Foto van een International 5488, bezig met poseren.Landbouwbedrijf de Bathpolder, 16 juli 1999.. Foto is geplaatst door Martin Holland op 03-01-2013 om 17:31:18, met 43 reacties.

International 5488

Martin Holland
Foto van een International 5488, bezig met poseren.
Landbouwbedrijf de Bathpolder, 16 juli 1999.

Reacties

Wardcase
De mooiste americaan van die tijd
mickheijboer
@Martin Holland Deze heeft daarvoor bij de ABH cromstrijen gereden zijn hele mooie types vind ik . Hij is als goed is weer in nieuw staat nu
marco steyr
mickheijboer
@marco steyr Als je op google abh cromstrijen in druk kom je hem tegen. Hij is nu in Achtmaal en doe daar vaak mee op trekkertrek wedstrijden
marco steyr
@mickheijboer oke gaan we eens even zoeken. Ik vind dit zelf hele mooie trekkers, daarom vroeg ik het 😉
mickheijboer
@marco steyr Vind ik zelf ook alleen jammer dat ze nog zo duur zijn zou er best 1 willen hebben. Als klein mannetje ging ik vroeger mee met een monteur van Steenbergen klaaswaal . Toen zijn er 2 van deze trekkers geleverd 1 naar ABH in cromstrijen en de andere is naar belgie gegaan dat vergeet je nooit meer.
marco steyr
@mickheijboer dat is wel mooi, ja. Ik zou er ook nog wel eens willen hebben. Maar 'k heb al eens gegoogled, de meeste kosten al meer als 20000 in een mindere staat en dan moet je ze ook nog uit het buitenland halen, das wel jammer.
mickheijboer
@marco steyr Ja klop en de wat goedkopere zijn vaak niet om aan te zien en uit geleefd. Waar die in belgie is gebleven weet ik niet . Mijn vader heeft wel met een 1486 gereden deed hij mee grondontsmetten ploegen en grondrijden met een beco dumper.
marco steyr
@mickheijboer ja, klopt en sommige hebben niet eens een hef 😄 die 1486 zijn ook mooie trekkers, was het er 1 met 4wd?
mickheijboer
@marco steyr

Ja zijn ook mooi en die had 4wd deze is het.
marco steyr
@mickheijboer nog met oud type vooras, lekker grote draaicirkel 😄
mickheijboer
@marco steyr Hoezo oude type vooras deze is origineel er reed nog zo 1486 bij ons in de buurt die had de zelfde achterbanden alleen moest daar een maat kleinere voorbanden onder
marco steyr
@mickheijboer deze heeft een nieuw type vooras (is mij verteld) met "normale" kruiskoppelingen voor het draaipunt, de oude as heeft de kruiskoppeling in de naaf, dus na het draaipunt.
mickheijboer
@marco steyr Dit is geen originele vooras deze werden er later onder gebouwd dacht dat dit een coolman vooras was. Deze zit meer naar de achterbrug dus kortere wielbasis vind de origineel veel mooier.
marco steyr
@mickheijboer o, dat wist ik niet. Was er een speciaal bedrijf voor (zoals roadless) die dat deed? Ik heb er namelijk al meerder gezien met zo'n vooras. De orginele assen, die op jouw foto te zien is, waren idd coleman assen, deze werden ook onder mm trekkers en de mf 97 gebouwd.
mickheijboer
@marco steyr Mijn vader weet dat heel goed zal het morgen nog is precies vragen. Maar weet dat die voorassen vaak later werden onder gebouwd . En de vooras van een 66 serie kon weer niet onder een 06 en 56 serie want dan draaide hij andersom
SJB533
@mickheijboer
Mick, wat gebruikten ze dan onder de 50-series? Dana Spicer?
mickheijboer
@SJB533 Onder deze 5488 op de de foto de 88 serie
marco steyr
@mickheijboer haha, dat is wel geinig, maar ik dacht dat die ih bakken allemaal hetzelfde waren op wat details na. Vraag het maar een aan je vader 😉 weet jij misschien ook wat de bedoeling van de wheat land uitvoering was? Letterlijk betekent het tarwe land uitvoering, maar ik snap niet dat ze daar aparte trekker voor maakten.
SJB533
@mickheijboer
Huh? Staat er een beetje raar.
mickheijboer
@marco steyr wheatland is meer een sleep trekker had geen hef meestal en de vooras zat ook meer naar achtere.

