John Deere 992E LC
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 992E LC ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Exact gelijk. Mooi toch
ikke was eerder
Oké. Jij je zin.
Zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Reactiesnelheid beetje lager.
haha . Kan ook ja
niet dus....
Dumpers komen van Bell, grotere bulldozers komen van Liebherr, om een paar voorbeelden te noemen.
Hitachi met JD stickers, dan zulle dees wel goedkoop zijn :lol:
en dan vinde ze t sund om weg te gooie. of ware dit de afgekeurde onderdelen ?
en als je bij Hitachi daar niet doorkomt ist vort erg ?
Ik denk, dat je niet half weet, wat JD inkoopt
die stickers erop da wil je toch nie... Ik zorg thuis wel dat er hier nooit een zn groen gele komt
iig, CVT transmissie, lijkt mij ook andere transmissies in te kopen, motoronderdelen?, wat allemaal dan ?
Eén leuke ontwikkeling hebben ze dan wel weer zelf gedaan, de HSD 764 High Speed Dozer. Da's echt een leuk machientje!
CVT deels Maar maaiers, ploegen ( :lol:) etc. Kuhn pick-ups (of zelfs complete persen!)
Wasda?
Wasda?
Hoezo CVT deels, zover ik weet gebruikt JD nog steeds de ZF CVT. Hun eigen ontwikkeling is zover ik weet nog niet klaar.
t lijkt haast een kniktractor....
Rare bouw :? Alles moet tegenwoordig op t knikpunt aan t achterdeel opgebouwd worden, maar D+C moet weer eigenwijs doen.
Btw: shovel lukt ook en is nog zeker zo makkelijk. Is wel leuk als er een aftakasje op zit. Past heel mooi een frees op
Waar komt de IVT uit de 8020-serie weg, @selten?
Hier doen wij dit soort werk, zoals het inbouwen van puin, allemaal met een loader maar wij zijn dan ook één van de weinige landen waar we machines met diverse hulpstukken zo veelzijdig maken dat dit soort machines overbodig worden.
In Amerika is een loader een loader, dus alleen om te laden of materiaal te verplaatsen. Niet om te egaliseren of profileren. Daar ontwikkelen ze dan een machine als deze voor. Niet gek gevonden in mijn optiek, maar hier zul je ze denk ik niet zo snel zien omdat de waarschijnlijk hoge aanschafprijs gezien zijn niet zo brede inzetbaarheid voor onze doeleinden moeilijk te rechtvaardigen zal zijn.
Onderhoudskosten zullen denk ik ook vrij hoog liggen. Denk maar aan de kosten als je zo'n rupsonderstel moet vernieuwen.
Ben ze in Europa ook nog niet tegengekomen tot nu toe.
IVT?
Voor grote projecten erg handig, slimme bouw idd, cabine voorop, veel zicht lasergestuurd blad, wss erg zwaar aan de achterkant, maar alsnog oogt het naar mijn idee relatief simpel, zware motor, zware bouw, en een blad voorop. Rupsen zullen wel idd duur zijn maar het lijkt mij dat zoiets aardig lang meegaat en zn machine weinig onderhoud vergt. Dat kan aan mij liggen
Bert, Deere CE is toch helemaal niet meer vindbaar in Europa? Ja die oude rommel misschien, maar nieuw niet....
@selten
Infinitely
Nou zeg eens, JD eigen bouw?
Volgens mij wel. Zal via dochter Funk lopen. Jep! Die van de PS in de grote 30serie, Genesis, diverse Agco's, DF Agrostar 8.31 etc
En waarom zitte de andere series nog niet op IVT dan? Maareh ik ga mijn oogjes nou sluiten . Ik reageer morge pas weer.
Dat geloof ik goed hoor Bert. En ja een gewone shovel is natuurlijk veel makkelijker, omdat die veelzijdiger is. Het lijkt mij ook dat je met een shovel makkelijker een groot gat kan vullen e.d.
Geen idee...
IVT gebruikt geen groupen ofwel?
Al sla je me dood...
dat weet je allemaal nie?
Euh....... Nee?
Infinitely Variable Transmission (IVT)
A specific type of CVT is the infinitely variable transmission (IVT), in which the range of ratios of output shaft speed to input shaft speed includes a zero ratio that can be continuously approached from a defined "higher" ratio. A zero output speed (low gear) with a finite input speed implies an infinite input-to-output speed ratio, which can be continuously approached from a given finite input value with an IVT. Low gears are a reference to low ratios of output speed to input speed. This low ratio is taken to the extreme with IVTs, resulting in a "neutral", or non-driving "low" gear limit, in which the output speed is zero. Unlike neutral in a normal automotive transmission, IVT output rotation may be prevented because the backdriving (reverse IVT operation) ratio may be infinite, resulting in impossibly high backdriving torque; ratcheting IVT output may freely rotate forward, though.
