Steyr Interieur
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Steyr Interieur ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Retrieved from: landwirt.com/ArtikelDiashow/…
Laatste
Reacties
steyr was er vroeg bij met ontwikkeling van een vario maar het wordt nu toch echt eens tijd voor een 4cil vario!
Zijn er niet veel die een cvt voor die klasse leveren kunnen
klopt niet voor deze klasse. maar ze hebben helemaal geen 4cil met vario.
hier in de buurt zijn er veel die met een 120/130pk 4cil vario werken, waarvan enkelen zijn overgestapt op een ander merk omdat cnh het niet kan leveren.
zo hebben wij een nh ingeruild voor fendt.
Steyr was er idd vroeg bij. Maar een CVT transmissie hoort naar mijn idee niet thuis op een echte boerentractor. Het lichtste CVT model van Steyr is meen ik de CVT 120 maar wel 6 cilinder. Er is nog wel steeds een 6130CVT 6 cilinder, ik kan niet snappe hoe dat een nadeel is voor een tractor uit zn vermogensklasse.
Is dat niet gewoon voor je frontaftakas en je gewone P.T.O ?
Of bedoel je dat niet ?
Wat @Interrick bedoelt: er is totaal geen CVT in de viercilinders van CNH. Er zijn klanten genoeg te vinden voor een viercilinder CVT van Steyr/Case IH. Ook in de 70-85 kW-klasse, ofwel boeren en groenvoorzieningsbedrijven (/gemeente/sociale werkplaatsen)
Nouja als je tractor voldoende uren draait wel. Maar er zijn niet veel boeren die een tractor van rond de 75kW kopen en daar veel uren op draaien. Meeste boeren die ik ken kopen dan een zwaardere tractor, omdat ze san meer tijd overhouden voor vee e.d.
Hangt van t bedrijf af
Boer doel ik op veehouder. Die hebben tijd bij de dieren nodig. Ik zie telkens zwaardere tractoren xodat ze beter bij de dieren kunnen focussen.
Waar zie jij die 2de?
hier bij ons in de regio zien je veel 'intensieve' akkerbouw en wordt veel werk verricht met 4cil trekkers van 100-120pk, denk hierbij aan poten, zaaien, aanfrezen, spuiten, loofklappen en rooien.
Bij deze werkzaamheden is 100 pk al snel voldoende en is een cvt erg prettig om mee te werken.
De hendel naast de stoel is zoals je ziet oranje, dus dan ga ik ervanuit dat je met deze hendel de rij-afhankelijke aftakas in kan schakelen.
Hier zie ik zat zaaicombinaties met zelfs 160PK ervoor. Maar ook genoeg met 130PK. 100PK zie ik weinig
grote trekkers zie je hier ook wel maar vaak nog een kleine trekker erbij voor zaaien en pleegwerk, daarbij is de wendbaarheid en het lager eigen gewicht van een 4cil wel gewenst.
Ja dat klopt wel ja. Maarja, ik ken der genoeg die zaaien met een 6 cilinder en ik ken der met een 4 cilinder. Ik merk weinig verschil. Sterker nog, die met een Fendt 716 zaaiden. Zaaiden tig keer beter als degene met de John Deere 6420S. Die met de JD trok voor nog omhoog altijd omdat het apparaat gewoon zo zwaar was. Hing ruim genoeg frontgewicht op
dan was de zaaicombinatie te zwaar, hier wordt met zaaien altijd gebruik gemaakt van een kopeg met opbouw zaaimachine van 3m en zelfs mn case jx100u kan em met gemak heffen.
maar voor pleegwerk (op cultuurwielen) is de 716 uit jou voorbeeld gewoon te zwaar lomp vindt ik.
Was een maiszaaimachine met een bak erop voor kunstmest, ging dik 500kg kunstmest in. En dan moet er voorop gewicht. Degene met de 716 zaaide bonen. Dit trok lichtelijk wat zwaarder dan een maiszaaimachine e.d.
ja dan kan ik het me voorstellen, ik doelde met zaaien meer op tarwe, gras, uien en suikerbieten.
Tarwe zaaien en gras zaaien kan nog wel met 60PK. Uien weet ik niet . Suikerbieten deden ze hier met 85PK. Zit ook weinig gewicht dan op.
tarwe en gras wordt hier in combinatie met een kopeg gezaaid, waarbij 100pk wel wenselijk is.
ik zie hier in de buurt wel bedrijven waar naast een 6cil voor zwaar werk een 4cil wordt gebruikt voor lichter/pleeg werk. en vaak draaien de compacte trekkers behoorlijk meer uren dan de grote trekkers.
maar dat is natuurlijk afhankelijk van het soort bedrijf.
Bij ons draaien 2 4 cilinders. En al het werk wat de kleine aankan, en waarvan ik weet dat het niet teveel tijd kost. Dan pak ik de kleine. Scheelt veel in de knip
En je vindt het mooi om dat ding eens goed los te trekken
hoezo veiligheidshamer? Kan der zo achter uitspringen
Misschien wel ja . Vlam op de pijp
een 500kg kunstmestbak gaat leeg he. dan ben je dat gewicht weer kwijt.
En dan hamer door het gat ?
Ja maar als je tilt, en tractor kan op 2 wielen rijden met lege bak
dan hey te weinig gewicht.
Ja opzich wel. Maar kunnen ze beter verplichten op bijv. een Lamborghini alleen. Die hebben er een handje van
Hing ruim 600kg op de neus
600 vind ik nog wel mee vallen. dat id iets meer als een set gewichten volgens mij. en als je dan een dikke maiszaaier achter zo‘n trekkertje doet vind ik het nog wel meevallen.
Ja hun hadden de gewichten al veel nodig. En hij had geen gatenbalk ofzo. Dus kom maar dit
een set gewichten is toch zoiets van 10*45kg en het middenblok?
Ja zoiets. Maar had er aan de hefarm hange
(bijna) dezelfde zit ook in onze 9105mt, moet zeggen dat die persoonlijk gezegt erg fijn in de hand ligt , alles is mooi met de duim te bedienen..
idd zonde dat er geen cvt inzit, zijn zeker in nederland zát klanten voor, denk meer dan de helft in deze pk klasse. is gewoon de ideale trekker als er een cvt in zou zitten met daar nog meer electronica bij. de 6 bak is wel weer een hele vooruitgang, met gelukkig nog eentje uit de zf fabriek .
hier ook altijd zaaien met de 100pk 4 cilinder, is ideaal, lekker wendbaar.. en je sleept 3000kg minder gewicht door het land en walst dus veel minder dicht. icm brede banden op lage druk dikke prima .
En te spreken over Fendt?
Dan hing er dus niet genoeg frongewicht aan :lol:
ja goed te spreken over de fendt, heeft nu 3000uur en eigenlijks probleemloos tot dus ver.
is al wel een keer een snelkoppeling van hydroliek ventiel vervangen omdat de slang er steeds uitvloog.
Mag ook hopen dat die bij 3000 uur nog niks is gebeurd.
Onze heeft al 12000 uur en er is nog geen sleutel op geweest.
Meer als 500kg frontgewicht vind ik al veel