Er zit toch verschil in ook in de eindvertragingen kwa steekassen

Vaders heeft thuis bijna alle folders zal morgen is kijken hoe het nou precies zit
mickheijboer
@SJB533 Dit is een 88 serie 5088 5288 5488 maar weet niet wat deze voor vooras heeft.
SJB533
@mickheijboer @marco steyr
Wheat land
* geen spoorverstelling
* lagere bouw
* kortere bouw
* doorgaans andere spatborden
* andere (bredere) bandenkeuze

Row crop
De machine specifiek voor tussenasaanbouwmachines tbv cultuurgewassen in rijenteelt. Vergelijk een Farmall (B)M(D) maar eens met een (B)W(D)6 😉
marco steyr
@mickheijboer dat wist ik, maar ik snap de bedoeling niet helemaal. Heeft jouw vader ook folders van de 56 serie?
marco steyr
@SJB533 dat wist ik allemaal al, maar een row crop kan toch net zo goed een cultivator ofzoiets trekken als een wheat land zou je denken, daarom snap ik het niet helemaal
mickheijboer
@marco steyr Ja die heeft van elk type de folders we hebben zelf als hobby een 806 en 1456 ik heb een 1466 gehad maar heb ik verkocht en een 1455 voor terug gekocht
SJB533
@marco steyr
Sterker nog Marco: een row crop kun je minstens net zo veel mee 😉
mickheijboer
De wheatland is wel zwaarder kwa vooras denk beter bestemd gemaakt om over grof land terijden
marco steyr
@mickheijboer zou je dan wat fotos of kopie's van die folders voor mij willen maken? Wij hebben zelf een 856 en ik zou het wel leuk vinden als we er ook enige documentatie bij hebben.
marco steyr
@SJB533 dat bedoel ik 😄
mickheijboer
@marco steyr Ik zal is kijken voor je of ik ze kan kopieren komend weekend
mickheijboer
@marco steyr De neus in jullie 856 is ook van een wheatland
marco steyr
@mickheijboer is goed, dan zal ik even een pbtje doen met ons email adres. Hoe kun je zien dat de neus van een wheatland is? Door de koplampen?
SJB533
@mickheijboer
De whet land tractors zijn ietsjes lomper ja. Zal meer te maken hebben met bij kunnen zetten voor grof materieel (disc, ripper)
mickheijboer
@marco steyr Ja klop daar hebben de wheatlands hun koplampen zitten eigenlijk horen ze bij jou enkel in de spatborden te zitten de buitenste zijn licht en heeft 2 standen en de binnenste zijn werklampen . De 66 serie heeft er maar 1 in het spatbord
mickheijboer
@SJB533 Maar de vooras van een wheatland is super sterk is een heel verschil met de row crop deze scheuren vaak kapot en zijn daarom vaak vast gelast
marco steyr
@mickheijboer o, wist ik niet. Toen we de trekker kochten hebben we een onderdelenboek geleend en daar stonden 3 verschillende plaatsen van waar de koplampen gemonteerd werden, in de neus, boven de vooras en naast de tank. Ik dacht dat je uit een van deze plaatsen kon kiezen. Maar de lampen in de spatborden hebben bij ons maar 1 stand, maar er is ook een niet orginele nieuwe kabelboom ingekomen. Maar zou het kunnen dat de onze een omgebouwde wheatland is? Of zit er gewoon een "verkeerde" neus op?
mickheijboer
@marco steyr Kan een ander neus ook zijn of een omgebouwde wheatland. Die met de maan spatborden zitten ze bij de dieseltank de koplampen. Ik heb bij ons ook een hoop werk gehad om alles weer werkend te krijgen bij de 806 .Daar heb je achter een werklamp boven op de achterbrug met een rode lamp er in als achter licht en op linker spatbord een geel knipper licht
marco steyr
@mickheijboer oke, weet je misschien ook een lijst met de verschillende uitvoeringen zodat ik aan de hand van het chasisnummer de uitvoering en misschien de herkomst kan bepalen?
mickheijboer
@marco steyr Moet je is op tractordata.com kijken daar staan serie nummers op en het bouwjaar
marco steyr
@mickheijboer dat weet ik, zo ben ik er achter gekomen dat de onze uit 68 komt. Maar ik zou graag de uitvoering willen weten waarin hij uit de fabriek is gekomen, omdat jij nu zegt dat hij de koplampen van een wheat land heeft.
mickheijboer
@marco steyr

Zo hoor de row crop te zijn 856 maar kan het goed zijn dat ze een wheatland hebben om gebouwd en gewisseld hebben met jou trekker neus. Maar of je terug kan vinden of het een wheatland is geweest val denk niet mee. Je kan wel kijken naar de balken langs de motor of daar ander gaten zijn gebruikt want die vooras zat verder achter. Ik denk dat je een row crop heb met een andere neus.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 5488 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!