Foto van een Case International 1455 XL, bezig met poseren.. Foto is geplaatst door Super50 op 27-01-2013 om 19:11:50, met 17 reacties.

Case International 1455 XL

Super50
Foto van een Case International 1455 XL, bezig met poseren.

Reacties

MR T
Mooi Mooi,origineel zijplaten om mee te doen tp sportklasse.

Case denkt aan alles.Is de boite dezelfde als uw ex 14?
Super50
@MR T Ja voor de sportklasse zijn ze wel goed, veel beter dan van die lelijke zelfgemaakte platen die je meestal ziet. maar in de sportklasse zal de mijne niet komen, zo extreem word het niet 😃 de boite is een ZF T-3445 HD, zelfde als in de 612 maar met dubbele planeetwielen zoals in de T3550 die in de 614 ligt.
MR T
Zeg nooit nooit!!!!!!!!!!!!!!!!!
De hobby begint waar de logica eindigt,let op mijn woorden.
dubbele planeetwielen? leg eens uit wat dit is?
Het is misschien een kwisvraag voor volgend jaar.
Super50
@MR T moet ergens in de eindvertraging in de achteras zijn denk ik, dat die tandwielen breder zijn.
Nuja, zolang hij rijd en de tandwielen vallen er niet uit, en hij kraakt niet bij het schakelen is het goed voor mij 😃
MR T
@Super50 Inderdaad je hebt gelijk.
Ik zit nog met rechte vertandingen,hij jankt nog veel meer.:-(
Fendttrisixfan
Quote @MR T:
Ik zit nog met rechte vertandingen,hij jankt nog veel meer.:-(

is wel een stuk sterker dacht ik
Super50
@Fendttrisixfan heb nog niet veel bak met schuine vertanding weten uit elkaar springen. teer punt van die zf bakken zijn gewoon de synchro's
Fendttrisixfan
@Super50
bij een standaard trekker zal dat waarschijnlijk ook niet gebeuren, maar ik dacht dat specials bijna altijd gebruik maken van rechte vertanding vanwege de sterkte
MR T
@Fendttrisixfan schuine tanden zijn dacht ik sterker.
Fendttrisixfan
@MR T
ben redelijk zeker van niet, schakelen verloopt wel vlotter bij schuine
Super50
@Fendttrisixfan

Ten opzichte van rechte vertanding kan schuine vertanding iets hogere belastbaarheid hebben en iets geluidarmer zijn, mits de nauwkeurigheid van de lagers en stijfheid van het gestel (kast) voldoende groot is.
Fendttrisixfan
@Super50 maar schuine vertanding zit wel constant met 1 tand in elkaar, maar het contactoppervlak lijkt me wel kleiner
Super50
@Fendttrisixfan dan moet jij terug versnellingsbakken met rechte tandwielen in productie maken, kan je nog veel geld mee verdienen 😉
Fendttrisixfan
@Super50
schakelen loopt gewoon veel vlotter, en zolang trekkers standaard blijven geeft het ook geen probleem. Het is niet omdat iets nieuws gemaakt word dat het daarom beter is
Super50
@Fendttrisixfan
Gesynchroniseerde en ongesynchroniseerde versnellingsbakken. In het kort komt het erop neer dat ongesynchroniseerde versnellingsbakken sterker zijn, maar dat schakelen veel moeilijker is. Dit komt door de rechte vertanding van de versnellingstandwielen..Een gesynchroniseerde versnellingsbak heeft schuine vertanding en synchromesh. Door de schuine vertanding grijpen de tandwielen makkelijker in elkaar. De synchromesh zorgt ervoor dat ze een zekere mate van slip kunnen leveren, om zo de verschillen tussen toerental en wielsnelheid op te vangen. Ongesynchroniseerde versnellingsbakken kunnen dat niet, waardoor je heel precies je toerental moet aanpassen aan de versnelling voordat je de koppeling op laat komen.
Fendttrisixfan
Quote @Super50:
In het kort komt het erop neer dat ongesynchroniseerde versnellingsbakken sterker zijn

dat bedoel ik ook...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!