hebt liggen, moet je voorop 440/65R28 hebben liggen. Dit komt het meeste in de buurt: achterwiel 1x rond gaat voor 1,43x rond. Dit ligt het meest in de buurt van de originele waardes.

Maar al met al: die 540`s zien er wel gruwelijk dik uit!
unimog_kevin
@DennisVanDerSteen nee das nie de menne, maar zo moet hij er toch een of andere dag er toch wel uit komen te zien !
zalker
@selten

Originele maten 1046: 11.2x28 voor en 18.4x38 achter. Omtrek banden zijn 3574mm en 5238mm. Deel je dit door elkaar, dan komt er uit dat als het achterwiel 1x rond gaat, het voorwiel 1,466x rond gaat.

Doe je het met deze maten: 650/65R38 met 540/65R28 zijn deze getallen 5507mm en 4428mm. Dus als het achterwiel 1x rond gaat, gaat het voorwiel 1,30x rond. Daar zit behoorlijk wat frictie in dus.

Nu de getallen van Marco @1046: 650/65R38 met 440/65R24. Zijn deze getallen 5507mm en 3569mm. Dus als het achterwiel hier 1x rond gaat, gaat het vooriwel 1,54x rond. Klopt dus ook niet.

Nu gaan kijken wat het meest optimale is: Als je achterop 650/65R38 hebt liggen, moet je voorop 440/65R28 hebben liggen. Dit komt het meeste in de buurt: achterwiel 1x rond gaat voor 1,43x rond. Dit ligt het meest in de buurt van de originele waardes.

zit is dus tog nog aardig in de buurt
selten
@zalker
Wat je hier zegt klopt van geen kant. Het voorwiel bij Marco gaat minder vaak rond als bij de laatste keer. En wie zegt dat origineel de beste maat is?
1046
Leuk al die berekeningen, maar de praktijk wijst anders uit, waarom gaan de 46ers met 28 allemaal springen met tt??? en die van mij niet , verklaar dat maar eens
zalker
@selten omdat ik denk niet dat ze vroeger trekker verkochter waarbij de voorloop niet goed is maar omdat wij er nu andere banden op zeten begaan we nu de fout
1046
@Fendt_favorit volgens mij ontbreekt er wat in je berekening , waardoor die niet klopt
selten
@zalker
Marco rijdt al jaren trekkertrek. Ik neem aan dat hij met deze voorloop weet wat hij doet 😉
zalker
@selten
hoho volgens mij gebgrijpen wij elkaar niet want ik bedoel dat stukje onder dat van 1046 want ik zij in een eerdere reactie dat een andere tfer 28 inch wil en toen zij ik van 540/65r24 kan nog wel eens gelijk zijn als 480/65r28 dat van marco bedoel ik niet want ik geloof best dat marco ze voorloop pico bello voormekaar heeft
selten
@zalker
Als deze voor TT wordt gebruikt ben ik bang dat hij met de voorloop niet uitkomt 😉
1046
@selten en de berekenig boven genoemd klopt ook niet, onbreekt nog iets
zalker
@selten dan wil je zeegen dat de voorbanden dat te groot zijn ??

nog ff een vraagje
stel ik wil op mijn 844-s 600/65r38 wat is dan de beste maat voor de voorwiel als ik 24 inch wil?
selten
@zalker
Dat kan ik zo uittellen. Maar heb op het moment nog geen excel op me laptop 😉
zalker
@selten okeej
doem e dan ff bericht als dat kan ik ga zelf uit van 480/65r24
stannetje96
@zalker wat voor maat ligt er nu onder? die 844s van jou
selten
@zalker
Zoiets zal het idd zijn.
zalker
@stannetje96
achterop heb ik nu 18.4/34 en voor op 11.2 meende ik
stannetje96
@zalker ok. dat is even hoog dus.
zalker
@stannetje96 hij staat nu wel voor over maar volgends mij hoord er 12.4/24 op te zitten
stannetje96
@zalker ik vroeg me af of dat wel onder het spartbord pastte, maar dat gaat lukken
zalker
@stannetje96 owjahoor dat gaat wel passen maar als ik experimenteren met banden doe ik dat bij de achterbanden graag naar 38 inch dan loopt ie ook wat harder
stannetje96
@zalker maar 18.4 is even hoog als 600/65
zalker
@stannetje96 ja 38 inch maar nu zit er 34 inch op
stannetje96
@zalker dat scheelt 10 cm ongeveer
zalker
Ja ik weet het want tussen 34 en 38 zit 4 dus 4 x 2.5 is 10 cm maar het gaat me meer over het voorwielaandrijving
Fendt_favorit
@1046

Wat moet er nog in? Ik vergelijk alleen met de originele maten, dus volgens mij klopt het gewoon 😉.
1046
@Fendt_favorit de bakverhouding
1046
@Fendt_favorit ik heb de voorloop laten berekenen door iemand van et mechanistiebedrijf, en daar bij kwam uit dat bij een 650-65/38 een 440 of 480-65/24 et beste uit kwam
Fendt_favorit
@1046

De bakverhouding is in deze niet meer nodig, omdat ik van de standaard bandenmaten ben uit gegaan, en ben gaan vergelijken in hoeverre dit is met standaard `overbrenging`
1046
Nou dan , succes ermee
Corne S
@1046

Oh ik dacht dat hij het 'inzakken' van de achterbanden was vergeten, waardoor de diameter kleiner wordt.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1046 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!