The IVT dates back to before the 1930s; the original design converts rotary motion to oscillating motion and back to rotary motion using roller clutches.[6] The stroke of the intermediate oscillations is adjustable, varying the output speed of the shaft. This original design is still manufactured today, and an example and animation of this IVT can be found here.[7] Paul B. Pires created a more compact (radially symmetric) variation that employs a ratchet mechanism instead of roller clutches, so it doesn't have to rely on friction to drive the output. An article and sketch of this variation can be found here [8]
Most IVTs result from the combination of a CVT with a planetary gear system (which is also known as an epicyclic gear system) which enforces an IVT output shaft rotation speed which is equal to the difference between two other speeds within the IVT. This IVT configuration uses its CVT as a continuously variable regulator (CVR) of the rotation speed of any one of the three rotators of the planetary gear system (PGS). If two of the PGS rotator speeds are the input and output of the CVR, there is a setting of the CVR that results in the IVT output speed of zero. The maximum output/input ratio can be chosen from infinite practical possibilities through selection of additional input or output gear, pulley or sprocket sizes without affecting the zero output or the continuity of the whole system. The IVT is always engaged, even during its zero output adjustment.
IVTs can in some implementations offer better efficiency when compared to other CVTs as in the preferred range of operation because most of the power flows through the planetary gear system and not the controlling CVR. Torque transmission capability can also be increased. There's also possibility to stage power splits for further increase in efficiency, torque transmission capability and better maintenance of efficiency over a wide gear ratio range.
An example of a true IVT is the Hydristor because the front unit connected to the engine can displace from zero to 27 cubic inches (440 cm3) per revolution forward and zero to −10 cubic inches (−164 cm3) per revolution reverse. The rear unit is capable of zero to 75 cubic inches (1,230 cm3) per revolution. However, whether this design enters production remains to be seen. Another example of a true IVT that has been put into recent production[9] and which continues under commercial development[10] is that of Torotrak.
Even vlug aan het lezen geslagen
Hoe lang gaan die afspraken nog duren? Vraag me btw af wat de kartelrottweilers van zo iets zeggen
Dat is een hele goede vraag. Ik heb de John Deere graafmachines in Polen al gezien bij de dealer, dus Hitachi zal dat ook zien. Voor de rest denk ik niet dat er snel van kartelvorming sprake is. Daar zullen de juristen van Deere en anderen zich wel geen buil aan vallen. Ik verwacht dat Deere CE ook in europa terug zal keren als leverancier. Hoelang dat nog gaat duren weet ik niet, zal nog wel wat jaartjes zijn en dat zal zeker gevolgen hebben voor de samenwerkingsverbanden her en der.
Deere gaat Hitachi dan hier ook proberen te beconcurreren he. Zullen ze niet leuk vinden. Bij Liebherr en Bell zal t wellicht anders zijn.
Maar ik moet eerst nog eens zien, of D+Co hier wel poot aan de grond krijgt...
Ja, klopt. Ik vermoed dat ze Bell wel een keer helemaal zullen inlijven.
Je moet niet vergeten dat Deere hier o.a. in NL een leuk deuntje meespeelde in de bouwwereld in de jaren 70-80. Werden destijds o.a. door Zeevenhoven gedistribueert meen ik. ( heb nog allemaal oude NL folders van, heel geinig )Alleen de crisis in de jaren 80 gooide roet in het eten en noodzaakte Deere alle constructie activiteiten buiten noordamerika te staken. Nu gaan ze heel langzaam weer opbouwen en komen ongetwijfelt straks sterk terug. Ik denk ook dat er in NL een markt voor is. Ze kunnen dan op hun imago verkopen ?
Ik heb de Deere CE hier in de EU nooit meegemaakt, Tom Zie je hier niks (?meer?) van.
Op imago verkopen? Denk het niet... Concurrentie is te groot hier. Loonbedrijven hebben vaak Atlas, of Doosan. JD zal te duur zijn. En in de bouw is ook veel Hitachi, Cat en Volvo te vinden. Alle 5 goede en sterke merken. Daar komt JD, hoewel in een ver verleden ook bekend, niet tussen denk ik...
Verwacht ik niet. Waarom zouden ze ? Maargoed, zo ver is het (nog) niet, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst ... Ik ben wel benieuwd.
Een ding is zeker : er is monsterachtig veel concurrentie momenteel in de bouwmachine handel.
Een Atlas 1405M zal nieuw ruim een ton kosten? Een Doosan DX 140 W zal niet veel verschillen qua prijs. Hitachi zit al tegen de 140-150.000 hangen, en Cat en Volvo zijn nog iets duurder. Zal in beide gevallen zo richting de 175 lopen?
Als vervanger voor een Atlas of Doosan bij een loonwerker zal de Deere gewoon te duur uitvallen. Mijn schatting: kalibertje Hitachi...
Laten we niet op de zaken vooruitlopen , en voor die prijzen kun je bij mij wel wat mobieltjes kopen hoor ! Hoeveel wil je er hebben ?
Tenzij er dus veel kranen (of enkel kranen) uit een andere fabriek komen... (Zie foto van @Tom VB)
Het verbaasd me nog steeds dat dit niet al lang gebeurd is!
Al heeft Bell op de thuismarkt in Zuid Afrika waarschijnlijk nog een vrij groot marktaandeel waardoor ze toch de nodige aantallen weten te verkopen.
De joint ventures die ze met Deere en Hitachi hebben zal het plaatje compleet maken zodat ze het nog steeds uitzingen.
Bell verkoopt dezelfde Hitachi kranen als Deere inkoopt ook op de thuismarkt.
De Bell dumpers worden in Duitsland gebouwd.
En Deere levert de shovels voor Bell.
Verreikers van JCB ?
Mattbro, als ik t goed heb?
Ook nog enkele types van Manitou?
Durf ik niet te zeggen. Weet, dat ze een lijn van Mattbro hebben overgenomen. De andere lijn ging toen naar Terex, wat nu ?Genie? zal zijn...