Onderdelen Hefinrichting
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Onderdelen Hefinrichting ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
de hydraulische hefinrichting was een prachtvinding. hij vereenvoudigde het transport en hoogte regeling van werktuigen. een knelpunt was het aankoppelen van werktuigen: de trekker moest je er nauwkeurig voor zetten en je moest een aantal keren de trekker op en af. daarvoor werd er al gauw, en nu nog steeds, geëxpirimenteerd met automatische koppelsystemen waarbij de bestuurder niet van de trekker hoefde te komen, de bekenste is wellicht het accord snelkoppelsysteem.
Laatste
Reacties
Allesins Fiat gat, kloek gemaakt he Ja, 800 850 900 of 1000
Hadden wij destijds ook op de 5000 zitten.
Spul is weinig anders nu. Kunnen deze schuiven? Om de aankoppeling nog makkelijker te maken...
Deze werkten nog met losse schelpen en losse schaaltjes onderin de haken.
Grootste nadeel vond ik dat de haken onderin open waren zodat je de veertjes die de vergrendeling op hun plek hield makkelijk kon vervangen. Daarom waren de vanghaken aan de onderzijde open waardoor modder en grond zich er makkelijk in nestelde. Als dat opdroogde of bevroor trok je die veertjes uitelkaar waardoor de vergrendeling soms niet lekker meer bleef zitten en open ging waardoor de pen van de machine eruit kon schieten.
Nadat ik een paar keer de Kuilzaag half verloren was ben ik naar de LMB gegaan om de trekstangen van de trekker om te ruilen tegen een paar met gewone hefkogels.
Mede door dit soort gevalletjes heeft Walterscheid het systeem ook aangepast naar een systeem met kogels aan de schelpen en losse kogels en de vergrendeling bovenop de vanghaken waardoor het gevalletje van versmering met zand en modder niet meer voor kon komen.
Aha! Wel degelijk anders dus
is voor mijn tijd (denk ik) heb het wel eens gezien op een deutz intrac voorop dat die met aankoppelen kon in en uit schuiven. is dit datzelfde systeem?
weet er nog 2 te koop leek mij wel makkelijk in plaats van hydro topstang
deze vraag geld natuurlijk ook voor @ford5000
hoe meer antwoorden hoe meer ik er vanaf weet
wat is het verschil?
Het lijkt me wel eenzlfde soort systeem ja.
kramp.com/shop-nl/nl/…
vroeg mij af of je met draaispindel kunt afstellen en alleen voor het aankoppelen zou kunnen uitschuiven om aan te koppelen daarna de machine die aangekoppeld is achteraan ergens op te zetten dat de topstang weer naar zijn vaste punt gaat en je kunt aan het werk.
zo werkte de topstang van een intrac ook voor het aankoppelen aan de hendel trekken en de topstang schuift uit met inrijden van de accord bok schaniert die terug en vergrendelt.
Eerlijk oordeel? Ga gewoon voor een hydro topstang.
bedankt zover.