Ford 8730
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8730 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Hubers, Overloon in 2002.
Deze trekker heeft daar nogal een tijd gelopen volgens mij. Zonde dat ik hem nooit in aktie heb vereeuwigd.
Hoe komt het nu dat je dit model niet zo vaak meer ziet in de mais of voor een dumper of zo? Zijn ze moeilijk te besturen, of schakelen ze niet makkelijk?
Natuurlijk speelt de leeftijd ook een rol, maar als ik zie hoe vaak je nog een 1455 of zo in dat soort werk ziet, vraag ik me af waarom die Ford Langneuzen zo snel zijn uitgestorven.
Laatste
Reacties
Wat ik wel hoorde, dat de price assen gevoelig waren en een reparatie 6000 euro kost.
Naast de door jou genoemde zaken is er natuurlijk ook nog het export verhaal.
Ondanks dat de door Martin als voorbeeld aangehaalde 1455 natuurlijk hier als echte klassieker te boek staat is een Ford in de internationale handel gewoon geliefder als een Inter aangezien gebruikte Fords al sinds jaar en dag een geliefd item zijn in met name Zuid Oost Azië.
Er gaan nog steeds containers vol met gebruikte Fords richting landen als Thailand en Maleisië.
Polen schijnt ook wel redelijk goed te willen.
Dat staat er niet Vincent
Maar inderdaad: de 1455XL's blijven wat vaker hier
In de internationale handel zijn Duitse Inters gewoon niet zoveel gevraagd als bv een Ford, MF, John Deere of Fiat.
Dat heeft vaak meer met de algehele onderdelenvoorziening te maken als met de kwaliteit van desbetreffend merk tractor.
In Griekenland was bv Deutz altijd een geliefd merk om gebruikt te importeren. MF is altijd heel populair geweest op het (Noord) Afrikaanse continent, net als Fiat.
Dat merk is met name in Roemenië nog steeds heel geliefd.
De Duitse Inters blijven doorgaans dichter in de buurt tot op hoge leeftijd.
Ga maar eens bij Beukeveld navragen waar al die opgekochte Fords blijven.
hebben vroeger veel forden gehad .
toen ze met de 10 serie zijn begonnen zijn ze erg slecht geworden .
je draaid bedrijfzeker met een inter
Nog een punt, dat niet genoemd is. Zowel de TW als de -30 serie hebben de bak tegen.
Zoek voor de Tiedubblejoe nog maar eens een chauffeur die ermee overweg kan (en wil), zonder synchronisatie.
De powershift van de -30 is nog van voor het tijdperk van de elektronische beveiliging. Als je een moderne powershiftbak bij 40km/h vooruit in een keer in de achteruit gooit, gebeurt er niks. Bij de -30 serie vliegen de lamellenpaketten je om de oren. Als je daar als chauffeur geen rekening mee houdt, dan is het met name bij het hoge vermogen van de 8830 vrij snel gebeurd.
Ik ken maar één 8830 die zonder problemen ruim het klokje rond heeft gedraaid, maar die loonwerker heeft ook nog een supernette originele TW25 gen 1 in de schuur staan. Deze staan trouwens praktisch alleen nog op de kuil, met name vanwege hun beperkte rijsnelheid, en hoge gewicht.
Je kunt hem vanaf de 10e versnelling wel automatisch laten schakelen. Er zit dus al wel schakel automatiek op.
Wat een onzin eigelijk van iemand die zeker nooit met een 30 serie gereden heeft, je mag ze gerust aan 40 km in de achteruit gooien hij zal gewoon soepel afremmen. En klokje rond? Hoeveel andere powershiften halen het wel? Jd 50 55 serie max 7000. En urentellers van die 30s lopen veel te traag.
Had jou, aan de hand van je constructieve bijdragen in het verleden hoger ingeschat, maar dus net zo merkenblind als de gemiddelde TF'er....
Inhoudelijk ga ik hier dus helemaal niet op in.