Renault Meerdere
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de machines van Renault ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Ritchie-Moerdijk, 2001.
Laatste
Reacties
De andere 3 daarentegen........
De andere 3 daarentegen........
slecht onderhouden bedoel je??
geef mij maar een van die twee middelsten
Zo ongeveer de sloomste stoomboot die er op trekkergebied te vinden is.
Behoorlijk veel uur op zo'n ding versleten bij een oud werkgever.
Daar hadden we ook een 133-14 TX, en die was op de topsnelheid na, in alle opzichten het tegenovergestelde van die 106-14.
Man, wat was die sterk.
Ik heb daarentegen wel eens tragere 100 pk trekkers gereden. De 7710 II van Rondeel bijvoorbeeld. Daar sprongen de tranen echt van in je hol. Die was niet vooruit te branden.
Ik denk dat ik in dit rijtje toch de 1451 zou kiezen. Een echte klassieker, en vrij zeldzaam.
verkeerd ingereden??? Maar heb alsnog liever een 133 of 145 nog mooier.
Elke Ford die ik gereden heb was sneller als dat ding, zelfs mijn eigenste 2000'tje.
Ik vond hem ook erg slecht trekken
Onze eigen 6710 trok hem er glad uit voor de Veenhuis 14 tonner.
Ik vond de karakteristiek van de MWM 227-6 lang niet zo fijn als van de MWM 226-6 uit de 133-14 en de Fendts die we daar hadden.
Ik vond hem ook niet echt wendbaar, maar dat vond ik niet het ergste gemis.
Nee, mijn favoriet is het nooit geworden. Sorry.
De 1451-4 is idd de zeldzaamste van het rijtje.
doe mij die 1451-4S maar is wel zeldzaam maar er zijn in die tijd er nog aardig wat van gebouwd.
de 891-4S die ik heb zijn nog zeldzaamer, er maar een kleine 800stuks van gemaakt! laat er nog de helft van rond rijden!
Josef Pelle heeft er ook een paar gehad.
Het waren geen slechte trekkers op gebied van betrouwbaarheid, maar wendbaar waren ze idd niet echt.
Amper genoeg olie om alles op te tillen. Eind van de dag met amper verlichting en een haperende stuurbekrachtiging naar huis gereden. Al met al een prachtige dag gehad
Met fronthef.
Ik vond de karakteristiek van de MWM 227-6 lang niet zo fijn als van de MWM 226-6 uit de 133-14 en de Fendts die we daar hadden.
Nou ja zeg!
Zit waarschijnlijk gewoon dik verschil in de trekker zelf. Rondeel heeft ook een maisseizoen gereden met een leen 7710, en die deed het wel vlot. Toen waren de 8340's nog niet leverbaar.
De 7710-II is buiten het hoofdseizoen gekomen, en heeft eerst een paar maand lui werk gedaan. Dat is het verschil.
Wij hebben in het verleden ook een 90-32 gehad. Ongeveer dezelfde pk's als de 95-14, bijna een ton lichter, en 6 jaar jonger. Toen ik de eerste keer met de giertank de straat op ging kon hij het in de hoogste gang niet eens baas! Dat ding heeft vroeger ook alleen voor de steekschop en de 4-elements schudder gestaan. De corrosie aan die machine vertelde ook wel dat hij 90% van de tijd in de stal stond.
Toen wij hem een jaar hadden was hij ook best wat vlotter geworden.
Ik doe met jou dat er tussen de verschillende 106-14's in NL ook best verschil zat.
Net zoals ik geloof dat beide MB-Tracs van mij ook geen familie van elkaar zijn. De 900 is ook maar een lui kreng, t.o.v. de 1600, die altijd in een heuvelllandschap heeft gelopen.
Ik weet niet precies waar @Bolscher vandaan komt, maar was het geen 120-54 met oppikhaak?
Nee, want hij had geen 54 neusje.
Ik weet wel redelijk zeker dat het een 113-14 was/is.
Denk dat we het zeker weten zodra @Bolscher weer reageert.
Ik ben er ook van overtuigd dat er in trekkers een hoop verschil onderling zit.
Ik heb al met al een stuk of 4 verschillende 6710's onder de kont gehad die allemaal anders waren van karakter.
Drie daarvan bij Holland, en eentje van ons zelf.
Eentje daarvan was ook ontiegelijk lui, en traag.
Dat trage kwam omdat er 16,9R34 achterbanden onder lagen ipv de standaard 16,9R38.
Ding haalde misschien net 25 km/u.
De onze had wel de standaard bandenmaten en die liep net geen 40.
Bij Holland zelf hadden we een hele vroege 6710.
Woest sterk, maar ook geen hardloper, en die stond nog wel op 18,4R38 waarme hij net de 35 aantikte.
De laatste was, net als de eerste die ik noemde, een huurtrekker van de dealer die ook op 18,4R38 stond.
Die was me een portie sterk en woest snel ook.
Liep dik over de 40, en trok als een trekker van 100 pk of meer.
Zoop daar ook naar trouwens...
Dagje in de mais met een SIWA110 was al gauw 150 liter diesel, terwijl die van me zelf(ook niet echt zuinig) rond de 130 liter nodig was met een Veenhuis 14-2.
Dus ja, zeg het maar.....
Ik weet wel redelijk zeker dat het een 113-14 was/is.
Denk dat we het zeker weten zodra @Bolscher weer reageert.
Even denken. Der zitten hier wel boeren met Renaults. Weet zo de types niet uit mijn hoofd. Bij Kerspel Goor zitten er wel een paar: Brinks, Waanink. Welke bedoelen jullie?
Woon trouwens naast Constructiebedrijf Doeschot als jullie dat wat zeggen
Bij een oud stageboer van mij uit Zeldam stond altijd een 133-14 voor de mengwagen. Machtige trekker om mee te rijden
Dacht namelijk dat je aan de Bentelosestraat zat tegenover "Botterhoes Beernd", oftewel Nijland Service zat.
Een eindje van de weg af.
Daarom dacht ik dus ook dat je buurman was van Johan Kamphuis, en die heeft jaren een 113-14 met fronthef gehad, of heeft hem nog steeds.
Zit nu alleen even te dubben met wie ik dan in de war ben, want die wat ik bedoelde zit hier ook op TF.
Sorry voor de verwisseling.
Doe Roy de groeten maar, van die halve gek met die oude Mercedes....
Alle achtung!
Volgende week hebben we nieuwjaarwinnen met de buurt. Als ik er aan denk zal ik het doen.
Moeten is ook wat. Joop3 zal hij ongetwijfeld niet kennen. Die halve gek met die oude Mercedes naar alle waarschijnlijkheid wel....